2 174 läst ·
80 svar
2k läst
80 svar
Elstöd - vad löjligt!
Då måste tysken utan BankID besöka ett Swedbankkontor för att registrera sitt utländska bankkonto eller lösa in avin.F fribygg skrev:
Som tur är han kanske snart på semester i sitt hyrda fritidshus så han är i Sverige....
Det handlar inte om att ha konto hos Swedbank utan det är Swedbank som för ett generellt kontoregister som styr var många utbetalningar hamnar. Själva kontot kan finnas i godtycklig svensk bank.F fribygg skrev:
https://www.swedbank.se/privat/beta...anmal-konto-till-swedbanks-kontoregister.html
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns inget krav på att man skall ha skattekonto. Därför fungerar inte förslaget att betala ut till skattekonto. Rimligen är det ytterligare ett skäl till att man inte valt den lösningen. Exakt vilka personer det är är svårt att säga.F fribygg skrev:
Ett exempel. Det finns numera många som bor i Sverige utan att betala skatt i landet. Av olika skäl. Men de som semestrar eller de som är i sverige och jobbar men får sin lön i utlandet kanske.F fribygg skrev:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 167 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 167 inlägg
Statliga Vattenfall!Alfredo skrev:
Alltså samma slutkund = Skattebetalarna.
Vattenfall = Det finns betydligt fler resurser här som spelar patiens om dagarna!
Försäkringskassan är redan hårt ansatt av alla bidragstagare... Varför lägga detta på dom?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hsd
Medlem
· 7 167 inlägg
hsd
Medlem
- 7 167 inlägg
hsd
Medlem
· 7 167 inlägg
hsd
Medlem
- 7 167 inlägg
Krilleman skrev:
Kanske det. Jag vet dock inte hur enkelt detta är att påtvinga ett AB helt nya uppgifter med kort varsel, även om man råkar äga det.hsd skrev:
Sen kan jag tänka mig att det finns diverse problem med att exempelvis Vattenfall ska hantera utbetalningar till individer de inte har någon relation till.