P
F fribygg skrev:
Det där får du gärna belägga om du vill att vi ska tro på det.
För TS del är det inte farligt att elda upp veden.
Vad gäller NV så kan du läsa deras regleringsbrev, de har inte det uppdraget.

• Haha
ClasseClas
  • Laddar…
FruNilsson skrev:
Vad gäller NV så kan du läsa deras regleringsbrev, de har inte det uppdraget.
FruNilsson skrev:
Jag förtydligar: Naturvårdsverket saknar toxikoligisk kompetens och kan därför inte svara i sak.
Belägg det påståendet.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P
  • Haha
ClasseClas
  • Laddar…
Jag förmodar att du Fru Nilson också är aktiv i någon rörelse vars huvudsakliga ändamål är att fördubbla nivån på de lägsta lönerna och på sjukdagpenning, arbetslöshetsdagpenning och socialbidrag.

Om du inte är aktiv med det så kan jag inte säga annat än att du har en grov dubbelmoral.

När det är -20 ute så behöver man värme inomhus för att överleva. Om någon politiskt grupp fråntar en alla rimliga möjligheter att ha råd att värma sin bostad då har man full rätt att slå ihjäl dem och ta över deras varma bostäder. Det är min enkla moral.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 5 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Om någon politiskt grupp fråntar en alla rimliga möjligheter att ha råd att värma sin bostad då har man full rätt att slå ihjäl dem och ta över deras varma bostäder. Det är min enkla moral.
Min moral tillåter inte "att slå ihjäl dem" men att protestera mot tokerierna som stundtals framförs anser jag rimligt.

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
P
H heimlaga skrev:
Jag förmodar att du Fru Nilson också är aktiv i någon rörelse vars huvudsakliga ändamål är att fördubbla nivån på de lägsta lönerna och på sjukdagpenning, arbetslöshetsdagpenning och socialbidrag.

Om du inte är aktiv med det så kan jag inte säga annat än att du har en grov dubbelmoral.

När det är -20 ute så behöver man värme inomhus för att överleva. Om någon politiskt grupp fråntar en alla rimliga möjligheter att ha råd att värma sin bostad då har man full rätt att slå ihjäl dem och ta över deras varma bostäder. Det är min enkla moral.
Det dräller av antaganden, beskyllningar och regelrätta hot i detta forum som har överlevt sig själv i sin ursprungliga avsikt. Det känns inte angeläget att lägga mer tid här - over & out!

• Haha
ClasseClas
  • Laddar…
FruNilsson skrev:
... i detta forum som har överlevt sig själv i sin ursprungliga avsikt.
Var du med från start?

FruNilsson skrev:
Det känns inte angeläget att lägga mer tid här - over & out!
Tack!

• Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
P
F fribygg skrev:
Tack!
Väntade inget annat. Du måste ha sista ordet. Typiskt för din sort.

• Haha
ClasseClas
  • Laddar…
Suvi5700
FruNilsson skrev:
Det dräller av antaganden, beskyllningar och regelrätta hot i detta forum som har överlevt sig själv i sin ursprungliga avsikt. Det känns inte angeläget att lägga mer tid här - over & out!
Du kommer med tosiga inlägg om att vedeldning är fruktansvärt hälsofarligt. Inte konsigt att vi reagerar.

FruNilsson skrev:
Förstår du att all form av förbränning, rök, avgaser är hälsofarligt? Det underlättar om man har grundskolekompetens. Jag diskuterar inte andras ekonomiska förhållanden, och tolkar inte TS fråga ur det perspektivet heller. Om man inte bryr sig, ställer man inte en sådan fråga.
att vedeldning inte skulle vara hälsosamt för kroppen är nog dom flesta förstår men det är mycket i livet som inte är hälsosamt för en person att bo i ett hus med ingen värme på vintern är ju riktigt dåligt för kroppen skulle säga att det är farligare en att elda med ved

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
S
FruNilsson skrev:
Väntade inget annat. Du måste ha sista ordet. Typiskt för din sort.
Du har fått fart på tråden! Var stendöd. Men nu!
M maria01 skrev:
att vedeldning inte skulle vara hälsosamt för kroppen är nog dom flesta förstår men det är mycket i livet som inte är hälsosamt för en person att bo i ett hus med ingen värme på vintern är ju riktigt dåligt för kroppen skulle säga att det är farligare en att elda med ved
Kallt och utan avbrott. Jag har också börjat göra en brasa på morgonen.

Det är så kallt att de moderna värmepumparna knappast räcker till. Allt går på el nu för tiden. Blir det krig så kommer det att visa sig hur svagt landets system för uppvärmning är. Det är -40 grader i norr nu.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700
S styren skrev:
Du har fått fart på tråden! Var stendöd. Men nu!

Kallt och utan avbrott. Jag har också börjat göra en brasa på morgonen.

Det är så kallt att de moderna värmepumparna knappast räcker till. Allt går på el nu för tiden. Blir det krig så kommer det att visa sig hur svagt landets system för uppvärmning är. Det är -40 grader i norr nu.
Ja, hur ska Fru N klara sig den dag det blir strömavbrott lång tid?

• Gilla
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Ja, hur ska Fru N klara sig den dag det blir strömavbrott lång tid?
Vi får väl hoppas att TS har kvar ved och kan härbärgera och värma de som inte förmår att värma sig själva;)

Suvi5700
F fribygg skrev:
Vi får väl hoppas att TS har kvar ved och kan härbärgera och värma de som inte förmår att värma sig själva;)
Ja, sen kan han ta bra betalt. När alla värmer sig med den mögliga veden.

• Haha
  • Gilla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.