7 162 läst ·
72 svar
7k läst
72 svar
Datamaskinen är kaputt. Några delar att spara?
Börja med att prova med en annan sladd. Sen byter du ut en av de 2 för att hitta var det felar.
(Jag antar att du har tryckt på knappen längst upp till höger på fjärrkontrollen och sakta stegat dig igenom alla HDMI-anslutningar?)
(Jag antar att du har tryckt på knappen längst upp till höger på fjärrkontrollen och sakta stegat dig igenom alla HDMI-anslutningar?)
steg ett brukar väl vara att verifiera dator och kabel mot en datorskärm så att man ser att det funkar.
Sen vet jag inte hur kinkigt det är numera men när man gjorde nåt sånt där så brukade det ju bara bli svart om man hade för hög upplösning på grafik kortet
Sen vet jag inte hur kinkigt det är numera men när man gjorde nåt sånt där så brukade det ju bara bli svart om man hade för hög upplösning på grafik kortet
Tack så mycket!J Jernhand skrev:
Men tack vare en ledtråd, kom jag ihåg det.
Fortsätter imorgon, för att se vad det var som gjorde att den havererade.
Staffan
Det där med lösenord..... nu finns ju såna där nycklar och lösenordslösenord (tappat ordet - som är som Sesam öppna dig) men innan dess tänkte jag att jag ska varken ha nåt med namn på familjemedlemmar, deras födelsedatum eller telefonnummer. Tyckte jag kom på ett bra lösen = namnet på vår katt och året som hon var född. Slutade med att jag hade det lösenordet på runt 40 ställen. Inte bra. Nu ändrat.Nyfniken skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 293 inlägg
Det kanske var dammansamlingen som överhettade datorn och den stängde av sig.
Angående lösenord så har jag några olika. Ett som jag har som lågsäkerhetslösenord på många stället där det inte är viktigt.
På hemdatorn kör jag utan lösenord så den är tillgänglig för alla som kommer in i huset. Inget hemligt där ändå
Angående lösenord så har jag några olika. Ett som jag har som lågsäkerhetslösenord på många stället där det inte är viktigt.
På hemdatorn kör jag utan lösenord så den är tillgänglig för alla som kommer in i huset. Inget hemligt där ändå
Appropå min pc så dog den i klart väder och ljud/bild försvann och burken stod och surrade utan gensvar på nått sätt, bröt strömmen och den starta aldrig mer efter det...
Sen ifall datorfirman hade noll koll eller ej kan jag inte svara på
Sen ifall datorfirman hade noll koll eller ej kan jag inte svara på
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

