840 läst ·
21 svar
840 läst
21 svar
Elstöd - vad löjligt!
Den administrativa kostnaden har tagits från SvK:s flaskhalspengar.F fribygg skrev:
Försäkringskassan skulle löpande återrapportera angående regeringsuppdraget 2023 att sköta utbetalningarna, men lustigt nog hittar jag bara den första initiala återrapporteringen publicerad:
https://www.forsakringskassan.se/do...ar-pa-regeringsuppdrag-dnr-fk-2023-008279.pdf
Någon som vet vart resten tagit vägen?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 278 inlägg
Framförallt så reducerar det incitamenten att vara energieffektiv, vad spelar det för roll att spara när det ändå (antagligen) kommer ett elstöd senare som (delvis) kompenserar för höga elpriser…T Thomas_Blekinge skrev:Fick ett brev från Försäkringskassan - dom skänker mig 625 kr i elstöd!! Så löjligt! Här på gatan är det ingen som behöver det, framförallt inte de med stora uppvärmda pooler.
Och dom stackare som skulle behövt lite stöd i vintas när det var som värst har förhoppningsvist klarat sig ändå.
Vilket ynkligt valfläsk.
Gnäll gnäll 😉 fick själv nästan hela 200 kr. Att sedan fjärrvärmen fått upp en massa i pris kompenserar ingen för. Men det är uppenbart att nuvarande regering måste försöka att köpa sig några fler röster innan valet. Det är samma sak nu då de tillfälligt sänker bensinskatten - det är skönt så länge man pinkar i byxorna - men sedan blir det kallt. Idioti - både för att det innebär att staten behöver låna pengar för att genomföra sänkningen - och eftersom vi behöver sänka koldioxid utsläppen!T Thomas_Blekinge skrev:Fick ett brev från Försäkringskassan - dom skänker mig 625 kr i elstöd!! Så löjligt! Här på gatan är det ingen som behöver det, framförallt inte de med stora uppvärmda pooler.
Och dom stackare som skulle behövt lite stöd i vintas när det var som värst har förhoppningsvist klarat sig ändå.
Vilket ynkligt valfläsk.
Panik i regeringskansliet?? 😱😱😱😱😱😱
Klicka här för att svara