FredrikR FredrikR skrev:
Så nära Motonet i Västerås att jag inte kunde stå emot.
[bild][bild]
10% i ny medlemrabatt.
~540:-
Blir perfekt för byte av diverse på Polestaren, eller iaf sönernas bilar. 😍
Är det någon form av bräckjärn. Eller för att skruva runt hörn?

Ola C Ola C skrev:
Dagen reservdelsinköp. 980:- ink moms för en sketen plastbit.

Bra jobbat Dewalt!👎💩🚮 (Sista emojin ska illustrera när Sverker Olofsson slänger möget i soptunnan).

[bild]
Du kan trösta dig med att deras kexmaskin har plast i drev eller kugghjul eller vad det heter och det samma eländiga priser, fast med en minst sagt begränsad livslängd. Eller förresten, varför skulle det hjälpa dig?

Inte idag men igår: pip till jeepdunk.

Hep Hep skrev:
Du kan trösta dig med att deras kexmaskin har plast i drev eller kugghjul eller vad det heter och det samma eländiga priser, fast med en minst sagt begränsad livslängd. Eller förresten, varför skulle det hjälpa dig?
Avskyr att känna mig blåst vilket jag gör i detta fallet då jag (och alla andra) fattar att den där plastbiten inte borde kosta i närheten av 1000:-. Dewalt skjuter sig själv i foten när de behandlar kunder så här.

Ola C Ola C skrev:
Avskyr att känna mig blåst vilket jag gör i detta fallet då jag (och alla andra) fattar att den där plastbiten inte borde kosta i närheten av 1000:-. Dewalt skjuter sig själv i foten när de behandlar kunder så här.
Kollade vad Bosch skulle ha för motsvarande del till min maskin;176,24 kr plus frakt.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
D Deltidslantisen skrev:
Kollade vad Bosch skulle ha för motsvarande del till min maskin;176,24 kr plus frakt.
Ja, typ så känns rimligt.

Ola C Ola C skrev:
Att det var plastdrev i maskinen, som dessutom var svindyra att ersätta, gjorde att de diskade sig själva när skolan skulle köpa in ett gäng maskiner. Jag gissar att ditt nästa köp kanske inte heller är gult.

Hep Hep skrev:
Att det var plastdrev i maskinen, som dessutom var svindyra att ersätta, gjorde att de diskade sig själva när skolan skulle köpa in ett gäng maskiner. Jag gissar att ditt nästa köp kanske inte heller är gult.
Jag skrev till dewalt o bad om en bra förklaring till priset annars skulle det inte bli fler dewaltmaskiner i framtiden.

Förklaringen jag fick "den delen är dyr för oss i inköp sen ska det marknadsmässigt påslag på det" kvalade tyvärr inte riktigt in som bra.

• Gilla
  • Ledsen
  • Arg
  • Haha
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Jag skrev till dewalt o bad om en bra förklaring till priset annars skulle det inte bli fler dewaltmaskiner i framtiden.

Förklaringen jag fick "den delen är dyr för oss i inköp sen ska det marknadsmässigt påslag på det" kvalade tyvärr inte riktigt in som bra.
Vill inte starta det vanliga om favoritmärken här men Bosch's reserdelshantering är bra. Slå in modellen, titta på sprängskissen och beställ utan mellanhand. Köpte reservdel till min Dremel (som de äger), hade ett kuvert från Tyskland inom en vecka.

• Gilla
ptlf och 9 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:

Bra jobbat Dewalt!👎💩🚮 (Sista emojin ska illustrera när Sverker Olofsson slänger möget i soptunnan).

[bild]
Känner med dig; har samma fräs och är mer än nöjd med den men den där förbannade sladdriga dammutsugsgrunkan… Fy fan, det är ju med hjärtat i halsgropen varje gång som man trycker in dammsugarslangen där.

Borde gå att 3D-printa egentligen; mojängen behöver väl inte vara transparent?

Nu är vi ju bara i början av 2026 men svaret från Dewalt är ju en stark kandidat till årets ”Vi skiter väl i vad kunderna tycker-priset”!
//Ronnie

• Gilla
TommyC och 3 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:

[bild]
https://www.trend-eu.com/wp-t10-107-dust-spout-t10-only

Kanske lite taskigt att komma med nu.... Men både Trend och Perles sålde/säljer dom gamla ELU fräsarna med kompatibla reservdelar och tillbehör till mer humana priser än Dewalt.

P Pysslarn skrev:
Känner med dig; har samma fräs och är mer än nöjd med den men den där förbannade sladdriga dammutsugsgrunkan… Fy fan, det är ju med hjärtat i halsgropen varje gång som man trycker in dammsugarslangen där.

Borde gå att 3D-printa egentligen; mojängen behöver väl inte vara transparent?

Nu är vi ju bara i början av 2026 men svaret från Dewalt är ju en stark kandidat till årets ”Vi skiter väl i vad kunderna tycker-priset”!
//Ronnie
Funderade på att printa men geometrin är småtrixig och den tar nog nån timme att mäta upp o cadda (även för nån som kan cadda). Sen vill man nog gärna ha den transparent tror jag (men inte säker, aldrig tänkt på det men tror jag ibland siktar märklinjer genom plasten), vet inte hur bra 3d printers fixar det utan "brytningsfel" i lagerna.

Men jag avslutade konversationen med dewalt med att skriva typ "då ni inte kan ordna en sån här bit billigare än 1000kr så kan ni släppa 3d-filerna till era plastbitar fria så man kan printa själv. Tror kunderna skulle bli mer nöjda då"

Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
[länk]

Kanske lite taskigt att komma med nu.... Men både Trend och Perles sålde/säljer dom gamla ELU fräsarna med kompatibla reservdelar och tillbehör till mer humana priser än Dewalt.
50£ utan moms osså brexitstrul o frakt på det. Hittade dewalten också utomlands för ungefär det priset men tror inte det blivit mycket billigare i slutändan. Denna kunde jag hämta över disk.

Ola C Ola C skrev:

[bild]
Jag gjorde nyligen exakt samma upptäckt. Köpte en begagnad Dewalt 625 där den här saknades. Billigt och bra, bara att komplettera med en plastbit, men icke. Jag har inte köpt nån än, priset gör lite för ont i ögonen…

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.