T TypRätt skrev:
Har haft snart 2 olika aggregat till mina PCs genom åren som dött "långsamt" nuvarande sjunger på sista värsen sedan ett halvår eller så. Felet ses vid uppstart då bios klagar på att det under förra sessionen varit strömspikar från PSUn som moderkortet behövt skydda sig mot samt att det helt enkelt är svårt att få datorn att boota korrekt. Elpris till trots så är min PC på dygnets alla timmar så har i princip enbart stängt av den när någon sovit i gästrummet/kontoret. Men att en PSU går sönder är ju inte direkt ovanligt så skulle absolut inte utesluta den ur ekvationen.
Nej, jag har haft flera agg som gått också. Men felen har då varit antingen PANG, går inte att slå på datorn eller PANG varje gång man kopplar in det. Inte sådana här skumraskerier... Okej, nu pågår test av agget. Det sitter nu på egen lina. Ska testa att låta det svalna, slå till och från några gånger och se vad som händer. Spännande.

Då har arbetet kommit till slutt slut. För den nyfikne kan jag berätta att det var agg'et till datorn som är på väg att ge sig. Det fungerar fortf men har alltså konstigheter för sig då och då som får brytaren att slå ifrån.

Tack för alla svar, det var någon av er som fick in mig på den idéen. Minns ej vem, men credit till denne!

• Gilla
ClasseClas och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.