Hehe. Om Google vill veta att jag lyssnar på Beegees samtidigt som jag åker till Mor Karins väg så vassego..
 
Föredrar Waze före Google alla dagar, känns mycket mer uppdaterat när det gäller trafikläget. Kör inte Android auto eller röststyrning.
 
S StevieGee skrev:
Nästa gång du har det inkopplat så håller du inne röststyrningsknappen på höger sida av ratten och säger: "Navigera till Mor Karins väg Karlstad"
Vad är det för knapp???
Jag har märkt att det finns paddelknappar på baksidan av ratten sett från föraren och jag har ingen aning om vad dessa har för uppgift...
Är det en av dem?
 
Knappen ovanför view på höger sida av ratten.

Paddlarna på ratten är för manuell växling. Aldrig fattat varför man vill göra det.. trycker du växelspaken åt höger aktiverar du manuell växling. Då kan du växla med paddlarna eller genom att trycka växelspaken framåt eller bakåt.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Nu har jag försökt få fart på det igen, men stött på ett par problem:
1) Det här med mikrofonen funkar inte. Det kommer upp en skylt som säger att "funktionen ej tillgänglig"

2) När jag försöker välja destination och trycker fel adress där så är jag sedan rökt! Jag hittar ingenstans där man kan byta destination eller avbryta åkningen till den felvalda destinationen!
Har tryckt på varenda symbol men kommer bara till sånt som rör den felvalda destinationen!
Hur 17 har de tänkt sig att man skall göra för att byta destination?
Så här ser det ut:
Körväg visas på GPS-navigering med indikation för rutt och sökmeny utan tillgång till mikrofonfunktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan det vara så att du ska trycka på krysset där återstående tid är?
 
  • Gilla
D-bug och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Kan det vara så att du ska trycka på krysset där återstående tid är?
Stämmer. För att avbryta navigeringen så trycker du på krysset till vänster om återstående tid. (I den nedre vänstra rutan).

Angående röststyrningen vet jag tyvärr inte vad som är felet. Kanske är en för gammal version? Min är på svenska och "inbyggd" i telefonen. Samsung S10.

När jag trycker och håller inne röststyrningsknappen så plingar det till och visas några punkter i olika färger i nedre delen av skärmen.
Observera att du måste vara ansluten med sladd och inne i android auto för att det ska funka.
 
Jag blev till sist av med Waze så att det bara är Google Map som används.

S StevieGee skrev:
Stämmer. För att avbryta navigeringen så trycker du på krysset till vänster om återstående tid. (I den nedre vänstra rutan).
Ja, det fungerade!

S StevieGee skrev:
När jag trycker och håller inne röststyrningsknappen så plingar det till och visas några punkter i olika färger i nedre delen av skärmen.
Visste inte att man skulle trycka länge, vilket var lösningen.

S StevieGee skrev:
Angående röststyrningen vet jag tyvärr inte vad som är felet. Kanske är en för gammal version? Min är på svenska och "inbyggd" i telefonen. Samsung S10.
Efter att ha tryckt länge på röstknappen så att det plingade till så gick det att testa.
Men den förstod inte svenska utan jag fick ta engelska i stället.
Då gick det att ställa in en destination:
Navigate home - fungerade
Navigate Mor Annas Väg - fungerade
 
Härligt. Då är du på banan!!
När du skaffar nyare telefon kommer det funka på svenska.
 
J
S StevieGee skrev:
Härligt. Då är du på banan!!
När du skaffar nyare telefon kommer det funka på svenska.
Jag tror det är någon inställning eller att nåt i telefonen inte är uppdaterat. Jag har två olika mobiler (jobb och privat) varav en s7 och jag är rätt säker s7 funkar på svenska. Eller är det en s8 jag har tro? Det är min jobbmobil jag nästan inte använder längre då jag jobbar hemifrån och bara ringer med teams... Oavsett, jag har haft andra äldre mobiler innan det där det funkar.
 
S StevieGee skrev:
När du skaffar nyare telefon kommer det funka på svenska.
Nja, min telefon är inte på svenska så är det beroende på telefonen blir det engelska.
Jag har alla mina datorer mm inställda på engelska sedan många år tillbaka pga de taffliga översättningarna till svenska som gjordes.
Nu skulle jag inte hitta tex i Windows med svenska texter.
Däremot ställer jag in Sverige som lokal så jag får åäö på tangentbordet och vettiga tidsangivelser.
 
J
B Bo Berglund skrev:
Nja, min telefon är inte på svenska så är det beroende på telefonen blir det engelska.
Jag har alla mina datorer mm inställda på engelska sedan många år tillbaka pga de taffliga översättningarna till svenska som gjordes.
Nu skulle jag inte hitta tex i Windows med svenska texter.
Däremot ställer jag in Sverige som lokal så jag får åäö på tangentbordet och vettiga tidsangivelser.
Då får du nog prata engelska med Google. Dock brukar mina andra Google enheter klara både Svenska och engelska då jag tror man kan kryssa i båda i Googles inmatning...
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
B Bo Berglund skrev:
Nja, min telefon är inte på svenska så är det beroende på telefonen blir det engelska.
Jag har alla mina datorer mm inställda på engelska sedan många år tillbaka pga de taffliga översättningarna till svenska som gjordes.
Nu skulle jag inte hitta tex i Windows med svenska texter.
Däremot ställer jag in Sverige som lokal så jag får åäö på tangentbordet och vettiga tidsangivelser.
Okej. Jag bara killgissade. Men du svarade ju på det själv så..
 
Ni som har Apple carplay.

har en GTE 2021 med trådlös Apple CarPlay.

när jag går in på ljudinställning genom att dra högst upp på skärmen och neråt så fryser Displayen på Apple CarPlay varje gång jag lämnar ljudinställningen. Alla andra menyer fungerar men på själva CarPlay är displayen fryst och inga knappar fungerar.
 
Hej, jag satt och kollade lite i menyerna igår efter att stänga av backkameran. Många ggr så drar bilen igång backkameran när jag drar växelspaksväljaren från P och förbi R ned till D. Det stör mig lite att den ska klonka fram backkameran trots att jag ska köra framåt...
Om jag fick välja helt själv så skulle det vara en tidsfördkjutning om 2 sekunder innan den startade igång backkameran...
Men kanske finns det en funktion att man manuellt startar backkameran de ggr jag inte orkar vända på huvudet..?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.