774 522 läst ·
3 928 svar
775k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 216 inlägg
Måste kännas skönt att betala extra för att få fram felkoder som verkstan sen inte vet vad de ska göra med. Förtroendeingivande av dem!andr.ljung skrev:
Jag besiktigade precis bilen och valde en ”extra” service där man bl a läser felkoder, och man fann följande:
U041300 Styrdon för hybridbatterikontroll, orimlig signal
U112300 CAN kommunikation; fel/defekt
Någon som har koll på vad det kan vara? Det är alltså inget som dykt upp när jag kört. VW ska få nollställa, men det hade vart bra och veta dess ursprung.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 216 inlägg
Ah, slarvigt läst av mig. Då ändrar jag mig: varför kolla det vid besiktning och inte vid service?
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Nu börjar allvarligt undra vad som står på med WeConnect...
I går 29/1 körde jag tur och retur Arboga, totalt c:a 300 km. Då var bilen bevisligen på rull hela förmiddagen och på olika ställen längs E18.
Men ingenting efter 21/1 syns på kördata när jag loggar in på WeConnect!
Så här ser det ut angående körsträckor när jag loggat in:
Allt vad gäller övriga data är också obefintliga efter den 21/1, tex kan jag inte längre se bilens status. Det verkar som om den alltid visar hur det såg ut den 21/1...
Vad kan detta bero på? Att jag har den i garaget kan ju knappast påverka eftersom där har den stått ända sedan november och då har data synts ända till 21 januari...
Se här i sammanfattningen:
Jag har kört i stort sett varje dag den senaste veckan...
Bilen togs ut den 25 maj 2020 så den är bara lite drygt ett halvår gammal.
I går 29/1 körde jag tur och retur Arboga, totalt c:a 300 km. Då var bilen bevisligen på rull hela förmiddagen och på olika ställen längs E18.
Men ingenting efter 21/1 syns på kördata när jag loggar in på WeConnect!
Så här ser det ut angående körsträckor när jag loggat in:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allt vad gäller övriga data är också obefintliga efter den 21/1, tex kan jag inte längre se bilens status. Det verkar som om den alltid visar hur det såg ut den 21/1...
Vad kan detta bero på? Att jag har den i garaget kan ju knappast påverka eftersom där har den stått ända sedan november och då har data synts ända till 21 januari...
Se här i sammanfattningen:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har kört i stort sett varje dag den senaste veckan...
Bilen togs ut den 25 maj 2020 så den är bara lite drygt ett halvår gammal.
Hade något liknande i höstas och eftersom jag måste fylla i körjournal och brukar använda appen till det så ringde jag supporten. De hade haft serverstrul, men kunde återskapa datan om jag ville. Skulle ta några dagar. Jag läste det på annat sätt.B Bo Berglund skrev:Nu börjar allvarligt undra vad som står på med WeConnect...
I går 29/1 körde jag tur och retur Arboga, totalt c:a 300 km. Då var bilen bevisligen på rull hela förmiddagen och på olika ställen längs E18.
Men ingenting efter 21/1 syns på kördata när jag loggar in på WeConnect!
Så här ser det ut angående körsträckor när jag loggat in:
[bild]
Allt vad gäller övriga data är också obefintliga efter den 21/1, tex kan jag inte längre se bilens status. Det verkar som om den alltid visar hur det såg ut den 21/1...
Vad kan detta bero på? Att jag har den i garaget kan ju knappast påverka eftersom där har den stått ända sedan november och då har data synts ända till 21 januari...
Se här i sammanfattningen:
[bild]
Jag har kört i stort sett varje dag den senaste veckan...
Bilen togs ut den 25 maj 2020 så den är bara lite drygt ett halvår gammal.
Har programmerat ivägkörningstid till kl09.50 med bensinvärmaren aktiverad.
här är kl09.53 - Bensinvärmaren går fortfarande och bilen är inte uppvärmd och redo.
-10 grader utomhus.
Hur lång är fördröjningen från inställt klockslag tills bilen är redo?
Klockan i bilen är inställd på GPS-synkronisering.
här är kl09.53 - Bensinvärmaren går fortfarande och bilen är inte uppvärmd och redo.
-10 grader utomhus.
Hur lång är fördröjningen från inställt klockslag tills bilen är redo?
Klockan i bilen är inställd på GPS-synkronisering.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 666 inlägg
Har du skrivit 9.50 ska den vara färdig till 9.50.K kent_n skrev:Har programmerat ivägkörningstid till kl09.50 med bensinvärmaren aktiverad.
här är kl09.53 - Bensinvärmaren går fortfarande och bilen är inte uppvärmd och redo.
-10 grader utomhus.
Hur lång är fördröjningen från inställt klockslag tills bilen är redo?
Klockan i bilen är inställd på GPS-synkronisering.
Men det var aldrig min, det var precis som att den inte kunde räkna ordentligt, ofta när man kom ut så stod den igång med värme (bara elvärme) och ett 8-9/10 av laddat batteri.
Ser ut som att du inte laddar med en laddstolpe precis som jag.
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Idag har vi gjort samma Arboga-resa igen och inget syns....B Bo Berglund skrev:
Nu tittade jag om jag kunde hitta någon inställning för datauppkopplingen och då kom jag till ett ställe där det stod att jag har angett "Maximal sekretess" (vilket jag inte har gjort) och att jag måste ändra detta.
Men det finns inget tips om var man skall kunna göra detta!!!!
Jag hittar inget hur jag än hojar runt i infotainment-systemet.
Är det någon här som vet hur man gör för att ta bort sekretessen???
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 666 inlägg
Det finns en symbol upptill på displayen. En gubbe med hatt har jag för mig är symbolen för maximal sekretess. Har för mig att jag klickade på den (eller i alla fall upptill på displayen. Kanske drog neråt?) och då fick jag upp möjligheter att justera till en annan säkerhetsnivå.B Bo Berglund skrev:Idag har vi gjort samma Arboga-resa igen och inget syns....
Nu tittade jag om jag kunde hitta någon inställning för datauppkopplingen och då kom jag till ett ställe där det stod att jag har angett "Maximal sekretess" (vilket jag inte har gjort) och att jag måste ändra detta.
Men det finns inget tips om var man skall kunna göra detta!!!!
Jag hittar inget hur jag än hojar runt i infotainment-systemet.
Är det någon här som vet hur man gör för att ta bort sekretessen???
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 666 inlägg


