U ultramarint skrev:
Undrar bara hur det gick med fräsen på fasaden ??
Fungerade hyfsat bra. Enstaka brädor var lite kuperade, där tog den sämre. Det svåraste var att undvika alla spikar, då vissa gömde sig under tjockt lager färg.

Den enda nackdel med fräsen är att knappen måste hållas intryckt hela tiden, antar att det är någon säkerhetsfunktion.
 
Ossian K Olsson
Kartong med Bosch sladdlös lövblås modell GBL 18V-750, Max Power, BIturbo Brushless, står utomhus på stenlagd yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Alla inköp kanske inte är nödvändiga, men jag villehöver den här och Amazon hade bra pris så jag fick ännu bättre pris på Hornbach (ca 1500kr med lågprisgaranti).

En person håller i en blå Bosch batteridriven lövblåsare utomhus på en stenlagd gångväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Första testet visar att för mina behov kommer det passa perfekt! Bra flås! Den gjorde också att jag kom över gränsen för ett gratis batteri genom pro deal!
 
  • Gilla
zarkov och 9 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Det går att få det att fungera. Kommer köra Door hub mini samt G3 Reader Pro mot Assa i/o box 350 och ett Assa Velox. Det fungerar i min labbmiljö (golvet i förrådet!). Finns helt säkert bättre lösningar, men jag tyckte det var lite roligt projekt och något jag klarar av själv.
Har du skrivit något om detta i någon annan tråd eller så?

Jag har länge varit på väg mot elektriskt lås och tycker inte varken ytterdörren passar huset eller fungerar speciellt bra, slår sig kraftigt när solen lyser på och behöver ordentlig övertalning för att gå att stänga då.

Jag är lite allergisk mot de batteridrivna efter-installationerna som ofta verkar ha besvärliga bortalagen eller inte alls. Men haft lite svårt att få ihop bilden hur elektriska lås fungerar, jag har inte hittat någon bra övergripande beskrivning.
 
Kom ett paket

Förpackning med Wagner Control Pro 250 M, en universal airless spruta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Igår kom förlängaren på 30cm och nåt litet rengöringskit
 
  • Gilla
  • Älska
MrDizzy och 9 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
förlängaren på 30cm
Du måste lära dig att säga nej, det är inte rimligt att hon ställer dylika krav.
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
MrDizzy och 9 till
  • Laddar…
K
Bra med rengöring efter att han sprutat färdigt? 😆
 
  • Haha
Silkesnusa och 1 till
  • Laddar…
Inte ens nära fredag 😀
 
Lite fler stämjärn. Hittills tycker jag Narex varit prisvärt, så hoppas det fortsätter så

En uppsättning Narex stämjärn i en träask med fem olika storlekar, placerade i ett grönt fodral.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Colonel Bogey och 4 till
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Har du skrivit något om detta i någon annan tråd eller så?

Jag har länge varit på väg mot elektriskt lås och tycker inte varken ytterdörren passar huset eller fungerar speciellt bra, slår sig kraftigt när solen lyser på och behöver ordentlig övertalning för att gå att stänga då.

Jag är lite allergisk mot de batteridrivna efter-installationerna som ofta verkar ha besvärliga bortalagen eller inte alls. Men haft lite svårt att få ihop bilden hur elektriska lås fungerar, jag har inte hittat någon bra övergripande beskrivning.
Nä... Kopplade faktiskt in det idag. Återstår någon liten grej, men det verkar fungera bra. Och det ser och känns bättre nu (dörren!).
 
F Fluxor skrev:
Nä... Kopplade faktiskt in det idag. Återstår någon liten grej, men det verkar fungera bra. Och det ser och känns bättre nu (dörren!).
Kul!
Har du hittat någon bra guide eller så kring systemen?
Jag började kika lite men hade inte riktigt tid att sätta mig in i det. Tyckte inte riktigt jag fick någon bra bild i vilka kommunikationer som fanns och behövdes, om det var krypterade protokoll, hur de styrdes/skyddades etc.
 
K
S surglad skrev:
Lite fler stämjärn. Hittills tycker jag Narex varit prisvärt, så hoppas det fortsätter så

[bild]
Fått uppfattningen att dom håller bra kvalité. Alexander Wikström på västkusten säljer dom i sin webbshop bl.a.
 
J JFrisk skrev:
Har du hittat någon bra guide eller så kring systemen?
Jag började kika lite men hade inte riktigt tid att sätta mig in i det. Tyckte inte riktigt jag fick någon bra bild i vilka kommunikationer som fanns och behövdes, om det var krypterade protokoll, hur de styrdes/skyddades etc.
Varje gång jag tittat på det där har det alltid kostat lite för mycket pengar. I mitt förra hus hade jag eltryckeslås + nattlåsning med motorlås. Dock var båda låsen med icke-krypterad styrning, begagnade grejor. Det funkade bra via det passagesystem + larm jag hade där. Något nytt som talar emot höga kostnader?
 
Grön mjölk?

Enda exemplaret de fått in på Lidl i Täby, Viggbyholm. Bra avstickare på morgonens hundpromenad.

Parkside mattrengörare i kartong, fotad i en bil. Produkten är grön och vit med svarta och röda accenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Kul!
Har du hittat någon bra guide eller så kring systemen?
Jag började kika lite men hade inte riktigt tid att sätta mig in i det. Tyckte inte riktigt jag fick någon bra bild i vilka kommunikationer som fanns och behövdes, om det var krypterade protokoll, hur de styrdes/skyddades etc.
Nä, läste runt lite, men det verkade krångligt. Köpte ett enkelt ellås (EL580(581?) och en door hub mini och testade konceptet. Det fungerade, så när jag hittade ett Velox-kit till osannolikt bra pris på Blocket så slog jag till på det. Kittet innehöll en io box 350 som tar hand om kommunikationen med låset. Sen fick jag laborera lite.

Tag, pinkod, ansiktsigenkänning, touchpass, alla upplåsningsfunktioner fungerar. Dörrstatus fungerar. Kvar att göra är att fixa så Access förstår att öppning med handtaget från insidan är ok återstår, men det är enkelt. Har split-funktion på låshuset.

Dörröppnare vore lyxigt, kanske blir en sån sen 😁
 
  • Gilla
JFrisk
  • Laddar…
Grön och svart sladdlös lövblås HiKOKI RB 18DC på ett bord, med dess kartong i bakgrunden i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
K_arlstrom och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.