Hep Hep skrev:
Låter ju bra. Vad ska du ha oss till?
Är nog nödvändigt att ha nån som påminner om att felanmäla om man själv inte kommer på det på tre veckor..
 
  • Haha
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Låter ju bra. Vad ska du ha oss till?
Vad är Er bedömning av hur mycket pengar som ska krävas för 3 veckors avstängt vatten?
 
lunnabo lunnabo skrev:
Vad är Er bedömning av hur mycket pengar som ska krävas för 3 veckors avstängt vatten?
Prova att begära 1000 spänn direkt av den som råkat stänga av ditt vatten.
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Prova att begära 1000 spänn direkt av den som råkat stänga av ditt vatten.
Skulle du acceptera 1.000 kr mot att ha vattnet avstängt i tre veckor?
 
Det är väl bara att summera merkostnaderna du haft?


Men jag förstår fortfarande inte hur det kunde ta tre veckor?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det är väl bara att summera merkostnaderna du haft?


Men jag förstår fortfarande inte hur det kunde ta tre veckor?
Jag frågar i tråden vilket belopp.
Dvs hur många kronor.

Om du måste skita i en spann i tre veckor har du inga merkostnader utan sparar istället pengar på att inte använda vatten.

Inget som du anser att man ska få ersättning för?
 
lunnabo lunnabo skrev:
Jag frågar i tråden vilket belopp.
Dvs hur många kronor.
Så många kronor som den skada du lidit.
 
lunnabo lunnabo skrev:
Skulle du acceptera 1.000 kr mot att ha vattnet avstängt i tre veckor?
Javisst en krona är bättre än inget om man är för lat att åtgärda eller felanmäla när problemet uppstod.
 
Tog det tre veckor från att du meddelade kommunen att de nog hade råkat stänga av ditt vatten tills de satte på det igen?
 
lunnabo lunnabo skrev:
Kommunen köpte grannhuset och bestämde sig för att riva det.
En dag var jag helt utan vatten.
Inget meddelande från vattenleverantören.
Ingen information från någon annan heller.
Då det kom köldknäpp trodde jag att vattenrör i fristående byggnad med tvättstuga hade frusit som tidigare och satte in element där.
Hjälpte dock inte.

Var pga förestående rivning av grannhuset som också mitt vatten blev avstängt i nästan TRE veckor.

Hur mycket skadestånd borde jag få?
Du har ju startat en egen tråd för dina frågor.
https://www.byggahus.se/forum/threa...atten-i-tre-veckor.571793/page-8#post-6577345

Korspostning är inte tillåtet enligt forumreglerna.
 
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Du har ju startat en egen tråd för dina frågor.
[länk]

Korspostning är inte tillåtet enligt forumreglerna.
Undrar vad vi kan kräva @lunnabo för den olägenhet han skapat för oss pga av denna korspostning? Jag har dock inte anmält detta till forumansvariga...
 
  • Haha
Violina och 1 till
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Undrar vad vi kan kräva @lunnabo för den olägenhet han skapat för oss pga av denna korspostning? Jag har dock inte anmält detta till forumansvariga...
Jag tror vi får ta det på nöjeskontot, här i Sverige stämmer vi ju inte varandra eller för den delen forumägarna för skitsaker..
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
P
Hep Hep skrev:
Skadestånd är ju allt svårt att få, och kräver ofta en massa arbete och juridiska processer, men du borde kunna försöka med att få ersättning för utlägg du har varit tvungen att ha.
Sladestånd innebär just ersättning för skador man lidit, inklusive ekonomisk skada.
 
P
lunnabo lunnabo skrev:
Jag frågar i tråden vilket belopp.
Dvs hur många kronor.
Vad kostade vattenavstängningen dig?
Det är summan du bör begära.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.