Status
Inte öppen för fler kommentarer.
De såg trevliga ut. Ser mer tysktillverkade ut än deras blå modeller som känns kinesiska i många avseenden. Tack för tipset.

Redigerat:
Det blev ingen mätning igår. Troligen blir det inget denna vecka alls. Igår hade mitt partytält som jag har använt som lackbox blåst omkull så att jag var tvungen att ta reda på spektaklet. Vidare har hustrun ställt till med kräftskiva till helgen.

Daniel_N skrev:
Metabon kan man ju få till ett riktigt bra pris, långt under priset på en Kapex, så det kan ju vara en ide i så fall. Makita ls1013 har jag haft själv, en riktigt bra och robust såg. Fanns tidigare till riktigt bra pris från UK, vet dock inte om den kampanjen fortfarande finns kvar.
Vilken butik hade erbjudandet på LS1013 ? Är ev på jakt efter en sån och ett bra pris är man alltid på jakt efter ;)

joniz skrev:
Vilken butik hade erbjudandet på LS1013 ? Är ev på jakt efter en sån och ett bra pris är man alltid på jakt efter ;)
Har för mig att det var Axminster som hade det, men erbjudandet varade bara en vecka eller så. Jag var nästan sugen på att köpa den gången, det trotts att jag redan har en...:D

Köpte en Bosch GCM 8 S med stativ igår. Allt såg bra ut tills jag skulle justera in höjden på stödrullarna mha en rätskiva. Då upptäcker jag att sågbordet inte är plant. Blä! :@
Tillbaka på ruta ett...

Vilket av stativmodellerna är det?
På vilken ledd är det inte plant?

lage skrev:
Köpte en Bosch GCM 8 S med stativ igår. Allt såg bra ut tills jag skulle justera in höjden på stödrullarna mha en rätskiva. Då upptäcker jag att sågbordet inte är plant. Blä! :@
Tillbaka på ruta ett...
Den hade du ju sågat (hihi) för länge sedan.
Varför köpa någonting som du redan visste var glappt och dåligt?
Vad är du egentligen ute efter med den här tråden?

Vi andra användare av de blå boscharna verkar överlag vara nöjda.

FredrikR skrev:
Vilket av stativmodellerna är det?
På vilken ledd är det inte plant?
Det frästa bordet på sågen var konvext.

pjfj skrev:
Den hade du ju sågat (hihi) för länge sedan.
Varför köpa någonting som du redan visste var glappt och dåligt?
Vad är du egentligen ute efter med den här tråden?

Vi andra användare av de blå boscharna verkar överlag vara nöjda.
Vad kul att du är nöjd.

H
Ja och vi som har Dewalt är även vi nöjda.

lage skrev:
Tillbaka på ruta ett...
Vad var det som fick dig att ändra dig och köpa en GSM 8?

? orginal stativ eller

lage skrev:
Det frästa bordet på sågen var konvext.
Ah, jag trodde det var sågstativet som inte vart plant, sorry.

Springare skrev:
Vad var det som fick dig att ändra dig och köpa en GSM 8?
Den första jag kände på var glapp i låsningen, men inte de två andra jag kände på hos andra handlare. Det fick mig att tro att den första var ett måndagsex, och det var ett hyfsat paketpris på såg och stativ. Nu har jag precis hämtat min tredje såg, så nu vet jag inte riktigt vad jag skall tro. Det verkar som Bosch kvalitetskontroll är lite sisådär... :|
Har inte hunnit kolla såg nr 3 än, men om den också har problem får jag nog ge upp Bosch.
De hade Dewalt 777 + stativ för samma pris också, men jag gillar inte manövreringen av klingskyddet på den, samt att den har otydliga skalor jämfört med Boschen.

pr95 skrev:
? orginal stativ eller
Ja, GTA 3700 Professional.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.