BirgitS BirgitS skrev:
I så fall var det väl regeringen som tog tid på sig eftersom deras beslut inte kom förrän i början av maj och Försäkringskassan började betala ut för några veckor sen.
[länk]
Det togs i mars men var ute på remiss ett tag sen iofs

Man hade ju kunnat sätta in pengarna på skattekontot istället, att blanda in försäkringskassan och Swedbank för utbetalningen måste äta på statens kassa i onödan.

• Gilla
a.o.f och 2 till
  • Laddar…
C
F fribygg skrev:
utbetalningen måste äta på statens kassa i onödan.
Den administrativa kostnaden har tagits från SvK:s flaskhalspengar.
Försäkringskassan skulle löpande återrapportera angående regeringsuppdraget 2023 att sköta utbetalningarna, men lustigt nog hittar jag bara den första initiala återrapporteringen publicerad:
https://www.forsakringskassan.se/do...ar-pa-regeringsuppdrag-dnr-fk-2023-008279.pdf

Någon som vet vart resten tagit vägen?

Hit! 😉

20260630_125740.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

De behöver få in kontouppgifter på en blankett som behöver porto. 22kr... 😂

• Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Unikt namn
F fribygg skrev:
Så vitt jag vet, men de har inte nittiokonto som issue.se (om det är en förutsättning för din hjälp)
Screenshot_20260701_073856_Swish.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Får väl hoppas de kommer till mer behövande då.

• Gilla
  • Älska
AXS och 7 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Fick ett brev från Försäkringskassan - dom skänker mig 625 kr i elstöd!! Så löjligt! Här på gatan är det ingen som behöver det, framförallt inte de med stora uppvärmda pooler.
Och dom stackare som skulle behövt lite stöd i vintas när det var som värst har förhoppningsvist klarat sig ändå.
Vilket ynkligt valfläsk.
Framförallt så reducerar det incitamenten att vara energieffektiv, vad spelar det för roll att spara när det ändå (antagligen) kommer ett elstöd senare som (delvis) kompenserar för höga elpriser…

• Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
@
T Thomas_Blekinge skrev:
Fick ett brev från Försäkringskassan - dom skänker mig 625 kr i elstöd!! Så löjligt! Här på gatan är det ingen som behöver det, framförallt inte de med stora uppvärmda pooler.
Och dom stackare som skulle behövt lite stöd i vintas när det var som värst har förhoppningsvist klarat sig ändå.
Vilket ynkligt valfläsk.
Gnäll gnäll 😉 fick själv nästan hela 200 kr. Att sedan fjärrvärmen fått upp en massa i pris kompenserar ingen för. Men det är uppenbart att nuvarande regering måste försöka att köpa sig några fler röster innan valet. Det är samma sak nu då de tillfälligt sänker bensinskatten - det är skönt så länge man pinkar i byxorna - men sedan blir det kallt. Idioti - både för att det innebär att staten behöver låna pengar för att genomföra sänkningen - och eftersom vi behöver sänka koldioxid utsläppen!

Panik i regeringskansliet?? 😱😱😱😱😱😱

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.