14 588 läst ·
42 svar
15k läst
42 svar
Eluttag för motorvärmare
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 839 inlägg
Din en eller annan gång närmar sig mao 
Tre Priusar samtidigt kanske? 
Det finns en massa olika varianter. Saxat från Wikipedia:
[TABLE="class: wikitable"]
[TR]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]Charging time[/TH]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]Power supply[/TH]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]Voltage[/TH]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]Max current[/TH]
[/TR]
[TR]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]68 hours[/TH]
[TD]Single phase - 3,3 kW[/TD]
[TD]230 VAC[/TD]
[TD]16 A[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]23 hours[/TH]
[TD]Three phase - 10 kW[/TD]
[TD]400 VAC[/TD]
[TD]16 A[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]34 hours[/TH]
[TD]Single phase - 7 kW[/TD]
[TD]230 VAC[/TD]
[TD]32 A[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]12 hours[/TH]
[TD]Three phase - 24 kW[/TD]
[TD]400 VAC[/TD]
[TD]32 A[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]2030 minutes[/TH]
[TD]Three phase - 43 kW[/TD]
[TD]400 VAC[/TD]
[TD]63 A[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]2030 minutes[/TH]
[TD]Direct current - 50 kW[/TD]
[TD]400 - 500 VDC[/TD]
[TD]100 - 125 A
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Det finns en massa olika varianter. Saxat från Wikipedia:
[TABLE="class: wikitable"]
[TR]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]Charging time[/TH]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]Power supply[/TH]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]Voltage[/TH]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]Max current[/TH]
[/TR]
[TR]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]68 hours[/TH]
[TD]Single phase - 3,3 kW[/TD]
[TD]230 VAC[/TD]
[TD]16 A[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]23 hours[/TH]
[TD]Three phase - 10 kW[/TD]
[TD]400 VAC[/TD]
[TD]16 A[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]34 hours[/TH]
[TD]Single phase - 7 kW[/TD]
[TD]230 VAC[/TD]
[TD]32 A[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]12 hours[/TH]
[TD]Three phase - 24 kW[/TD]
[TD]400 VAC[/TD]
[TD]32 A[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]2030 minutes[/TH]
[TD]Three phase - 43 kW[/TD]
[TD]400 VAC[/TD]
[TD]63 A[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH="bgcolor: #F2F2F2, align: center"]2030 minutes[/TH]
[TD]Direct current - 50 kW[/TD]
[TD]400 - 500 VDC[/TD]
[TD]100 - 125 A
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
De som då slänger kabeln i snödrivan får väl stå ut med ett kallt och mörkt hus. Bättre det än att ett barn får en stöt, även MED JFB så blir strömmen genom mjuk barnahy ganska stor innan JFB hinner slå från.
Undrar om de som gör detta har 2 kablar, en på jobbet och en hemma?
En modern grön plastkabel kostar väl 500 spänn.
Protte
(Jag tror jag ska åka omkring och dra ur alla sladdar och hänga hela bunten på EN stolpe så får de väl sortera ut sina sladdar)
Undrar om de som gör detta har 2 kablar, en på jobbet och en hemma?
En modern grön plastkabel kostar väl 500 spänn.
Protte
(Jag tror jag ska åka omkring och dra ur alla sladdar och hänga hela bunten på EN stolpe så får de väl sortera ut sina sladdar)
ehhm varför i hela världen ska man åka runt med motorvärmarsladdden i hopp om att hitta ett eluttag.
Det kan inte vara för många som har tillgång till ett eluttag där man parkerar bilen under dan.
Jag virar ihop sladden sätter på skyddslocket och hänger upp motorvärmarsladden och skarvsladden snyggt och prydligt (nåja) varje morgon efter att jag startat bilen under vintertid
Det kan inte vara för många som har tillgång till ett eluttag där man parkerar bilen under dan.
Jag virar ihop sladden sätter på skyddslocket och hänger upp motorvärmarsladden och skarvsladden snyggt och prydligt (nåja) varje morgon efter att jag startat bilen under vintertid
kan jag ha samma nolla till dessa två PSA och ytterligare en dvärgbrytare. just för att kunna nytja de tre fasledarna i den 5G1.5 jag tänkte använda?Enk Projektet skrev:
är uttag med inbyggd JFB ett bra allternativ?
Redigerat:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 839 inlägg
Ja, det finns bara en nolla att använda, den som tillhör trefasgruppen.
Klicka här för att svara
