66 649 läst ·
1 358 svar
67k läst
1,4k svar
Effekttariffer solceller - olönsamt
Ja, det vore bra att ta bort "flyttskatten". Inget behöver komma i dess ställe.D djac skrev:
Med bil kan man åka och träffa sina vänner när som helst (i princip) även om de inte bor i närheten, men i större städer (riktiga storstäder finns inte i Sverige) går det sällan att parkera så värst nära sin destination eftersom Sverige är ett bil-U-land.D djac skrev:
Dessutom lär det finnas en fundering om solceller och effekttariffer i början av den här tråden. Är det någon som minns det?
Det är ett sjuk resonemang. Ett bra skattesystem är accepterat av befolkningen. Ingen, eller åtminstone en mycket liten del av befolkningen, ska känna att de vill fly från skatten.J JohanLun skrev:
Marknadshyror.J JohanLun skrev:
Dagens fordonskatt är baserad på mängden växthusgas som bilen släpper ut.J JohanLun skrev:
Redigerat:
60-öringen togs inte bort hux flux. Beslutet togs med 18 månaders varsel.D djac skrev:Mitt svar är nej, mest för att jag inte tycker att man ska ljuga, den var inte tidsbestämd och en inropare, som sen dras undan hux flux, det är som att man köper en fossilbil där skatten ska sänkas efter tre år men helt plötsligt gör man inte det, det är lite fult att locka med något och sen ta bort det.
Det kan man tycka är rimligt (och jag tycker inte att det vore helt orimligt), men behovsprövade bidrag kostar en hel del i administration och leder till en del fusk.S Snikholt skrev:
Jag tror att det är skälet (eller åtminstone ett skäl) till att barnbidrag inte är behovsprövade.
Vilken sakkunskap hänvisar du till?D djac skrev:
Varifrån kommer tidningsklippet?L Lundabon skrev:
Gäller det Vattenfall Eldistribution AB eller något annat Vattenfallbolag??
Vem tänkte du annars skulle utreda frågan, urmakare, innebandyspelare, du måste erkänna att då ligger nationalekonomer närmre?P pmd skrev: