ClasseClas
useless useless skrev:
I dag blev det en ny snöslunga. Hoppas den håller minst 15 år som 3000-kronorsslungan från Jula har gjort...



[bild]
Och den här Husqvarnan fick du färdigmonterad, ready to go. Jula-maskinen tog väl sin goda stund att packa upp och skruva ihop innan drifttagning?
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
Och den här Husqvarnan fick du färdigmonterad, ready to go. Jula-maskinen tog väl sin goda stund att packa upp och skruva ihop innan drifttagning?
Jag minns inte exakt, men tror inte det var mycket mer än att skruva fast handtaget och utkastet och fylla på olja och bensin.
 
Dagens skörd hos postombudet blev billigaste(?) grundhyveln från Kina, stål till rikthyveln från Tole, samt en Bosch PRO 25 mm notfräs.
 
  • Billig grundhyvel från Kina, stål till rikthyvel från Tole och Bosch PRO 25 mm notfräs på arbetsbänk i träverkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Förpackning märkt "Bambu Lab P2S Combo" på ett arbetsbord i ett verkstadsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


December månads inköp men den levererades idag.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
Tule54 och 15 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
[media]
:)
 
Ola C Ola C skrev:
[bild]

December månads inköp men den levererades idag.
Mums! 😋
 
Ola C Ola C skrev:
[bild]

December månads inköp men den levererades idag.
Är det för att björkplywood blivit för dyrt som alla jiggar kommer vara i plast framöver?
 
Hep Hep skrev:
Är det för att björkplywood blivit för dyrt som alla jiggar kommer vara i plast framöver?
Inga jiggar kommer bli i plast, förutom kanske några detaljer här o var.
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Jag gissar att du har full koll på att filer för alla matchfit-prylar finns på nätet.
 
  • Gilla
Ola C
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag gissar att du har full koll på att filer för alla matchfit-prylar finns på nätet.
Jo jag har rätt bra koll, haft tillgång till printer länge men aldrig haft en egen.

Primärt ska den användas för att göra en ny hake till fotpallen på husvagnsstolen. Allt därutöver får ses som en bonus.

Svart plastkrok för fotpall på husvagnsstol ligger på en metallbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Tule54 och 11 till
  • Laddar…
T
Ola C Ola C skrev:
Jo jag har rätt bra koll, haft tillgång till printer länge men aldrig haft en egen.

Primärt ska den användas för att göra en ny hake till fotpallen på husvagnsstolen. Allt därutöver får ses som en bonus.

[bild]
Låter som en rimlig investering för att göra snäppfästen till en stol... 🤣
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
fribygg och 7 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Ja jag vet inte själv, får med 9 st. band så det borde räcka ett tag. I jobbet har vi en Brother för att göra etiketter och den är väl avsevärt snabbare, men dessa har stil, helt enkelt.
Jag har också, av samma skäl, en svaghet för präglade etiketter.
Har genom åren testat både nya och äldre Dymo konsumentmaskiner i plast och särskilt de nya krånglar så mycket att en tröttnar.
Fick nu tag på den här 12 mm industrimodellen som jag länge suktat efter.
Har beställt några rullar med aluminiumtape också som jag tror blir extra bra 😊

Etikettmaskin från Dymo med röd och svart spiraldesign och texten "quality products from Dymo, Berkeley 10, California".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grön verktygslåda märkt "DYMO" och en Dymo-märkbandstillverkare i krom ligger på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dymo präglingsapparat i en grön låda med kassetter och en pappersförpackning, liggande på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Tule54 och 18 till
  • Laddar…
Vilken skönhet!
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Ja det där är deluxe, fast klarar dom vanliga band eller ska det bara vara metallband? Jag tror att Dymo lär nytillverka dessa ännu för industriellt bruk, cirka 3500kr om jag kommer ihåg rätt. e: Nä mera som 5000kr...
 
DennisCA DennisCA skrev:
Ja det där är deluxe, fast klarar dom vanliga band eller ska det bara vara metallband? Jag tror att Dymo lär nytillverka dessa ännu för industriellt bruk, cirka 3500kr om jag kommer ihåg rätt. e: Nä mera som 5000kr...
Vanliga 12 mm, samt aluminium och rostfritt. Hoppar nog rostfritt då det lär slita på stansningsmekanismen.
Ja, och eftersom modellen fortfarande tillverkas så finns glädjande nog också band att beställa 😊
 
  • Gilla
Putte G... och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.