320 läst ·
17 svar
320 läst
17 svar
Elstöd - vad löjligt!
Sida 1 av 2
Medlem
· Blekinge
· 12 257 inlägg
Fick ett brev från Försäkringskassan - dom skänker mig 625 kr i elstöd!! Så löjligt! Här på gatan är det ingen som behöver det, framförallt inte de med stora uppvärmda pooler.
Och dom stackare som skulle behövt lite stöd i vintas när det var som värst har förhoppningsvist klarat sig ändå.
Vilket ynkligt valfläsk.
Och dom stackare som skulle behövt lite stöd i vintas när det var som värst har förhoppningsvist klarat sig ändå.
Vilket ynkligt valfläsk.
Det är ju vinterns elförbrukning som betalas ut först nu, så borde snarare klaga på att försäkringskassan tar lite väl lång tid på sig.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 184 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 184 inlägg
I så fall var det väl regeringen som tog tid på sig eftersom deras beslut inte kom förrän i början av maj och Försäkringskassan började betala ut för några veckor sen.B Byggmarodören skrev:
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2026/05/utbetalningarna-av-elstodet-startar-i-juni/
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 184 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 184 inlägg
Där hade jag en jäkla tur i oturen. Just när ackumulatortanken sprang läck och vedeldningen byttes ut mot elelement började elstödsperioden.BirgitS skrev:
Denna gång fick jag 130kr
Medlem
· Blekinge
· 12 257 inlägg
Naturligtvis är man tacksam för varje allmosa. Men jag tycker det är skatteslöseri. Pengarna gör ingen fattig rik och rik lycklig. Bättre om staten hade behållit pengar och anställt några för fritidsgårdar.
Min ersättning går oavkortat till Venezuela.
Min ersättning går oavkortat till Venezuela.
Genuint nyfiken: Vilka är det som har verklig nytta av elstödet?
(bortsett från politikerna)
Att de med låg elförbrukning får lite stöd är väl iofs logiskt (hi-hi), men visst kunde dessa småslantar använts bättre. Att inte betala ut belopp under t.ex. 1000kr hade varit en variant. Problemet är antagligen att det finns de för vilka 191kr eller 625kr gör skillnad. Annars hade antagligen en undre gräns funnits.
(bortsett från politikerna)
Att de med låg elförbrukning får lite stöd är väl iofs logiskt (hi-hi), men visst kunde dessa småslantar använts bättre. Att inte betala ut belopp under t.ex. 1000kr hade varit en variant. Problemet är antagligen att det finns de för vilka 191kr eller 625kr gör skillnad. Annars hade antagligen en undre gräns funnits.
Redigerat: