U
Samma anledning till varför jag slutat köpa makita. Växellådan till en borrmaskin kostade lika mycket som borrmaskinen och en ny knapp/brytare till tigersågen kostade lika mycket som sågen gjorde.

Mailade och frågade om rimligheten av prissättningen som butikerna tog för reservdelarna och samtidigt klagade på att båda maskinerna (ändå i deras proffssegment) gått sönder av hobbybruk precis efter garantitiden. Svaret jag fick va
”Du kan hitta reservdelar via våra auktoriserade säljkanaler, Med vänlig hälsning”

• Arg
Dilato och 2 till
  • Laddar…
AXS
Ola C Ola C skrev:
Dagen reservdelsinköp. 980:- ink moms för en sketen plastbit.

Bra jobbat Dewalt!👎💩🚮 (Sista emojin ska illustrera när Sverker Olofsson slänger möget i soptunnan).

[bild]
Jag kan scanna och printa en kopia om du vill. Lite beroende på hur stor den är...

• Älska
fribygg och 1 till
  • Laddar…
D.M. D.M. skrev:
Jag gjorde nyligen exakt samma upptäckt. Köpte en begagnad Dewalt 625 där den här saknades. Billigt och bra, bara att komplettera med en plastbit, men icke. Jag har inte köpt nån än, priset gör lite för ont i ögonen…
Jag hittade i efterhand nåt 3d-printat på Etsy (tror jag) som såg ut att kunna passa, ska se om jag kan leta upp den igen.

AXS AXS skrev:
Jag kan scanna och printa en kopia om du vill. Lite beroende på hur stor den är...
Kan du scanna kan jag printa själv. Vore en bra morot att plocka upp printern som stått i lådan den kom i sen januari...vad är det för filformat från scanningen? STL?

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
AXS
Ola C Ola C skrev:
Kan du scanna kan jag printa själv. Vore en bra morot att plocka upp printern som stått i lådan den kom i sen januari...vad är det för filformat från scanningen? STL?
Kan skapa det du behöver, stl är standard. Blir inte perfekt med transparent men det brukar gå att fixa till hyffsat.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
M Minimalist skrev:
Passar denna för @Ola C?

[länk]
Tänk om man haft en printer för att få till en sådan där.... Fräsen finns redan men det blir mycket att ta hand om när den används.

AXS
Det kostar ju typ ingenting att beställa printat från Kina.

Eller fråga någon här om den kan printa för några öl eller skruv.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
M Minimalist skrev:
Passar denna för @Ola C?

[länk]
Det tror jag tyvärr inte, MOF96 är betydligt mindre fräs än DW625an.

Men en dylik rätblocksbastard som passar skulle jag kunna cadda ihop ganska snabbt, det är om man ska göra en exakt kopia på Dewalts svängda variant det kan ta lite tid.

AXS AXS skrev:
Kan skapa det du behöver, stl är standard. Blir inte perfekt med transparent men det brukar gå att fixa till hyffsat.
Nu är ju inte mitt behov direkt akut längre men vill du scanna o printa till tex @D.M. så antar jag han kan vara väldigt intresserad. Jag är intresserad av scannade filen, kan printa själv när den dagen kommer att jag behöver en ny Jag kan skicka min gamla som är knäckt, det kommer behövas lite caddande efter scanningen då det brutits av lite delar vid skruvinfästningarna. Jag kan cadda det då jag har den nya oförstörda att mäta på.

AXS
Ola C Ola C skrev:
Nu är ju inte mitt behov direkt akut längre men vill du scanna o printa till tex @D.M. så antar jag han kan vara väldigt intresserad. Jag är intresserad av scannade filen, kan printa själv när den dagen kommer att jag behöver en ny Jag kan skicka min gamla som är knäckt, det kommer behövas lite caddande efter scanningen då det brutits av lite delar vid skruvinfästningarna. Jag kan cadda det då jag har den nya oförstörda att mäta på.
Det löser jag, inkl CAD om du vill. Skicka PM så får du adress.

• Gilla
  • Älska
MaKrBr och 4 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Det löser jag, inkl CAD om du vill. Skicka PM så får du adress.
Har du möjlighet att printa en så vore det guld värt!

AXS
D.M. D.M. skrev:
Har du möjlighet att printa en så vore det guld värt!
Ska se vad som är möjligt, först scanna och analysera. Kan vara en svår bit att printa så den blir stark.

Återkommer!

• Gilla
D.M.
  • Laddar…
K
AXS AXS skrev:
Ska se vad som är möjligt, först scanna och analysera. Kan vara en svår bit att printa så den blir stark.

Återkommer!
Nyfiken fråga, och sorry för lite OT.
Men vad/hur scannar du objekt för att kunna 3D printa kopior?

• Gilla
erikssonjorgen
  • Laddar…
AXS
K kniv skrev:
Nyfiken fråga, och sorry för lite OT.
Men vad/hur scannar du objekt för att kunna 3D printa kopior?
Einstar rockit med blå laser, kanske behöver lägga på talk eller liknande för att få vissa detaljer.

Sen print i vanlig fdm.

• Gilla
kniv
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.