774 563 läst ·
3 928 svar
775k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
Har svårt att tänka mig att detta är en funktion man eftermonterar på en tjänstebil 
Kan inte heller komma ihåg att jag såg det i tillvalslistan när jag övervägde en ny bil
Edit: du tänker inte ljud på utsidan för att varna fotgängare?
Kan inte heller komma ihåg att jag såg det i tillvalslistan när jag övervägde en ny bil
Edit: du tänker inte ljud på utsidan för att varna fotgängare?
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
Det finns en inbyggd i kupén som jag trodde det var vi pratade om, den som "piffar upp" motorljudet i GTE-läget.
Sound generator sitter på utsidan?
Sound generator sitter på utsidan?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
Såvitt jag vet är den standard och går inte stänga av normalt, utan det är longtalk som gäller.
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Jag gick ut och letade efter "Maximal sekretess" och hittade detta (har klippt ihop ett antal bilder för att visa alla inställningarna här). Det var under användar-funktionen i inställningarna.K kent_n skrev:
Som synes är inställningen "Avaktiverad" för samtliga val.
Nu är frågan vad Avaktiverad betyder?
Antingen är maximal sekretess för tex Fordonsstatus avaktiverad eller också är Fordonsstatus avaktiverad pga Maximal sekretess.
Hur kan man förstå denna dialog, och hur har ni som får status uppdaterad i WeConnect detta inställt?
Och om det är denna uppsättning inställningar som är boven så kan man ju undra hur det kommer sig att de ändrats den 21/1 på alla ställena????
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tryck på ikonen uppe till höger (motsatt sida om gubben med glasögon och hatt). Då kommer all din data att finnas tillgänglig via we Connect. (Säkert tillgänglig även för VW också)B Bo Berglund skrev:Jag gick ut och letade efter "Maximal sekretess" och hittade detta (har klippt ihop ett antal bilder för att visa alla inställningarna här). Det var under användar-funktionen i inställningarna.
Som synes är inställningen "Avaktiverad" för samtliga val.
Nu är frågan vad Avaktiverad betyder?
Antingen är maximal sekretess för tex Fordonsstatus avaktiverad eller också är Fordonsstatus avaktiverad pga Maximal sekretess.
Hur kan man förstå denna dialog, och hur har ni som får status uppdaterad i WeConnect detta inställt?
[bild]
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Nu borde den kunna kommunicera med Weconnect igen?B Bo Berglund skrev:
Har för mig att det går att välja någonstans om man vill få automatiska förslag på servicetider.
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Jag kollar med att gå in i WeConnect-appen på mobilen och klicka på tex "Driving data".
Då kommer det upp en sida med en bensinpump-symbol och texten:
"This on-line service is deactivated in your vehicle.
Please activate this service in your infotainment system settings.
Samma meddelande för de flesta alternativen man kan välja.
Så det jag ville veta var HUR man går till väga i infotainment för att fixa detta.
Är jag över huvud taget på rätt plats i menysystemet för att göra detta?
Användarmanualen som följde med bilen är ingen hjälp här alls...



Får försöka hitta nån på VW att fråga, undrar när de har öppet för sånt?
Då kommer det upp en sida med en bensinpump-symbol och texten:
"This on-line service is deactivated in your vehicle.
Please activate this service in your infotainment system settings.
Samma meddelande för de flesta alternativen man kan välja.
Så det jag ville veta var HUR man går till väga i infotainment för att fixa detta.
Är jag över huvud taget på rätt plats i menysystemet för att göra detta?
Användarmanualen som följde med bilen är ingen hjälp här alls...
Får försöka hitta nån på VW att fråga, undrar när de har öppet för sånt?
Redigerat:





