Går att eftermontera om man vill.
 
Har svårt att tänka mig att detta är en funktion man eftermonterar på en tjänstebil :thinking:
Kan inte heller komma ihåg att jag såg det i tillvalslistan när jag övervägde en ny bil :thinking:

Edit: du tänker inte ljud på utsidan för att varna fotgängare?
 
Redigerat:
Sound generator, finns det nån annan?
 
Det finns en inbyggd i kupén som jag trodde det var vi pratade om, den som "piffar upp" motorljudet i GTE-läget.

Sound generator sitter på utsidan?
 
J
13th Marine 13th Marine skrev:
Det finns en inbyggd i kupén som jag trodde det var vi pratade om, den som "piffar upp" motorljudet i GTE-läget.

Sound generator sitter på utsidan?
Japp det är den för passagerare jag avsåg, den andra var tillval jag tyvärr inte valde... Är den std altså?
 
Hittar ni den i nån meny?
 
Såvitt jag vet är den standard och går inte stänga av normalt, utan det är longtalk som gäller.
 
K kent_n skrev:
Det finns en symbol upptill på displayen. En gubbe med hatt har jag för mig är symbolen för maximal sekretess. Har för mig att jag klickade på den (eller i alla fall upptill på displayen. Kanske drog neråt?) och då fick jag upp möjligheter att justera till en annan säkerhetsnivå.
Jag gick ut och letade efter "Maximal sekretess" och hittade detta (har klippt ihop ett antal bilder för att visa alla inställningarna här). Det var under användar-funktionen i inställningarna.
Som synes är inställningen "Avaktiverad" för samtliga val.
Nu är frågan vad Avaktiverad betyder?
Antingen är maximal sekretess för tex Fordonsstatus avaktiverad eller också är Fordonsstatus avaktiverad pga Maximal sekretess.
Hur kan man förstå denna dialog, och hur har ni som får status uppdaterad i WeConnect detta inställt?
Och om det är denna uppsättning inställningar som är boven så kan man ju undra hur det kommer sig att de ändrats den 21/1 på alla ställena????

Skärmdump av bilinställningar med alla alternativ inställda på "Avaktiverad" under "Maximal sekretess".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B Bo Berglund skrev:
Jag gick ut och letade efter "Maximal sekretess" och hittade detta (har klippt ihop ett antal bilder för att visa alla inställningarna här). Det var under användar-funktionen i inställningarna.
Som synes är inställningen "Avaktiverad" för samtliga val.
Nu är frågan vad Avaktiverad betyder?
Antingen är maximal sekretess för tex Fordonsstatus avaktiverad eller också är Fordonsstatus avaktiverad pga Maximal sekretess.
Hur kan man förstå denna dialog, och hur har ni som får status uppdaterad i WeConnect detta inställt?

[bild]
Tryck på ikonen uppe till höger (motsatt sida om gubben med glasögon och hatt). Då kommer all din data att finnas tillgänglig via we Connect. (Säkert tillgänglig även för VW också)
 
Gick att stänga av, helt eller delvis.
Skärmdump av applikation för reglering av Soundaktor, bilens simulerade motorljud.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmavbild av inställningar för soundaktor med valmöjligheter från 10% till 90%.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K kent_n skrev:
Tryck på ikonen uppe till höger (motsatt sida om gubben med glasögon och hatt). Då kommer all din data att finnas tillgänglig via we Connect. (Säkert tillgänglig även för VW också)
Är det den inringade du menar, och när gubben till vänster är vald?
Skärmvisning av sekretessinställningar med en meny, den inringade ikonen till höger är markerad.
 
B Bo Berglund skrev:
Är det den inringade du menar, och när gubben till vänster är vald?
[bild]
Har ringat in den i blått.
 
  • Skärmdump av sekretessinställningar med en ikon inringad i blått.
OK, jag förstår, men då fattar jag inte hur det kan bli så här för min bil att den inte längre kan kommunicera med WeConnect...
Så här ser det ut på den sidan, det är bara servicebokning som är blockerat...
Skärmbild från bilens systeminställningar visar olika tjänster som är 'Aktiverad', utom 'Servicebokning' som är 'Blockerad'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B Bo Berglund skrev:
OK, jag förstår, men då fattar jag inte hur det kan bli så här för min bil att den inte längre kan kommunicera med WeConnect...
Så här ser det ut på den sidan, det är bara servicebokning som är blockerat...
[bild]
Nu borde den kunna kommunicera med Weconnect igen?

Har för mig att det går att välja någonstans om man vill få automatiska förslag på servicetider.
 
Jag kollar med att gå in i WeConnect-appen på mobilen och klicka på tex "Driving data".
Då kommer det upp en sida med en bensinpump-symbol och texten:

"This on-line service is deactivated in your vehicle.
Please activate this service in your infotainment system settings
.

Samma meddelande för de flesta alternativen man kan välja.

Så det jag ville veta var HUR man går till väga i infotainment för att fixa detta.
Är jag över huvud taget på rätt plats i menysystemet för att göra detta?

Användarmanualen som följde med bilen är ingen hjälp här alls...
:mad::devilish::cry:

Får försöka hitta nån på VW att fråga, undrar när de har öppet för sånt?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.