P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Genom att googla på "hilo trappautomat typ tr 4" och får träff på denna tråden så inser jag att google även extraherar texter ur bilder.
Det har Google gjort ganska länge nu. Mycket praktiskt. Prova "Google Lens" i Google Chrome.

C
Mikael_L Mikael_L skrev:
inser jag att google även extraherar texter ur bilder. Coolt, kanske lite skrämmande med.
Ha ha ha, om du skulle veta allt google extraherar skulle du nog inte kunna sova på natten 😂

Har inte läst all text men troligen har vätskan torkat bort/ saknas då du inte fick hysteres vid test, några mm flyttning av vikten gick tiden från oändlig tid till mindre än 1 sek.

Mikael_L
Såna här kopplingsklämmor har jag aldrig stött på förut
Kopplingsklämmor med vita och svarta kablar på en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
MultiMan och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Håller på och "tömmer" garaget.
Så det är rena arkeologiutgrävningen nu, det kanske blir mycket att fylla på i tråden med.
Här har vi en trappautomat modell MÄ (mycket äldre).
[bild]

[bild]

[bild]
Ojjj, Hg (Kvicksilver) 1

Mikael_L
Den här borde jag väl spara i 10-20 år, så det blir el-arkeologi?
Compact lysrörslampa, Osram Dulux, spiralformad glödlampa liggande på en yta, text synlig på basen.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
pmd och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Den här borde jag väl spara i 10-20 år, så det blir el-arkeologi?
[bild]
Varför är den högergängad? Glasröret, alltså.

Mikael_L
För att det inte är vänstergängat ...

Sorry, jag kan inte ge något bättre svar.
Eller ja möjligen det tråkiga "Fråga tillverkaren!.

Mikael_L
När hade EKK ljusrosa hölje?
Samling av olika kablar i ljusa färger, inklusive en del kablar med ljusrosa ton.
Skapa konto

Jag hoppas det syns på allas skärmar, men rosa är den i alla fall.
Fotot är taget med en massa annan kabel under, som ska tar till metallåtervinningen imorgon.
Men de andra vita i ungefär samma diameter är vanliga EKK, EXLQ osv, dvs vanliga vita installationskablar.

Den rosa är en EKK 5G1,5, som ser helt som vanligt ut inne, dvs brun/svart/grå/blå/gg

Jag skulle riva en kabel på en total överbelamrad kabelstege, som dessutom gick genom en vägg (vilket brukar betyda att det blir lite jobbigare att hitta rätt kabel på andra sidan).
Men se, just den jag skulle riva och en till (eller var det kanske två till) var lite lätt rosa i färgen (jag tror att de här hade kommit till senare) så det underlättade ju rätt mycket på andra sidan väggen.

Men jag började dock undra när och varför de var rosa, var det en enda tillverkare (troligen va?)
Jag har inte stött på detta förut såvitt jag minns.

Redigerat:
Jag gissar på någon åldersrelaterad färgförändring.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
Och av någon anledning brukar man kunna hitta dom i/under g:a pumpöar och "monterade" på 70-80 talet. Jag har trott att det var nått i/med bensinen som missfärgat dom men kanske det är nått fabriksspecifikt 🤔

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
hsd
Larmkabel

E elmont skrev:
Och av någon anledning brukar man kunna hitta dom i/under g:a pumpöar och "monterade" på 70-80 talet. Jag har trott att det var nått i/med bensinen som missfärgat dom men kanske det är nått fabriksspecifikt 🤔
Ja, jag har också sett dem. Men aldrig "nya" utan bättre begagnade. Jag har också alltid antagit att de var vita och fina när de var nya.

Och jag kan med största säkerhet påstå att dom var helt vita från början, skulle dom varit färgade så skulle det vara så avvikande att jag tveklöst skulle minnas det.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
hsd
Röd installationskabel EKK Faluröd 300/500V på rulle från Amokabel, visas på en produktwebbplats med erbjudande om fri frakt över 799 kronor.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.