Onsalakorven andr.ljung skrev:
Jag besiktigade precis bilen och valde en ”extra” service där man bl a läser felkoder, och man fann följande:

U041300 Styrdon för hybridbatterikontroll, orimlig signal
U112300 CAN kommunikation; fel/defekt

Någon som har koll på vad det kan vara? Det är alltså inget som dykt upp när jag kört. VW ska få nollställa, men det hade vart bra och veta dess ursprung.
Måste kännas skönt att betala extra för att få fram felkoder som verkstan sen inte vet vad de ska göra med. Förtroendeingivande av dem! (y)
 
Verkstan vet nog vad dom betyder men besiktningsgubbarna vet inte.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Ah, slarvigt läst av mig. Då ändrar jag mig: varför kolla det vid besiktning och inte vid service?
 
Nu börjar allvarligt undra vad som står på med WeConnect...
I går 29/1 körde jag tur och retur Arboga, totalt c:a 300 km. Då var bilen bevisligen på rull hela förmiddagen och på olika ställen längs E18.
Men ingenting efter 21/1 syns på kördata när jag loggar in på WeConnect!
Så här ser det ut angående körsträckor när jag loggat in:
Stapeldiagram som visar körsträckor, körtider, medelhastighet och bränsleförbrukning för januari med data saknas efter den 21:a.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Allt vad gäller övriga data är också obefintliga efter den 21/1, tex kan jag inte längre se bilens status. Det verkar som om den alltid visar hur det såg ut den 21/1...
Vad kan detta bero på? Att jag har den i garaget kan ju knappast påverka eftersom där har den stått ända sedan november och då har data synts ända till 21 januari...
Se här i sammanfattningen:
Skärmdump av ett fordonsdata-interface som visar kördata med senaste registreringen den 21 januari.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har kört i stort sett varje dag den senaste veckan...
Bilen togs ut den 25 maj 2020 så den är bara lite drygt ett halvår gammal.
 
  • Ledsen
tobbbias
  • Laddar…
Nån som köpt Golf GTE 2021? Tycker interiören är riktigt fin, skulle nog passa mig.
Interiör av Golf GTE 2021 med ratt, instrumentpanel och pekskärm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B Bo Berglund skrev:
Nu börjar allvarligt undra vad som står på med WeConnect...
I går 29/1 körde jag tur och retur Arboga, totalt c:a 300 km. Då var bilen bevisligen på rull hela förmiddagen och på olika ställen längs E18.
Men ingenting efter 21/1 syns på kördata när jag loggar in på WeConnect!
Så här ser det ut angående körsträckor när jag loggat in:
[bild]

Allt vad gäller övriga data är också obefintliga efter den 21/1, tex kan jag inte längre se bilens status. Det verkar som om den alltid visar hur det såg ut den 21/1...
Vad kan detta bero på? Att jag har den i garaget kan ju knappast påverka eftersom där har den stått ända sedan november och då har data synts ända till 21 januari...
Se här i sammanfattningen:
[bild]

Jag har kört i stort sett varje dag den senaste veckan...
Bilen togs ut den 25 maj 2020 så den är bara lite drygt ett halvår gammal.
Hade något liknande i höstas och eftersom jag måste fylla i körjournal och brukar använda appen till det så ringde jag supporten. De hade haft serverstrul, men kunde återskapa datan om jag ville. Skulle ta några dagar. Jag läste det på annat sätt.
 
Har programmerat ivägkörningstid till kl09.50 med bensinvärmaren aktiverad.

här är kl09.53 - Bensinvärmaren går fortfarande och bilen är inte uppvärmd och redo.

-10 grader utomhus.

Hur lång är fördröjningen från inställt klockslag tills bilen är redo?
Klockan i bilen är inställd på GPS-synkronisering.
 
  • Snötäckt vit bil med bensinvärmare inkopplad visar ej uppvärmningseffekt vid -10°C.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K kent_n skrev:
Har programmerat ivägkörningstid till kl09.50 med bensinvärmaren aktiverad.

här är kl09.53 - Bensinvärmaren går fortfarande och bilen är inte uppvärmd och redo.

-10 grader utomhus.

Hur lång är fördröjningen från inställt klockslag tills bilen är redo?
Klockan i bilen är inställd på GPS-synkronisering.
Har du skrivit 9.50 ska den vara färdig till 9.50.
Men det var aldrig min, det var precis som att den inte kunde räkna ordentligt, ofta när man kom ut så stod den igång med värme (bara elvärme) och ett 8-9/10 av laddat batteri.
Ser ut som att du inte laddar med en laddstolpe precis som jag.
 
  • Gilla
kent_n
  • Laddar…
J
Har bilen en högtalare som låter lite extra i cupen när man kör gte läge?
 
Det finns som tillval.
 
B Bo Berglund skrev:
Nu börjar allvarligt undra vad som står på med WeConnect...
I går 29/1 körde jag tur och retur Arboga, totalt c:a 300 km. Då var bilen bevisligen på rull hela förmiddagen och på olika ställen längs E18.
Men ingenting efter 21/1 syns på kördata när jag loggar in på WeConnect!
Idag har vi gjort samma Arboga-resa igen och inget syns....
Nu tittade jag om jag kunde hitta någon inställning för datauppkopplingen och då kom jag till ett ställe där det stod att jag har angett "Maximal sekretess" (vilket jag inte har gjort) och att jag måste ändra detta.
Men det finns inget tips om var man skall kunna göra detta!!!!
Jag hittar inget hur jag än hojar runt i infotainment-systemet. :mad:
Är det någon här som vet hur man gör för att ta bort sekretessen???
 
Stefan N Stefan N skrev:
Det finns som tillval.
Var standard på min från 2017.
Skulle gärna stänga av, mest för jag vill veta hur bilen låter utan. :thinking:
 
Det finns inte på min -17 tror aldrig det ingått. Kostar 1800:-
 
B Bo Berglund skrev:
Idag har vi gjort samma Arboga-resa igen och inget syns....
Nu tittade jag om jag kunde hitta någon inställning för datauppkopplingen och då kom jag till ett ställe där det stod att jag har angett "Maximal sekretess" (vilket jag inte har gjort) och att jag måste ändra detta.
Men det finns inget tips om var man skall kunna göra detta!!!!
Jag hittar inget hur jag än hojar runt i infotainment-systemet. :mad:
Är det någon här som vet hur man gör för att ta bort sekretessen???
Det finns en symbol upptill på displayen. En gubbe med hatt har jag för mig är symbolen för maximal sekretess. Har för mig att jag klickade på den (eller i alla fall upptill på displayen. Kanske drog neråt?) och då fick jag upp möjligheter att justera till en annan säkerhetsnivå.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Det finns inte på min -17 tror aldrig det ingått. Kostar 1800:-
Intressant, för jag har det inte i tillvalslistan :thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.