20 992 läst ·
234 svar
21k läst
234 svar
Dolda bud? Vad gäller? Mäklare totalt förvirrade
Du verkar ju inte begripa vad jag säger alls. Varför tror du att jag tror att säljaren har förpliktelser gentemot den enskilda budgivaren? Det har inte med någon förpliktelse mot budgivaren att göra. Lyft blicken lite. Man får inte själv skriva om, förvanska, på annat sätt medvetet förvränga eller fabricera de bud som man förmedlar till de andra budgivarna.J Jansson69 skrev:Det du inte begriper är att säljaren har inga förpliktelser gentemot budgivaren har du lagt ett bud och säljaren vill offentliggöra det så är det fullt tillåtet att göra. Oavsett om du gett det som dolt..
Budgivaren har ingen makt att ställa vilkor om något mer än att ta tillbaka sitt bud..
ÅTERIGEN om du inte håller med så hänvisa till relevant lagrum/mäklarsida som styrker det du påstår? För det är FEL!
Att medvetet förvanska eller fabricera en budgivarens bud är ett solklart brott mot denna sed.
För det första så är budgivaren ingen köpare i detta läget så ditt resonemang faller platt..H hellem skrev:Du verkar ju inte begripa vad jag säger alls. Varför tror du att jag tror att säljaren har förpliktelser gentemot den enskilda budgivaren? Det har inte med någon förpliktelse mot budgivaren att göra. Lyft blicken lite. Man får inte själv skriva om, förvanska, på annat sätt medvetet förvränga eller fabricera de bud som man förmedlar till de andra budgivarna.
Att medvetet förvanska eller fabricera en budgivarens bud är ett solklart brott mot denna sed.
Du fattar helt enkelt inte att det är ingen förvanskning av bud om säljaren väljer att delge det till dom andra spekulanterna, det är här du går vilse och inte har styrkt dina påståenden med något relevant..
Så keep going boy👊🏻
läs lite mer. Om jag säger att mitt bud är x och mäklaren sedan säger att det är y till de andra budgivarna så är det en förvanskning.. lycka till med läsförståelsen.J Jansson69 skrev:För det första så är budgivaren ingen köpare i detta läget så ditt resonemang faller platt..
Du fattar helt enkelt inte att det är ingen förvanskning av bud om säljaren väljer att delge det till dom andra spekulanterna, det är här du går vilse och inte har styrkt dina påståenden med något relevant..
Så keep going boy👊🏻
Ok. Om du vill räkna examina så kan vi köra.J Jansson69 skrev:
Hur många goda affärer har du gjort? Hederliga?
Vad är din fastighetsportfölj värd?
Hur mycket har du lagt på jurister i pågående & komplicerade fastighetsaffärer senaste året?
Vad är det för idé då du inte lyckas läsa länkarna och mäklaren som har tydligt sagt vad som gäller..H hellem skrev:
Du vägrar trotts överväldigande bevisning och du har bara dina tolkningar🙄
Goda inga, framgångsrika många😉H hellem skrev:
Du verkar tro att det står något där som berör mina argument på något sätt men du lyckas inte själv kunna förklara vad det är. Istället hittar du på att jag har för mig saker som är ena sidan inte är sant och å andra sidan inte heller påverkar mitt argument.J Jansson69 skrev:
Det krävs inte särskilt mycket tolkning. Det är tämligen enkelt. Det är du som verkar tro att det är komplicerat på något sätt.
Jag lägger ned detta för du är ett så kallat troll som inte någonsin kommer ge sig😉H hellem skrev:Du verkar tro att det står något där som berör mina argument på något sätt men du lyckas inte själv kunna förklara vad det är. Istället hittar du på att jag har för mig saker som är ena sidan inte är sant och å andra sidan inte heller påverkar mitt argument.
Det krävs inte särskilt mycket tolkning. Det är tämligen enkelt. Det är du som verkar tro att det är komplicerat på något sätt.
Sov så gott. Läs gärna texterna du länkat till några gånger till och försök begripa vad som står i relation till vad jag sagt. Du kommer se att den kopplingen du tror finns där inte är den du trodde.J Jansson69 skrev:
DOLDA BUD: DET HÄR GÄLLER
Det är säljaren som bestämmer hur dolda bud ska hanteras. Om säljaren väljer att inte anta det dolda budet utan istället vill att mäklaren kommunicerar det med övriga spekulanter så är mäklaren skyldig att följa säljarens instruktion. Den som lägger ett dolt bud ska då informeras om det. I praktiken innebär det ofta att budet faller.Källa: Mäklarsamfundet
Eftersom inga bud är bindande blir diskussionen om annullering av bud rätt meningslös.
Varje bud, dolt eller öppet, är bara att betrakta som ett prisförslag. Alla bud är villkorade på något sätt även om det inte är uttalat. Mäklaren redovisar inkomna bud. Det finns inget magiskt med ett dolt bud som gör att det plötsligt försvinner från tid och rymd ifall det delges på något visst sätt. Det är och förblir ett inkommet bud.
Varje bud, dolt eller öppet, är bara att betrakta som ett prisförslag. Alla bud är villkorade på något sätt även om det inte är uttalat. Mäklaren redovisar inkomna bud. Det finns inget magiskt med ett dolt bud som gör att det plötsligt försvinner från tid och rymd ifall det delges på något visst sätt. Det är och förblir ett inkommet bud.
Ja, ett bud är dock ofta mer än bara ett pris, det innehåller ofta andra villkor än priset såsom tillträde mm som också är del av budet. Budet är inte enbart en siffra.W Weimik skrev:Eftersom inga bud är bindande blir diskussionen om annullering av bud rätt meningslös.
Har du läst det nu så att du förstår?J Jansson69 skrev:DOLDA BUD: DET HÄR GÄLLER
Det är säljaren som bestämmer hur dolda bud ska hanteras. Om säljaren väljer att inte anta det dolda budet utan istället vill att mäklaren kommunicerar det med övriga spekulanter så är mäklaren skyldig att följa säljarens instruktion. Den som lägger ett dolt bud ska då informeras om det. I praktiken innebär det ofta att budet faller.
Källa: Mäklarsamfundet
Det är det jag och andra har försökt att säga till dig i många timmar så bra att du äntligen har tagit till dig att säljaren är inte bunden av ett dolt bud utan kan delge det när den behagar😉H hellem skrev:
Hur var det med detta:
Du likställer enligt ovan budgivare och köpare🙄