2 174 läst ·
80 svar
2k läst
80 svar
Elstöd - vad löjligt!
Absolut inte. Jag hörde på radio häromdagen att det finns en myndighet benämnd Myndigheten för kulturanalys. Jag tycker de kunde hantera frågan så gör de något vettigt åtminstone.F fribygg skrev:
Det är snarare andra i tråden som tycker att det är fel att Försäkringskassan hanterar utbetalningen, som kanske önskar en ny myndighet för frågan.
Men någon måste väl ha ett abonnemang? Om det är fastighetsägaren som får pengarna så kan de ju slussas vidare till hyresgästerna eller användas för att sänka hyran eller nåt annat som kommer hyresgästerna tillgodo.Krilleman skrev:
Tänker inte att det bara är ett land som behöver minska utsläppen - utan alla. Sedan så möts utsläppen där sakerna tillverkar, men alla billiga skitprodukter som transporteras t.ex. från Kina och säljs i Sverige borde åtminstone till viss del räknas som vårta utsläpp!S SueCia skrev:
Men nu har jag matat trollen färdigt för idag. 🤓
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 532 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 532 inlägg
Det är ju dessvärre du som trollar, men jag vet inte om du ens förstår det själv.@ @ndreas skrev:Tänker inte att det bara är ett land som behöver minska utsläppen - utan alla. Sedan så möts utsläppen där sakerna tillverkar, men alla billiga skitprodukter som transporteras t.ex. från Kina och säljs i Sverige borde åtminstone till viss del räknas som vårta utsläpp!
Men nu har jag matat trollen färdigt för idag. 🤓
Ur ett globalt perspektiv så finns inget behov alls av att Sverige skär ner på sina koldioxidutsläpp.
Och det är enbart det globala perspektivet som är av intresse när vi pratar om klimatförändringar.
Klicka här för att svara