Alfredo Alfredo skrev:
Vem borde då hantera elstöd som en del i sina ordinarie uppgifter tänker du då?
Är du sugen på att förestå en ny elstödsmyndighet?

• Wow
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Är du sugen på att förestå en ny elstödsmyndighet?
Absolut inte. Jag hörde på radio häromdagen att det finns en myndighet benämnd Myndigheten för kulturanalys. Jag tycker de kunde hantera frågan så gör de något vettigt åtminstone.

Det är snarare andra i tråden som tycker att det är fel att Försäkringskassan hanterar utbetalningen, som kanske önskar en ny myndighet för frågan.

• Gilla
  • Haha
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Elstödet gynnar bara dom som har ett egen abonnemang,
Nästan alla som bor i hyresrätt (ca 30%) får inget stöd alls.
Alltså ca 1/3 som har bostad i Swea Rike.

[länk]

Vad var det nu Magdalena sa?
"Alla ska med"
Men någon måste väl ha ett abonnemang? Om det är fastighetsägaren som får pengarna så kan de ju slussas vidare till hyresgästerna eller användas för att sänka hyran eller nåt annat som kommer hyresgästerna tillgodo.

@
S SueCia skrev:
Visa mig en trovärdig källa som kan styrka att Sverige _behöver_ sänka koldioxidutsläppen.

Nej just, det kan du inte…. :(
Tänker inte att det bara är ett land som behöver minska utsläppen - utan alla. Sedan så möts utsläppen där sakerna tillverkar, men alla billiga skitprodukter som transporteras t.ex. från Kina och säljs i Sverige borde åtminstone till viss del räknas som vårta utsläpp!

Men nu har jag matat trollen färdigt för idag. 🤓

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
C
useless useless skrev:
Men någon måste väl ha ett abonnemang?
Räcker dock inte med att ha ett abonnemang som det är upplagt. Juridisk person får inga pengar.

S
@ @ndreas skrev:
Tänker inte att det bara är ett land som behöver minska utsläppen - utan alla. Sedan så möts utsläppen där sakerna tillverkar, men alla billiga skitprodukter som transporteras t.ex. från Kina och säljs i Sverige borde åtminstone till viss del räknas som vårta utsläpp!

Men nu har jag matat trollen färdigt för idag. 🤓
Det är ju dessvärre du som trollar, men jag vet inte om du ens förstår det själv.

Ur ett globalt perspektiv så finns inget behov alls av att Sverige skär ner på sina koldioxidutsläpp.

Och det är enbart det globala perspektivet som är av intresse när vi pratar om klimatförändringar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.