M Marcussjogren skrev:
Tre röda lampor som blinkar betyder ”internt fel” och går inte att specificera mer än så.
Det beror med 95% sannolikhet inte på eluttaget / anläggningen, ibland räcker det att låta den vara urkopplad någon timma och ibland räcker det att vända på stickproppen och ibland är laddaren slut när det sker jämt.

märklig laddare :)
Tack! Jag har nu kunnat konstatera att det är laddaren det är fel på och inte anläggningen. Testade hos grannen och fick röda lampor där också.
Blir en tur till VW för att få den utbytt.
 
Fick lov att byta S-PIN och försöker därför ”Reactivate” bilen i We Connect-appen. Har försökt under hela dagen men möts konstant av:
Felmeddelande på skärm: "Sorry, something went wrong" från We Connect-appen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Några bra tips på om man kan prova göra något speciellt eller är det bara att fortsätta traggla och hoppas?
 
J
tveksamt tveksamt skrev:
Fick lov att byta S-PIN och försöker därför ”Reactivate” bilen i We Connect-appen. Har försökt under hela dagen men möts konstant av:
[bild]
Några bra tips på om man kan prova göra något speciellt eller är det bara att fortsätta traggla och hoppas?
Jag möttes ofta av sådana konstiga meddelanden som berodde på serverfel eller nåt annat tillfälligt. Jag skulle försöka igen.

Min billiga och plastiga Renault Zoe har varken snygg design och känsla i inredning eller i appen, men den funkar varje gång utan massa krångel. Vill jag klimatisera bilen är det ett tryck i appen eller ett på fjärren...
 
tveksamt tveksamt skrev:
Fick lov att byta S-PIN och försöker därför ”Reactivate” bilen i We Connect-appen. Har försökt under hela dagen men möts konstant av:
[bild]
Några bra tips på om man kan prova göra något speciellt eller är det bara att fortsätta traggla och hoppas?
Prova att installera om appen.
 
Nu har min laddare pajat efter 30 månader. Ingen ny på garantin (2 år). Så blev till att köpa ny för 3500 spänn.
Riktigt dålig kvalitet..

Bytte även en trasig laddare på min gamla GTE. Den gick dock på garantin.
 
E Edlunn skrev:
Prova att installera om appen.
Nope, ingen effekt. Dock kunde supporten meddela att jag var tvungen att in på hemsidan och göra om alltihopa tillsammans med bilen, skriva in ny 8-siffror kod osv. Sedan hoppade det igång utan problem. Funkar alltså inte att göra från appen alls, så varför det står (i appen) att man kan återaktivera där kan man ju fundera på.. :thinking:
 
Hej har en liten fråga. Köpt en begagnad gte idag och undrar om man måste betala i appen we Connect för att koppla bilen till Tibber
 
J
Johanandr Johanandr skrev:
Hej har en liten fråga. Köpt en begagnad gte idag och undrar om man måste betala i appen we Connect för att koppla bilen till Tibber
Betala inte för skiten, den funkar ändå inte.
Tibber funkar bra ändå. Det är så litet batteri så tibber kan anta det är helt tomt varje natt.
Jag höll på bli galen av hur dåligt weconnect funkade. Det är så dåligt och opålitligt att det är bättre vara utan det helt.
 
Okej men får inte in bilen i tibber appen någon som vet hur jag ska göra?
 
  • Skärmdump av en app med en notifikation att kopplingen med Volkswagen lyckades men inga elbilar hittades.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter att precis ha gått över till timdebitering upptäckte jag att bilen har stöd för nattaxa, så den själv laddar inom ett visst intervall, Så nu laddar vår mellan 00-04.
 
J
Johanandr Johanandr skrev:
Okej men får inte in bilen i tibber appen någon som vet hur jag ska göra?
Utan att veta tror jag att om du inte betalar för abonnemanget så går det inte att integrera, men, det funkar så uselt att du kommer vara glad att det inte gick. Det är total slump om bilen laddas eller värms. Det fungerar bättre ointegrerat. Appen visar ofta helt fel status, att rutor är nedvevade, dörrar är öppna fast bilen är låst eller tvärtom.

Du kan lika väl dra spelkort i en kortlek som lita på appen.
 
J JohanLun skrev:
Utan att veta tror jag att om du inte betalar för abonnemanget så går det inte att integrera, men, det funkar så uselt att du kommer vara glad att det inte gick. Det är total slump om bilen laddas eller värms. Det fungerar bättre ointegrerat. Appen visar ofta helt fel status, att rutor är nedvevade, dörrar är öppna fast bilen är låst eller tvärtom.

Du kan lika väl dra spelkort i en kortlek som lita på appen.
13th Marine 13th Marine skrev:
Efter att precis ha gått över till timdebitering upptäckte jag att bilen har stöd för nattaxa, så den själv laddar inom ett visst intervall, Så nu laddar vår mellan 00-04.
J JohanLun skrev:
Utan att veta tror jag att om du inte betalar för abonnemanget så går det inte att integrera, men, det funkar så uselt att du kommer vara glad att det inte gick. Det är total slump om bilen laddas eller värms. Det fungerar bättre ointegrerat. Appen visar ofta helt fel status, att rutor är nedvevade, dörrar är öppna fast bilen är låst eller tvärtom.

Du kan lika väl dra spelkort i en kortlek som lita på appen.
okej då är det ladd box som gäller isåfall om man vill ha smartladdning som fungerar eller finns det något annat vis?
 
Riktigt så illa är det inte med appen längre. Den är mer tillförlitlig nu men lika långsam
 
J
Johanandr Johanandr skrev:
okej då är det ladd box som gäller isåfall om man vill ha smartladdning som fungerar eller finns det något annat vis?
Ok, har du inte laddbox förstår jag att du vill använda bilens shema, men det går via radion om man inte har appen.
 
Johanandr Johanandr skrev:
okej då är det ladd box som gäller isåfall om man vill ha smartladdning som fungerar eller finns det något annat vis?
Man kan också installera en brytare före laddboxen och styra den via en styrenhet som kollar elpriset.
Min dotter hart gjort så men de har ingen laddbox utan använder motorvärmaruttagen som fanns vid deras hus när de köpte det för några år sedan. De har en Shelly-switch i elcentralen som styr motorvärmarna, och ett program i en RaspberryPi som läser av elpriset i realtid och slår på strömmen när det är under ett gränsvärde som de satt själva.
Shellyn kopplar upp med WiFi så att man kan skicka på den kommandon via nätet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.