P Peter_K skrev:
VW märkesförsäkring har 15000 mil eller 10 år.
Tecknade faktiskt den när jag köpte bilen, så då har jag nått år till att hitta rätt elbil =)
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Tecknade faktiskt den när jag köpte bilen, så då har jag nått år till att hitta rätt elbil =)
Håll koll på självrisken bara, tror den ökar med åldern. Trist om det är nått dyrt som går sönder.
 
D Danne213 skrev:
Håll koll på självrisken bara, tror den ökar med åldern. Trist om det är nått dyrt som går sönder.
Sist jag kollade var det samma som när jag tecknade den för fyra år sedan. 🙂
 
Redigerat:
P
Den är på 3000/5000/8000 kr beroende på hur långt bilen gått.
0-6000 mil. 6001-10000. 10001-15000.
Kollade precis villkoren.
 
  • Wow
Markarbetaren
  • Laddar…
P Peter_K skrev:
Den är på 3000/5000/8000 kr beroende på hur långt bilen gått.
0-6000 mil. 6001-10000. 10001-15000.
Kollade precis villkoren.
Ah, har inte sett att maskinskadan har en egen post, jag tänkte nog på vagnskadan.
Då gick vi nyss över till 8000 i självrisk, kanske lite saftigt om en lampa ger upp eller nått men värt det om någon av motorerna eller växellådan ger upp.

Aja, tanken är att byta det närmaste året.
 
P
13th Marine 13th Marine skrev:
Ah, har inte sett att maskinskadan har en egen post, jag tänkte nog på vagnskadan.
Då gick vi nyss över till 8000 i självrisk, kanske lite saftigt om en lampa ger upp eller nått men värt det om någon av motorerna eller växellådan ger upp.

Aja, tanken är att byta det närmaste året.
Min är 3 år och har gått 7000 mil. Lär också hamna strax över 10000 mil innan jag byter om max 3 år.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
J
Jag har en kompis som fick byta vxllåda 2ggr på 2 år. Bilen var ny, tror det var en 2018. Min 2020 behövde aldrig byta nåt, den fick hybridfel och första gången lämnade jag in den. Men sen "bootade" jag bara om, jag skulle dock inte vilja äga den själv när det blir rött hybridfel 2ggr/mån eller mer och bilen bara gått 2000 mil. Iallafall inte utan maskinskada.
 
Nya Passat GTE låter rätt ok, snyggare både utvändigt och invändigt.
Lång räckvidd och snabbare laddning.
En vit Volkswagen Passat kombi, hybrid, parkerad utomhus med klart himmel och industribyggnad i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inredning av modern bil med digital instrumentbräda och infotainmentsystem, rymlig, ren design, Volkswagen-logotyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Text om laddhybriders prestanda, batteri, räckvidd och laddningskapacitet. Uppgraderingar jämfört med föregångare nämns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P
Undrar vad priset kommer bli ? Gissar på skapligt högt. Lite synd att bilarna bara blir större och större. Hade klarat mig med en som var som golf sportcombi.
 
Ingen växelväljare längre???
Ser ingen spak.
 
När kommer nya Passat GTE?
 
Storsockret
B Bo Berglund skrev:
Ingen växelväljare längre???
Ser ingen spak.
Sitter som en spak på ratten ser det ut som. Höger sida.

Tycker det är tråkigt att dom fortsätter skippa 4motion på GTE
 
Storsockret Storsockret skrev:
Sitter som en spak på ratten ser det ut som. Höger sida
Eller också längst bak i konsolen:

Modernt bilinteriör med digital instrumentpanel, mittkonsol med pekskärm, minimalistisk design, Volkswagen-logotyp på ratten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Storsockret
B Bo Berglund skrev:
Eller också längst bak i konsolen:

[bild]
Lär väl vara här

P, N, D, S osv

Del av ett bilratt med multimedieknappar, delvis skymd instrumentbräda i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Verkar o-standard i en automat att sitta på en spak bakom ratten, känns som en rattväxlad SAAB 94...
Får väl ta en tur till VW och kolla med dem när det har blivit säljstart.
Min GTE MY20 har just gått över 3 år i maj...
Det jag är ute efter är större batteri eftersom vi har 94 km till vårt sommarställe.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.