H Henrik.An skrev:
Kan härmed berätta att jag hållt på hela jävla dagen med det här. Det blev så att eftersom röret innan blandningsventilen var kallare så plockade jag isär skarvning en där originalrör möter 15 pexrör. Där kopplade jag på gardena och försökte spola. Händer inget. Stopp i röret alltså!
Nu, efter flera månaders av huvudkli, så kan jag meddela att röret innan blandningsventil och alla returslingor är varma!
Tack för er hjälp! Jag lär återkomma om det händer något mer.....
Bra jobbet!

• Gilla
lonanders
  • Laddar…
O
H Henrik.An skrev:
Kan härmed berätta att jag hållt på hela jävla dagen med det här. Det blev så att eftersom röret innan blandningsventilen var kallare så plockade jag isär skarvning en där originalrör möter 15 pexrör. Där kopplade jag på gardena och försökte spola. Händer inget. Stopp i röret alltså!
Nu, efter flera månaders av huvudkli, så kan jag meddela att röret innan blandningsventil och alla returslingor är varma!
O Ovation skrev:
Trycket i ledningen från CP i bvp till pump på golvvärmen
Den inställningen som CP

H Henrik.An skrev:
Fan vad kul att du löste det, med tanke på skiten du hade där så bör du sätta in ett filter på värmesidan.

O Ovation skrev:
Den inställningen som CP

Fan vad kul att du löste det, med tanke på skiten du hade där så bör du sätta in ett filter på värmesidan.
Det ska jag verkligen titta på. Tack!

O
Jag kan varmt rekommendera ett magnetitfilter och en nätfilter.
Magnetitfilter fångar magnetiska partiklar och nätfiltrer smutspartiklar som kan sätta igen ventiler.
IMI har riktigt bra magnetfilter med zyclonefunktion

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.