Börja med att prova med en annan sladd. Sen byter du ut en av de 2 för att hitta var det felar.

(Jag antar att du har tryckt på knappen längst upp till höger på fjärrkontrollen och sakta stegat dig igenom alla HDMI-anslutningar?)

Generellt måste du använda fjärren för att välja rätt port. Men nästa steg är att i datorns bildskärmsinställningar säkerställa att skärmen hittas. Hittas den inte där är det dags att testa annat kablage.

steg ett brukar väl vara att verifiera dator och kabel mot en datorskärm så att man ser att det funkar.
Sen vet jag inte hur kinkigt det är numera men när man gjorde nåt sånt där så brukade det ju bara bli svart om man hade för hög upplösning på grafik kortet

på fjärren borde det vara den översta vänstra knappen du väljer ingångskälla med

Staffans2000
Tackar mannar!

Missade den översta knappen till vänster.

Nu vill maskinen från helvetet, ha ett lösenord! Det kunde jag en gång i tiden. Men nu Dataskärm med låsskärm som visar en hund och texten "kaos", med tangentbord i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Staffan

Staffans2000
Eureka

Om du inte kan lösenordet plockar du hem Trinity Rescue Kit och bränner till DVD eller installerar på ett USB-minne av rätt storlek. Med den kan du ta bort lösenordet helt.

https://trinityhome.org/

Staffans2000
J Jernhand skrev:
Om du inte kan lösenordet plockar du hem Trinity Rescue Kit och bränner till DVD eller installerar på ett USB-minne av rätt storlek. Med den kan du ta bort lösenordet helt.

[länk]
Tack så mycket!
Men tack vare en ledtråd, kom jag ihåg det.
Fortsätter imorgon, för att se vad det var som gjorde att den havererade.

Staffan

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Men tack vare en ledtråd, kom jag ihåg det.
Vad var det?

• Gilla
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Nyfniken Nyfniken skrev:
Vad var det?
Det kan jag faktiskt avslöja: -"pokker"

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Nyfniken Nyfniken skrev:
Vad var det?
Det där med lösenord..... nu finns ju såna där nycklar och lösenordslösenord (tappat ordet - som är som Sesam öppna dig) men innan dess tänkte jag att jag ska varken ha nåt med namn på familjemedlemmar, deras födelsedatum eller telefonnummer. Tyckte jag kom på ett bra lösen = namnet på vår katt och året som hon var född. Slutade med att jag hade det lösenordet på runt 40 ställen. Inte bra. Nu ändrat.

Det kanske var dammansamlingen som överhettade datorn och den stängde av sig.

Angående lösenord så har jag några olika. Ett som jag har som lågsäkerhetslösenord på många stället där det inte är viktigt.
På hemdatorn kör jag utan lösenord så den är tillgänglig för alla som kommer in i huset. Inget hemligt där ändå ;)

Appropå min pc så dog den i klart väder och ljud/bild försvann och burken stod och surrade utan gensvar på nått sätt, bröt strömmen och den starta aldrig mer efter det...

Sen ifall datorfirman hade noll koll eller ej kan jag inte svara på

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.