3 944 971 läst ·
18 618 svar
3945k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 795 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 795 inlägg
Jag har aldrig besökt tyska hornbach men sneglat lite på deras hemsida, men uppfattning är att tyska hornbach har större sortiment och absolut inte samma sortiment.M maria01 skrev:
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 795 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 795 inlägg
En rotationslaser har en punktlaser som roterar och skapar ett plan. Inte tanken att lasern ska synas med blotta ögat.FreQa skrev:
En 360 linjelaser har massa speglar/prismor för att reflektera en synlig laser kontinuerligt i ett plan.
Rent krasst är det lika syfte men att rotationslaser är noggrannare och över (mycket) längre sträckor. Numera har rotationslaser också kul finnesser där man kan ställa lutning mm rätt nogrannt om man anlägger mark etc.
Sen är kostnaden en faktor, min Topcon kostade väll närmare 20k för 10 år sedan, utan tillbehör.
Jaja, petitesser viktigpetter! 😉jag får låtsas jag har en! Hur eller hur gör den jobbet lättare.U Utsliten och utdömd skrev:En rotationslaser har en punktlaser som roterar och skapar ett plan. Inte tanken att lasern ska synas med blotta ögat.
En 360 linjelaser har massa speglar/prismor för att reflektera en synlig laser kontinuerligt i ett plan.
Rent krasst är det lika syfte men att rotationslaser är noggrannare och över (mycket) längre sträckor. Numera har rotationslaser också kul finnesser där man kan ställa lutning mm rätt nogrannt om man anlägger mark etc.
Sen är kostnaden en faktor, min Topcon kostade väll närmare 20k för 10 år sedan, utan tillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite aluställning.
3x3 plus torn och stegluckor för att klara en fasad upp till nock på huset. Lite tvätt och fönstermålning i sommar och sedan ett partiellt fasadbyte nästa sommar.
Och byggställning är faktiskt mer behöver än villhöver!
En spänningstestare, istället för att mäta med multimetern. Läste här på forumet att Biltemas dyrare ska vara rätt schysst.
Och ett par hörselkåpor som var på rea på Jula. Värt att prova för oss som inte har råd med WS Alert 😁
Och ett par hörselkåpor som var på rea på Jula. Värt att prova för oss som inte har råd med WS Alert 😁
Biltemas är ett bra budgetval. Är nöjd med min. Men lånar ibland ut till mina barn och för det har jag också en Fluke T130 som är idiotsäker eftersom den saknar resistansmätning. Till detta hittade jag på rea en Wiha 45217 som mäter korrekt ner till 0.5V. De flesta andra brukar gå ner till ca 12V. Bra att ha när man åker till stugan 36 mil bort. Så man kan använda den på bilen också vid resor.N naikon skrev:
Tack för tipset om 3M hörselkåpan. Jag har föregångaren som inte sitter så bekvämt på öronen för mig. Så köpte den nya varianten på Julas rea. Den nya passar riktigt bekvämt och har mycket bättre ljudN naikon skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 311 inlägg




