15 741 läst ·
58 svar
16k läst
58 svar
En vanlig dag som elektriker.
Jag glömde att svara på detta.F fribygg skrev:
Nja, jag håller mig försiktigt neutral i frågan, jag har ingen bestämd åsikt, jag ser både för och nackdelar med de olika sätten att anordna detta.
Jag tänker att det blir ett personligt ställningstagande, själv har jag både ett uttag med en inbyggt USB-A-laddare i, flera olika vanliga USB-laddare av olika slag och modeschang för att sätta i uttag samt en sådan här:
Och trots att jag provat hela denna mångfald så har jag inte ens bestämt mig för vad jag själv tycker bäst om.
Bra med många uttag så slipper man dra ur sladden (exempel kaffebryggaren, brödrosten) då kan dom ju sitta i hela tiden, men det finns ju naturligtvis folk som lär sig den hårda vägen sätta på allt på en gång och säkringen går, (det skall ju inte vara något fel/problem när säkringen går då fungerar det ju).M MagHam skrev:
/Lennart
Ett annat trevligt jobb man har gjort. Krävs en del planering när man skall parallell koppla 4 st 4x120/70. Flänsen var inte den lättaste att få dit
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Igår brottades jag med en boaorm som kallas N1XV 5G16, som jag skulle dra om från ett ställe (där en skrotad avfuktare stått) till ett annat ställe där en ny avfuktare satts upp.
Först försöka räta ut de tidigare böjarna, som legat till sig bra i 15 års tid, typ.
Sen hålla på och trä in till kabelstege och sen får fram den hela vägen, och det var otroligt trångt, kabelstegen låg mindre än 10 cm under ett gallerdurkgolv, så det hakade i och jävlades hela tiden.
Skitjobb, jag hatar sånt, jag som är en klenis (klenspänning) och tycker att redan 2,5 mm2 börjar kännas jobbigt.
En timme tog det att få fram kabeln de där ca 8 metrarna ...
Så all respekt åt J-banan som inte kunde glädja sig åt sånt här sytrådstunt som jag klagar över i inlägget här ovan. Och du ska även har beröm för att det blev riktigt prydligt.
Jag har nog sett några få gånger när andra brottas med 240mm2 eller 185mm2 ALU, och det är verkligen ingen barnlek, alla dimensioner av ALU är extremt jobbiga att böja och vrida in dit man vill.
Tjejen i denna youtube imponerar, ja det är kanske fördomar, men stark måste man dock vara.
Hon har fler filmer, i vissa så har hon även långa naglar - känns lite besvärligt när hon har valt att jobba med grova matningar.
Först försöka räta ut de tidigare böjarna, som legat till sig bra i 15 års tid, typ.
Sen hålla på och trä in till kabelstege och sen får fram den hela vägen, och det var otroligt trångt, kabelstegen låg mindre än 10 cm under ett gallerdurkgolv, så det hakade i och jävlades hela tiden.
Skitjobb, jag hatar sånt, jag som är en klenis (klenspänning) och tycker att redan 2,5 mm2 börjar kännas jobbigt.
En timme tog det att få fram kabeln de där ca 8 metrarna ...
Så all respekt åt J-banan som inte kunde glädja sig åt sånt här sytrådstunt som jag klagar över i inlägget här ovan. Och du ska även har beröm för att det blev riktigt prydligt.
Jag har nog sett några få gånger när andra brottas med 240mm2 eller 185mm2 ALU, och det är verkligen ingen barnlek, alla dimensioner av ALU är extremt jobbiga att böja och vrida in dit man vill.
Tjejen i denna youtube imponerar, ja det är kanske fördomar, men stark måste man dock vara.
Hon har fler filmer, i vissa så har hon även långa naglar - känns lite besvärligt när hon har valt att jobba med grova matningar.
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Lätt fixat iaf👍Mikael_L skrev:
Jag skulle klamra kabel på en vägg hos en kund, borrade i putsen och det blev helt svart. Jag såg att jag hade borrat rakt in i en robot slang som gick till kundens värmepanna. Klockan var 15:45 på en fredag, jag tänkte jag löser det snabbt genom att dra i nya ledare. Jag knöt fast nya ledare på de gamla och drog, jag hörde sen på andra sidan väggen när all puts rasade ner tillsammans med slangen. Vid det ögonblicket kom kunden hem..
Hempul.
Det är värsta är dra 240mm² kabel +100m på kabelstege men massa böjar osv. Dock är man kanske 10 man som hjälps åt men ändå tungt jobbMikael_L skrev:
Igår brottades jag med en boaorm som kallas N1XV 5G16, som jag skulle dra om från ett ställe (där en skrotad avfuktare stått) till ett annat ställe där en ny avfuktare satts upp.
Först försöka räta ut de tidigare böjarna, som legat till sig bra i 15 års tid, typ.
Sen hålla på och trä in till kabelstege och sen får fram den hela vägen, och det var otroligt trångt, kabelstegen låg mindre än 10 cm under ett gallerdurkgolv, så det hakade i och jävlades hela tiden.
Skitjobb, jag hatar sånt, jag som är en klenis (klenspänning) och tycker att redan 2,5 mm2 börjar kännas jobbigt.
En timme tog det att få fram kabeln de där ca 8 metrarna ...
Så all respekt åt J-banan som inte kunde glädja sig åt sånt här sytrådstunt som jag klagar över i inlägget här ovan. Och du ska även har beröm för att det blev riktigt prydligt.
Jag har nog sett några få gånger när andra brottas med 240mm2 eller 185mm2 ALU, och det är verkligen ingen barnlek, alla dimensioner av ALU är extremt jobbiga att böja och vrida in dit man vill.
Tjejen i denna youtube imponerar, ja det är kanske fördomar, men stark måste man dock vara.
Hon har fler filmer, i vissa så har hon även långa naglar - känns lite besvärligt när hon har valt att jobba med grova matningar.
[media]


