Krilleman
Alfredo Alfredo skrev:
Sen kan jag tänka mig att det finns diverse problem med att exempelvis Vattenfall ska hantera utbetalningar till individer de inte har någon relation till.
Precis samma sak som Försäkringskassan alltså. (Staten likaså!)
Det skulle lika gärna stå Vattenfall på utbetalningen...

Majoriteten av dom som får utbetalning i form av elstöd därifrån har inget med försäkringskassan att göra.

Glömde du det?

1783033584638.png

hsd
Funkade utmärkt då detta skedde för några år sedan, Eon skötte detta enkelt

Krilleman Krilleman skrev:
Majoriteten av dom som får utbetalning därifrån har inget med dom att göra.
Hur menar du? Oavsett om man någonsin får en utbetalning därifrån, är man väl en del av det svenska välfärdssystemet?

Krilleman
hsd hsd skrev:
Funkade utmärkt då detta skedde för några år sedan, Eon skötte detta enkelt
Det spelar ingen roll vilket företag som står som utbetalare enligt min tes.

Det är samma illa slutprodukt.

1783033905796.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krilleman
Alfredo Alfredo skrev:
Hur menar du? Oavsett om man någonsin får en utbetalning därifrån, är man väl en del av det svenska välfärdssystemet?
Men det slår oerhört fel om det ska gynna alla elförbrukare.

Glömde du det?

Men det slår oerhört fel om det ska gynna alla elförbrukare. Glömde du det?
Jag har inte presenterat någon åsikt alls om det.

Krilleman
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har inte presenterat någon åsikt alls om det.
Men dock är det ju sant.

Men dock är det ju sant.
Mycket möjligt. Jag har noll koll på hur elstöd fungerar eller motiveras.

Krilleman
Nästan alla som bor i hyresrätt (ca 30%) får inget stöd alls.
Vad är kopplingen mellan hyresrätt och eget elabonnemang? När jag bott i hyresrätt har jag haft ett eget elabonnemang.

Krilleman
Alfredo Alfredo skrev:
Vad är kopplingen mellan hyresrätt och eget elabonnemang? När jag bott i hyresrätt har jag haft ett eget elabonnemang.
Många med hyresrätt har elen medräknad i hyran.
Men ja, inte alla.

Många med hyresrätt har elen medräknad i hyran.
Många? Nyss var det nästan alla. 😉 Hur som helst är det inte min erfarenhet och jag orkar inte försöka hitta några siffror kring hur vanligt det är med "fri" el. Och även om det "bara" minskar hyresvärdens kostnader är det givetvis även positivt för hyresgästerna.

Krilleman
Alfredo Alfredo skrev:
Många? Nyss var det nästan alla. 😉 Hur som helst är det inte min erfarenhet och jag orkar inte försöka hitta några siffror kring hur vanligt det är med "fri" el. Och även om det "bara" minskar hyresvärdens kostnader är det givetvis även positivt för hyresgästerna.
Många betalar givetvis elen via en "undermätare" som fastighetsägaren står för på abonnemanget. Det går inte att förneka.

Det var det jag menade i sakfrågan.
Illa uttryckt initialt, ja!

Det jag vill förtydliga är då om detta gäller alla?
Med betoning på alla.

S
@ @ndreas skrev:
Gnäll gnäll 😉 fick själv nästan hela 200 kr. Att sedan fjärrvärmen fått upp en massa i pris kompenserar ingen för. Men det är uppenbart att nuvarande regering måste försöka att köpa sig några fler röster innan valet. Det är samma sak nu då de tillfälligt sänker bensinskatten - det är skönt så länge man pinkar i byxorna - men sedan blir det kallt. Idioti - både för att det innebär att staten behöver låna pengar för att genomföra sänkningen - och eftersom vi behöver sänka koldioxid utsläppen!

Panik i regeringskansliet?? 😱😱😱😱😱😱
Visa mig en trovärdig källa som kan styrka att Sverige _behöver_ sänka koldioxidutsläppen.

Nej just, det kan du inte…. :(

Krilleman
S SueCia skrev:
Visa mig en trovärdig källa som kan styrka att Sverige _behöver_ sänka koldioxidutsläppen.

Nej just, det kan du inte…. :(
Nej, det verkar inte finnas någon som kan det när man räknar in Swea Riken enorma skogsbruk som svänger över till netto noll i realiteten.

Visst är det väldigt konstigt!

Eller nej, man vill inte berätta sanningen i klartext...
Skattebetalarna måste betala MER i påhittad skatt...

https://www.ekonomifakta.se/sakomra...isar-nettoupptag-av-vaxthusgaser_1255450.html

1783036287395.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.