1 816 läst ·
74 svar
2k läst
74 svar
Elstöd - vad löjligt!
Elstödet gynnar bara dom som har ett egen abonnemang,Alfredo skrev:
Nästan alla som bor i hyresrätt (ca 30%) får inget stöd alls.
Alltså ca 1/3 som har bostad i Swea Rike.
https://www.fastighetsagarna.se/fak...--statistik-och-fakta/boendeformer-i-sverige/
Vad var det nu Magdalena sa?
"Alla ska med"
Många? Nyss var det nästan alla. 😉 Hur som helst är det inte min erfarenhet och jag orkar inte försöka hitta några siffror kring hur vanligt det är med "fri" el. Och även om det "bara" minskar hyresvärdens kostnader är det givetvis även positivt för hyresgästerna.Krilleman skrev:
Många betalar givetvis elen via en "undermätare" som fastighetsägaren står för på abonnemanget. Det går inte att förneka.Alfredo skrev:
Det var det jag menade i sakfrågan.
Illa uttryckt initialt, ja!
Det jag vill förtydliga är då om detta gäller alla?
Med betoning på alla.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 521 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 521 inlägg
Visa mig en trovärdig källa som kan styrka att Sverige _behöver_ sänka koldioxidutsläppen.@ @ndreas skrev:Gnäll gnäll 😉 fick själv nästan hela 200 kr. Att sedan fjärrvärmen fått upp en massa i pris kompenserar ingen för. Men det är uppenbart att nuvarande regering måste försöka att köpa sig några fler röster innan valet. Det är samma sak nu då de tillfälligt sänker bensinskatten - det är skönt så länge man pinkar i byxorna - men sedan blir det kallt. Idioti - både för att det innebär att staten behöver låna pengar för att genomföra sänkningen - och eftersom vi behöver sänka koldioxid utsläppen!
Panik i regeringskansliet?? 😱😱😱😱😱😱
Nej just, det kan du inte….
Nej, det verkar inte finnas någon som kan det när man räknar in Swea Riken enorma skogsbruk som svänger över till netto noll i realiteten.S SueCia skrev:
Visst är det väldigt konstigt!
Eller nej, man vill inte berätta sanningen i klartext...
Skattebetalarna måste betala MER i påhittad skatt...
https://www.ekonomifakta.se/sakomra...isar-nettoupptag-av-vaxthusgaser_1255450.html
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara