FredrikR FredrikR skrev:
Även sålt och skickat av Amazon har haft olika priser där Tyskland varit billigare på det mesta.
ingen så klart för det är fler säljare på tyska amzon så priset går ner

Kollar man på svenska amazon och sedan jämför med hagglezon.com så hittar man bästa priset från deras europeiska siter.

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
G
M maria01 skrev:
ingen så klart för det är fler säljare på tyska amzon så priset går ner
Det konstiga är att vissa saker utifrån mina erfarenheter skickas från exakt samma ställe. T.ex. bosch elverktyg, allt jag köpt på svenska amazon kommer från tyskland och till och med samma lager som när jag handlat på .de. Båda från "officiell bosch professional store". Sen vet jag inte om det är så att bosch har svensk och tyskt "konto" på amazon och att det tekniskt sett är olika säljare. Tror helt enkelt det går att ta bättre betalt här för vissa saker.

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
C
G Gulketchup skrev:
allt jag köpt på svenska amazon kommer från tyskland och till och med samma lager som när jag handlat på .de.
Yep, samma lager, samma säljare, men olika priser på olika marknader.
Sverige ligger generellt högt i pris på många saker, inte minst byggrelaterat, och amazon anpassar sig till det.
Mycket som lönar sig att beställa från utlandet om man vill vända på kronorna.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
G Gulketchup skrev:
Det konstiga är att vissa saker utifrån mina erfarenheter skickas från exakt samma ställe. T.ex. bosch elverktyg, allt jag köpt på svenska amazon kommer från tyskland och till och med samma lager som när jag handlat på .de. Båda från "officiell bosch professional store". Sen vet jag inte om det är så att bosch har svensk och tyskt "konto" på amazon och att det tekniskt sett är olika säljare. Tror helt enkelt det går att ta bättre betalt här för vissa saker.
det jag menar det kommer från tyska lager inte från sverige

Hep Hep skrev:
Kollar man på svenska amazon och sedan jämför med hagglezon.com
C cpalm skrev:
Mycket som lönar sig att beställa från utlandet om man vill vända på kronorna.
Ofta tycker jag det är ungefär samma priser. Jag beställer nog max 1 av 5 från .de. Annat amazonland tror jag aldrig har varit aktuellt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.