3 945 347 läst ·
18 619 svar
3945k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 795 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 795 inlägg
Samma anledning till varför jag slutat köpa makita. Växellådan till en borrmaskin kostade lika mycket som borrmaskinen och en ny knapp/brytare till tigersågen kostade lika mycket som sågen gjorde.
Mailade och frågade om rimligheten av prissättningen som butikerna tog för reservdelarna och samtidigt klagade på att båda maskinerna (ändå i deras proffssegment) gått sönder av hobbybruk precis efter garantitiden. Svaret jag fick va
”Du kan hitta reservdelar via våra auktoriserade säljkanaler, Med vänlig hälsning”
Mailade och frågade om rimligheten av prissättningen som butikerna tog för reservdelarna och samtidigt klagade på att båda maskinerna (ändå i deras proffssegment) gått sönder av hobbybruk precis efter garantitiden. Svaret jag fick va
”Du kan hitta reservdelar via våra auktoriserade säljkanaler, Med vänlig hälsning”
Jag hittade i efterhand nåt 3d-printat på Etsy (tror jag) som såg ut att kunna passa, ska se om jag kan leta upp den igen.D.M. skrev:
Nu är ju inte mitt behov direkt akut längre men vill du scanna o printa till tex @D.M. så antar jag han kan vara väldigt intresserad. Jag är intresserad av scannade filen, kan printa själv när den dagen kommer att jag behöver en ny Jag kan skicka min gamla som är knäckt, det kommer behövas lite caddande efter scanningen då det brutits av lite delar vid skruvinfästningarna. Jag kan cadda det då jag har den nya oförstörda att mäta på.AXS skrev:
Det löser jag, inkl CAD om du vill. Skicka PM så får du adress.Ola C skrev:
Nu är ju inte mitt behov direkt akut längre men vill du scanna o printa till tex @D.M. så antar jag han kan vara väldigt intresserad. Jag är intresserad av scannade filen, kan printa själv när den dagen kommer att jag behöver en ny Jag kan skicka min gamla som är knäckt, det kommer behövas lite caddande efter scanningen då det brutits av lite delar vid skruvinfästningarna. Jag kan cadda det då jag har den nya oförstörda att mäta på.