104 735 läst ·
136 svar
105k läst
136 svar
Diskmaskinen diskar inte rent - har gjort "allt".
När min maskin diskade dåligt var det undre spolarmen som inte satt fast ordentligt.
Plastsnäppena var glapp och mycket vatten spolades ut vid sidan om.
Skruvade fast den med en rostfri skruv och bricka i mitten och nu fungerar den jättebra igen.
Plastsnäppena var glapp och mycket vatten spolades ut vid sidan om.
Skruvade fast den med en rostfri skruv och bricka i mitten och nu fungerar den jättebra igen.
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Jag har samma maskin men problemet med att inte disken blir ren sker bara i överkorgen. Spolarm och övriga anslutningar upp dit är rengjort men det verkar inte komma tillräckligt med vatten till spolarmen. Kan det bero på detta fel också? Tycker också att det dunkat mer i vattenrören när den kör än vad det gjort tidigare.torbeno skrev:
Det är dunkljudet i början när den skall ta in vatten som är ditt bekymmer. Den tror att det är överfullt och börjar en kort stund pumpa ut vattnet.
Det finns en liten slang som du behöver göra rent.
Lossa ytterluckan och sedan den vertikala blanka plåten nertill. Sen drar du loss slangen och spolar rent med varmt vatten, en flaskborste brukar vara lämplig också.
Skulle det sen ändå dunka får du göra rent givarhuset som den är ansluten till. Då får du plocka isär den och skrubba men jag tycker inte den ser så kladdig ut.
Själv funkar det bra här numer .. men enbart med tabletten yes platinum och tipset av maskinnissen att aldrig diska på mindre än 70 grader (då kloggar armarna lättare igen efter några tvättar),
Kör den tom ett par from året.
Kör den tom ett par from året.
disk ska diskas i hett vatten.nino skrev:
Samma som när man lägger i blöt, bara havregrynsgröt som går emot regeln..
Jag kör alltid på 70 grader i maskinen.
Det lilla plast jag har kör jag på 50 grader.
Men jag diskar och sköljer alltid av all disk innan den går in i maskinen..
Och en gång i månaden så kör jag maskin rengöring...