Status
Inte öppen för fler kommentarer.
H
Har inte sagt att Dewalt eller Makita är bättre. Det jag har sagt är att på DE maskiner som jag provade så är det glapp på Bosch blå. Var snälla och läs min text innan det kommer kommentarer. Det är mycket enkelt att få till en låsning som inte behöver säkras med en ratt. Vanlig enkel mekanisk konstruktion. Om nu Makita och Dewalt har en bättre lösning på detta så får ni väl acceptera det. Är det så att de Bosch blå som jag kollade på avviker från övriga så kanske det är så. Jag skrev PÅ DE JAG HAR KOLLAT var det glapp.

H
importensketsig skrev:
"Anser att detta ska ej behövas"

Det är som att säga att du tycker hjulen ska sitta kvar på bilen fastän du inte dragit åt hjulmuttrarna, bara för att du bestämt dig för att det inte "borde" behövas enligt dig.

Om sågen designats för att användas med låsratt kikar du på produkt som är helt fel konstruerad för dig.
Förstår inte hur du kan jämnföra detta med hjulbultar, 2 helt olika konstruktioner. Om låsningen är av konisk utformning samt en fjäder åpressar med ett liket tryck så går det att få låsningen glappfri. Den bli per automatik även automatiskt justerbar.

hokanp skrev:
Har inte sagt att Dewalt eller Makita är bättre. Det jag har sagt är att på DE maskiner som jag provade så är det glapp på Bosch blå. Var snälla och läs min text innan det kommer kommentarer. Det är mycket enkelt att få till en låsning som inte behöver säkras med en ratt. Vanlig enkel mekanisk konstruktion. Om nu Makita och Dewalt har en bättre lösning på detta så får ni väl acceptera det. Är det så att de Bosch blå som jag kollade på avviker från övriga så kanske det är så. Jag skrev PÅ DE JAG HAR KOLLAT var det glapp.
Jag har läst, och jag läste att du inte tyckte det var nödvändigt att dra åt ratten...
Gör man det, så glappar det inte, eller hur?
Vill man inte använda de möjligheter som finns, så kanske man får vara beredd på att de kan glappa, även om det så klart inte behöver vara så.
Men det känns som det ett icke-problem blir ett problem här...

Nu tycker jag att vi inte kommer så mycket längre i frågan. Jag låser tråden. Om någon vill skriva något med lite mer substans eller annan infallsvinkel så går det bra att PM:a mig eller Daniel_N så öppnar vi tråden igen.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.