8 075 läst ·
50 svar
8k läst
50 svar
Dolda fel garantin - har vi rätt?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Odjuret: Jag har aldrig hävdat att jag är "expert", jag har sagt att jag har erfarenhet av ett fall där jag fått ersättning och detta är sannolikt intressant för TS att få information kring. Min bedömning är att de inte hade tagit upp ärendet överhuvudtaget. Om så vore fallet hade både svarande och kärande sannolikt insett att det inte är värt att ta processrisken varvid en förlikningsprocess hade inletts. Tur eller otur så är ju det trots allt så de flesta ärenden av den här typen slutar, enligt information som jag tagit del av via juristkontakter och av vänner och vänners vänner som har erfarenhet av liknande situationer. Herregud, det vimlar ju av fullkomliga rättsmord där t.o.m. mördare gått fria trots att det står bortom allt rimligt tvivel att någon annan än den åtalade utfört gärningen...
Att dolda fel oftast löses via förlikning innebär inte att det är mer rätt eller inte.
Personligen så skulle jag som säljare aldrig förlika överhuvudtaget då jag är medveten om att det är inte det lättaste att få nånting som dolt fel. Att folk förlikar beror oftast på okunskap. Som köpare skulle jag inte ens orka bry mig om fel som dyker upp. inte ens om felet uppgår till över 100´kr.
För att inte vara expert så tycker jag att du är väldigt självsäker på dolda fel.
Personligen så skulle jag som säljare aldrig förlika överhuvudtaget då jag är medveten om att det är inte det lättaste att få nånting som dolt fel. Att folk förlikar beror oftast på okunskap. Som köpare skulle jag inte ens orka bry mig om fel som dyker upp. inte ens om felet uppgår till över 100´kr.
För att inte vara expert så tycker jag att du är väldigt självsäker på dolda fel.
Att du tror att jag har fel är lika paradoxalt som att jag tror att jag har rätt. Säker i en process kan man aldrig vara. 100 tkr anser jag def. är värt att bråka om! Processen är ett faktum och två parter behöver sätta sig runt förhandlingsbordet om det inte rör sig om uppenbart strunt, sedan är det upp till var och en och ta de risker ekonomin klarar.
Administrator
· Skåne
· 8 688 inlägg
Jag tycker att diskussionen har urartat här och stänger därför tråden.