Även om man sitter på kontoret så är det inte omöjligt att vattnet stängs av och någon bilar då får du ingen ersättning.
Kanske om de bilar konstant i en vecka eller två. Men inte för att nån bilar några timmar
 
Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Är du säker på det? Jag är nämligen tveksam om det verkligen stämmer numera.
Ja, de flesta har sannolikt det, kanske inte de flesta nybyggda, men det är en annan sak. :) Men har förstås ingen statistik på det, så 100% säker kan man ju inte vara, men 90% kanske. :)
Oavsett, har man inget badkar så är det bara att komplettera med ett par spänner istället.
Rätt fantastiskt att det kan bli så många inlägg för något som inte ens är ett problem...
 
Redigerat:
Nissens Nissens skrev:
Ja, de flesta har sannolikt det, kanske inte de flesta nybyggda, men det är en annan sak. :) Men har förstås ingen statistik på det, så 100% säker kan man ju inte vara, men 90% kanske. :)
Oavsett, har man inget badkar så är det bara att komplettera med ett par spänner istället.
Rätt fantastiskt att det kan bli så många inlägg för något som inte ens är ett problem...
Hela tråden är egentligen icke problem om man pratar ersättning.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
H
Ufff fick meddelande igår eftermiddag att vattnet blir borta mellan 09-15 idag.
Omg jag som har hemma kontor.

tur man har ett par dunkar så man kan tappa upp vatten.
Jorden går inte under för mig för detta.
Men kanske ska prova att söka ersättning från kommunen som stängde vattnet för mig :rofl::crysmile:
 
Staffans2000
H Hallerudsbo skrev:
Ufff fick meddelande igår eftermiddag att vattnet blir borta mellan 09-15 idag.
Omg jag som har hemma kontor.

tur man har ett par dunkar så man kan tappa upp vatten.
Jorden går inte under för mig för detta.
Men kanske ska prova att söka ersättning från kommunen som stängde vattnet för mig :rofl::crysmile:
De kommer bara att skratta åt dig. Detta är ett ärende för världsbanken och UNHCR, fattar du väl:D

Staffan
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Nissens
H Hallerudsbo skrev:
Ufff fick meddelande igår eftermiddag att vattnet blir borta mellan 09-15 idag.
Omg jag som har hemma kontor.

tur man har ett par dunkar så man kan tappa upp vatten.
Jorden går inte under för mig för detta.
Men kanske ska prova att söka ersättning från kommunen som stängde vattnet för mig :rofl::crysmile:
Stäm dom bara! :strong:
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
H
Tur man inte dricker vatten då för fiskarna nuppar ju i vattnet
 
  • Haha
Immobil
  • Laddar…
Kommunen köpte grannhuset och bestämde sig för att riva det.
En dag var jag helt utan vatten.
Inget meddelande från vattenleverantören.
Ingen information från någon annan heller.
Då det kom köldknäpp trodde jag att vattenrör i fristående byggnad med tvättstuga hade frusit som tidigare och satte in element där.
Hjälpte dock inte.

Var pga förestående rivning av grannhuset som också mitt vatten blev avstängt i nästan TRE veckor.

Hur mycket skadestånd borde jag få?
 
Skadestånd är ju allt svårt att få, och kräver ofta en massa arbete och juridiska processer, men du borde kunna försöka med att få ersättning för utlägg du har varit tvungen att ha. Allt från inköp av vattendunk och entreavgifter till badhus till tre veckor på hotell. Fast om de tre veckorna redan varit kan det bli svårt att få fram kvitton.
 
P
lunnabo lunnabo skrev:
Kommunen köpte grannhuset och bestämde sig för att riva det.
En dag var jag helt utan vatten.
Inget meddelande från vattenleverantören.
Ingen information från någon annan heller.
Då det kom köldknäpp trodde jag att vattenrör i fristående byggnad med tvättstuga hade frusit som tidigare och satte in element där.
Hjälpte dock inte.

Var pga förestående rivning av grannhuset som också mitt vatten blev avstängt i nästan TRE veckor.

Hur mycket skadestånd borde jag få?
Räcker det inte med en tråd?
 
  • Gilla
Du och 19till och 2 till
  • Laddar…
P PappasHammare skrev:
Räcker det inte med en tråd?
Troligtvis inte om man är sur på sej själv för att man glömt att felanmäla..
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Har PappasHammare inte ens lärt sig att räkna till 1?
Eller är det kanske ordkunskapen som är så undermålig att PappasHammare inte vet skillnaden mellan en tråd och ett inlägg?
Nu vet jag av erfarenhet att du kan låta rätt dryg, utan att du menar något illa med det. Det funkar bra i trådar där du är den som ger råd, men kanske fel taktik när det nu är du som vill ha hjälp.
 
  • Gilla
orutti och 5 till
  • Laddar…
Vad säger vattenleverantören då? Hur kunde det ta tre veckor att koppla på vattnet igen?
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Nu vet jag av erfarenhet att du kan låta rätt dryg, utan att du menar något illa med det. Det funkar bra i trådar där du är den som ger råd, men kanske fel taktik när det nu är du som vill ha hjälp.
Hep Hep skrev:
Skadestånd är ju allt svårt att få, och kräver ofta en massa arbete och juridiska processer, men du borde kunna försöka med att få ersättning för utlägg du har varit tvungen att ha. Allt från inköp av vattendunk och entreavgifter till badhus till tre veckor på hotell. Fast om de tre veckorna redan varit kan det bli svårt att få fram kvitton.
Frågan om skadestånd är lätt eller svårt att få är nog närmast beroende på hur mycket pengar som motparten, dvs Lunds kommun, är beredda att ödelägga.

Oavsett om vilken inställning de har i sakfrågan om deras aktiva handling att stänga av mitt vatten är skadeståndsgrundande eller inte så är kostnaden för dem större även om de skulle vinna en process i domstol än om de bara betalar ut t ex 15.000 kr.

Jag är inte enbart drygt utan även välutbildad inom juridiken och handelsrätt.
Så är fullt kapabel att själv driva mitt eget tvistemål vid allmän domstol.
 
lunnabo lunnabo skrev:
Jag är inte enbart drygt utan även välutbildad inom juridiken och handelsrätt.
Så är fullt kapabel att själv driva mitt eget tvistemål vid allmän domstol.
Låter ju bra. Vad ska du ha oss till?
 
  • Gilla
Du och 19till och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.