774 489 läst ·
3 928 svar
774k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Vad är "B-stolpen" för något?
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
OK, där finns inget annat än en knapp längst upp som det står "AIRBAG" på.
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
I min bil finns det inget på den här B-stolpen.
Men vad jag vet har jag heller inte köpt något larm så det är väl därför...
Undrade bara vad det här med B-stolpe är för nånting. Vet det numera.
Vi tog standardversionen med några mindre tillägg (infällbar ytterspegel tex), men inget larm ifall det nu var valbart.
Men vad jag vet har jag heller inte köpt något larm så det är väl därför...
Undrade bara vad det här med B-stolpe är för nånting. Vet det numera.
Vi tog standardversionen med några mindre tillägg (infällbar ytterspegel tex), men inget larm ifall det nu var valbart.
Är ju riktigt bra, nu kunde man teckna ett serviceavtal för 299. Lånebil och så ingår.mnils skrev:Jag köpte en begagnad diesel passat från 2018 med serviceavtal för 75:-/månad i 3år men någon tvätt och lånebil har de inte erbjudet mig. Ser till att boka inspektionsservice så fort bilen säger till så jag skall hinna med 3st innan tiden eller milen går utKan verkligen inte klaga på 2st oljebytesservice och 3st inspektionsservice för totalt 2700kr!
Tja.
Jag har en Passat GTE 2020 som snart rullat 10500 mil. Ringde VW för att boka service och de sa att det skulle göras olje+filter service och växellådsolja.
Ifrågasatte växellådsoljan eftersom jag vet att det är 6000 mil på den och att jag gjorde det vid just 6000 första gången.
Då får jag svar att jag hamnar precis i skarven, men hon kunde inte förklara det vidare, men "jaja du kör ju så mycket så du hinner nog till 12000 mil innan det blir dags".
Jag fattar inte riktigt det här. Vadå mitt i skarven? Har man kört 10500 mil jämt fördelat på 2,5 år så kan man väl inte hamna mitt i skarven för tidsintervallet?
Är det någon som vet tidsintervallet förresten?
VW verkar förresten ha ett ruskigt dåligt system för att få reda på vad som ska göras vid service. Kan väl inte vara så svårt att bygga ett system som säger vad som ska göras baserat på ålder och körsträcka?
Någon mer insatt får gärna förklara hur detta funkar för mig som blir lite nyfiken..
Jag har en Passat GTE 2020 som snart rullat 10500 mil. Ringde VW för att boka service och de sa att det skulle göras olje+filter service och växellådsolja.
Ifrågasatte växellådsoljan eftersom jag vet att det är 6000 mil på den och att jag gjorde det vid just 6000 första gången.
Då får jag svar att jag hamnar precis i skarven, men hon kunde inte förklara det vidare, men "jaja du kör ju så mycket så du hinner nog till 12000 mil innan det blir dags".
Jag fattar inte riktigt det här. Vadå mitt i skarven? Har man kört 10500 mil jämt fördelat på 2,5 år så kan man väl inte hamna mitt i skarven för tidsintervallet?
Är det någon som vet tidsintervallet förresten?
VW verkar förresten ha ett ruskigt dåligt system för att få reda på vad som ska göras vid service. Kan väl inte vara så svårt att bygga ett system som säger vad som ska göras baserat på ålder och körsträcka?
Någon mer insatt får gärna förklara hur detta funkar för mig som blir lite nyfiken..
När du har lyckats få en tid för service efter semestrar och annat så har bilen i stort sett gått 12 000 mil. Är det inte bättre att göra alla service på en gång då även om det egentligen fattas 500 mil innan växellådsoljan måste bytas?
Hehe. Asså är det så svårt att få tider hos dig? Fick tid nästa måndag och det var alltså 10500 mils-servicen som jag skulle göra nu..useless skrev:
Inte 12000 mils-servicen.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
Motoroljan ska väl ändå bytas vid 12000mil med, så det borde kvitta.
Troligtvis har de väl lite och göra och vill skinna dig på en extra.
Troligtvis har de väl lite och göra och vill skinna dig på en extra.

