electroluxaren skrev:
Jag e f-n yrkesskadad
Ja men det är bra!
 
P
electroluxaren skrev:
Jag e f-n yrkesskadad
Tur för dem på forumet (y);)
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Verkar som om det inte blev nå bättre utan skräp I armen... om det inte åkt dit igen

Får man lös kåpan utan verktyg för att titta ner i växlaren ?
 
P
nino nino skrev:
Verkar som om det inte blev nå bättre utan skräp I armen... om det inte åkt dit igen

Får man lös kåpan utan verktyg för att titta ner i växlaren ?
två torx 20
en slö kniv för röret upp till spolarmen
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
När min maskin diskade dåligt var det undre spolarmen som inte satt fast ordentligt.
Plastsnäppena var glapp och mycket vatten spolades ut vid sidan om.
Skruvade fast den med en rostfri skruv och bricka i mitten och nu fungerar den jättebra igen.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
M
Tejpa fast telefonen på insidan av luckan, ring FaceTime till de och och starta en disk så ser du problemet :D






...gör inte det! ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Om du inte har en iPhone som är vattentät.
 
Ja min Samsung är ju också vattentät så det ska jag nog prova, blir ju dock lite mörkt...
Får lägga in en Maglite också
 
M Marcussjogren skrev:
...gör inte det
Varför inte? Jag brukar slänga in telefonen i diskmaskinen när den börjar bli flottig...
 
  • Gilla
Stefan N och 1 till
  • Laddar…
M
useless useless skrev:
Varför inte? Jag brukar slänga in telefonen i diskmaskinen när den börjar bli flottig...
Haha - jag tror nog faktiskt att telefonen skulle klara det, men hade ju ändå inte chansat med en såpass dyr pryl :D
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Inga skräp längre vad jag kan se.
Dock verkar inte armarna snurra
 
torbeno torbeno skrev:
Det är dunkljudet i början när den skall ta in vatten som är ditt bekymmer. Den tror att det är överfullt och börjar en kort stund pumpa ut vattnet.

Det finns en liten slang som du behöver göra rent.
Lossa ytterluckan och sedan den vertikala blanka plåten nertill. Sen drar du loss slangen och spolar rent med varmt vatten, en flaskborste brukar vara lämplig också.
Skulle det sen ändå dunka får du göra rent givarhuset som den är ansluten till. Då får du plocka isär den och skrubba men jag tycker inte den ser så kladdig ut.
Jag har samma maskin men problemet med att inte disken blir ren sker bara i överkorgen. Spolarm och övriga anslutningar upp dit är rengjort men det verkar inte komma tillräckligt med vatten till spolarmen. Kan det bero på detta fel också? Tycker också att det dunkat mer i vattenrören när den kör än vad det gjort tidigare.
 
Själv funkar det bra här numer .. men enbart med tabletten yes platinum och tipset av maskinnissen att aldrig diska på mindre än 70 grader (då kloggar armarna lättare igen efter några tvättar),

Kör den tom ett par from året.
 
nino nino skrev:
Inga skräp längre vad jag kan se.
Dock verkar inte armarna snurra
Måste rätta mig själv, åkte en sväng och när jag kom tillbaka så verkade det ha funkat för tabletten var borta till 3/4


Ska man inte köra på 70 och inte på 50 ? :thinking::)
 
P
nino nino skrev:
Måste rätta mig själv, åkte en sväng och när jag kom tillbaka så verkade det ha funkat för tabletten var borta till 3/4


Ska man inte köra på 70 och inte på 50 ? :thinking::)
disk ska diskas i hett vatten.
Samma som när man lägger i blöt, bara havregrynsgröt som går emot regeln..
Jag kör alltid på 70 grader i maskinen.
Det lilla plast jag har kör jag på 50 grader.
Men jag diskar och sköljer alltid av all disk innan den går in i maskinen..
Och en gång i månaden så kör jag maskin rengöring...
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.