13 926 läst ·
157 svar
14k läst
157 svar
Depåkonto eller ISK eller sparkonto för försäljningspengar bostad
Renoverare
· Stockholm
· 20 351 inlägg
Självklart äger hon 50 procent, trots att jag finansierat 100 procent. Förstår dock inte riktigt vad det bidrar diskussionen
👎Du har fattat det helt fel. Jag vet exakt vad jag skriver om. Det är 100% korrekt.Alfredo skrev:
Det finns många fonder. De är olika. Att du har kunskap om några tror jag på eftersom du påstår det. Men det bevisar inget någon annan fond. Däremot visar ditt inlägg att du inte hade en susning om det jag påstod.Alfredo skrev:
Att din kunskap inte omfattar precis allting är precis lika självklart som att min inte heller gör det.😂
Nej jag hade koll på tidshorisonten 2-3mån,D Dkvist skrev:
Men jag tog dina siffror rakt av utan att kolla. Så det kan ju ha blivit något missförstånd.🤔
Oavsett gäller att en investering som ger årsavkastning på under 3,6% inte lönar sig att ha på ISK. TS hade förslag på investeringar som gav 1%/månad vilket är betydligt mer så resonemanget om ISK är bäst eller inte påverkas väl inte? Eller hur menar du?
Skillnaden blir rimligen att man bara kan disponera halva intäkten från försäljningen jämfört med om man är ensam ägare.AndersMalmgren skrev:
Hur mycket var och en finansierat har ingen betydelse.
Bank Norwegian ger 2.85% och sex fria uttag per år. De skriver inget om någon övre gräns. Jag öppnade ett konto idag och satte in 8000. Pengarna kom in samma dag då jag skickade dem före klockan 9.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 351 inlägg