1 337 läst ·
35 svar
1k läst
35 svar
Elstöd - vad löjligt!
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 162 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 162 inlägg
Elstöd för 2021–2022F fribygg skrev:
Försäkringskassan betalade ut elstöd till privatpersoner för elförbrukning under 2021 och 2022.
Försäkringskassan har betalat ut elstöd till privatpersoner för hushållens elförbrukning under två perioder:
Elstöd till privatpersoner i södra halvan av Sverige. Stödet gällde elförbrukningen under perioden 1 oktober 2021–30 september 2022. Den som stod på elnätsavtalet den 17 november 2022 fick pengarna.
Elstöd till privatpersoner i hela Sverige. Stödet gällde elförbrukningen under perioden 1 november–31 december 2022. Den som stod på elnätsavtalet den 31 december 2022 fick pengarna. Stödet täckte 80 procent av den elförbrukning som inte översteg 18 000 kilowattimmar.
Pengarna sattes in på det konto som personen
Genant att ansvariga för våra skattepengar använder de så här totalt rakt ut i luften till folk som verkligen inte behöver eller ens vill ha dem och som är enliga om att de borde gå till dem med tex låg pension, gamla o sjuka som vänder på varje krona!
Vi är 2 som bor i en stor hyresetta, fick 21:- där, fasar för vad detta kostar i administration osv... på mitt fritidshus fick jag 238:-, det var ju -30 hela januari i norr men, jag klarar mig liksom verkligen ändå...mitt elstöd kommer också gå till välgörenhet men kunde lika väl kunnat stanna i systemet och gynna den som verkligen har låg inkomst...
Vi är 2 som bor i en stor hyresetta, fick 21:- där, fasar för vad detta kostar i administration osv... på mitt fritidshus fick jag 238:-, det var ju -30 hela januari i norr men, jag klarar mig liksom verkligen ändå...mitt elstöd kommer också gå till välgörenhet men kunde lika väl kunnat stanna i systemet och gynna den som verkligen har låg inkomst...
Medlem
· Blekinge
· 12 263 inlägg
Och nu börjar Sverige med skattereduktion på bensin/diesel, samma dag som Tyskland avskaffar det. Där har det visat sig vara fullständigt odugligt samhällsekonomiskt och drivmedelspriserna har inte återspeglat skattesänkningen. Oljebolagen hittar alltid en väg att skumma oss. Och skattebetalarna står för kalaset på gynnar storförbrukarna som SUV-mammor och lambo-ägare.
Nu ska jag använda ett utryck som folk som handlar på REA brukar göra..T Thomas_Blekinge skrev:Och nu börjar Sverige med skattereduktion på bensin/diesel, samma dag som Tyskland avskaffar det. Där har det visat sig vara fullständigt odugligt samhällsekonomiskt och drivmedelspriserna har inte återspeglat skattesänkningen. Oljebolagen hittar alltid en väg att skumma oss. Och skattebetalarna står för kalaset på gynnar storförbrukarna som SUV-mammor och lambo-ägare.
Jag kommer "tjäna" 270 kr/h när jag är ute och åker raggarbåt i full fart 😎
Klicka här för att svara