30 538 läst ·
167 svar
31k läst
167 svar
Ersättning för avstängt vatten?
Jag frågar i tråden vilket belopp.useless skrev:
Dvs hur många kronor.
Om du måste skita i en spann i tre veckor har du inga merkostnader utan sparar istället pengar på att inte använda vatten.
Inget som du anser att man ska få ersättning för?
Är det inte bättre att fortsätta diskussionen i den andra tråden?lunnabo skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/grannen-stanger-mitt-vatten-i-tre-veckor.571793/
Du har ju startat en egen tråd för dina frågor.lunnabo skrev:
Kommunen köpte grannhuset och bestämde sig för att riva det.
En dag var jag helt utan vatten.
Inget meddelande från vattenleverantören.
Ingen information från någon annan heller.
Då det kom köldknäpp trodde jag att vattenrör i fristående byggnad med tvättstuga hade frusit som tidigare och satte in element där.
Hjälpte dock inte.
Var pga förestående rivning av grannhuset som också mitt vatten blev avstängt i nästan TRE veckor.
Hur mycket skadestånd borde jag få?
https://www.byggahus.se/forum/threa...atten-i-tre-veckor.571793/page-8#post-6577345
Korspostning är inte tillåtet enligt forumreglerna.
