Behövde lite delar till min Wibe rullställning men när jag såg vad låssprintarna kostade så kände jag att jag fick leta efter billigare alternativ.

Bild av fyra metalliska låssprintar från Wibe med priset 819 kr, annonserad på Duabs webbplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det var lite svårt att hitta samma dimension men här kunde man beställa samma något billigare.

Bild på en rörsprint, 10x60mm, två-pack från Bondeprylar, pris 35 SEK. Artikelnummer: 89516019.
Skapa konto

Med den prisskillnaden så kunde jag leva med att det var något sämre ytbehandling så jag beställde inte Wibes egna...

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
  • Haha
Kretikos och 14 till
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Är det inte "vanliga"band?
[länk]

[länk]

[länk]

För att ta första träffarna vid en sökning.
Jodå. Har inte köpt sådana sedan 80-talet, så det var mer tips på inköpsställen. Blir ju alldeles utmärkt med detta.

Ja jag vet inte själv, får med 9 st. band så det borde räcka ett tag. I jobbet har vi en Brother för att göra etiketter och den är väl avsevärt snabbare, men dessa har stil, helt enkelt.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Ja jag vet inte själv, får med 9 st. band så det borde räcka ett tag. I jobbet har vi en Brother för att göra etiketter och den är väl avsevärt snabbare, men dessa har stil, helt enkelt.
Och så håller de mycket bättre.

Större ombyggnation på gång, och efter senaste rundan lovade jag mig både 360° laser, mottagare och en lodlaser till nästa gång. Första intrycket mycket bra. Noggrannhet 0,2 mm/m. Bra med tillbehör. Riktigt nice med den låga horisontella linjen när det blir dags för golv, och den lilla hissen för fininställning.
Grön och svart lasermätare på en vit Huepar-låda, med en svart väska bredvid, placerade på ett arbetsbord.
Skapa konto
Förpackning med 360° laserverktyg, mottagare och tillbehör i en plastlåda på ett grönt arbetsbord.
Skapa konto
Laserverktyg projicerar gröna linjer på en arbetshörna för precision vid byggprojekt.
Skapa konto
360° laserverktyg med justerbar plattform för exakt mätning vid ombyggnation, märkt med Huepar Pro och försiktighetsinstruktioner.
Skapa konto

Grön och svart laser från Huepar med tillbehör visas på en arbetsyta, med skyddsväska och graderingstillbehör.
Skapa konto
Grön Huepar laser med stativ projicerar en linje över en verktygslåda och en skärmatta.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 10 till
  • Laddar…
”Downsized” lite och bytte min Bjärnum kantputs mot en dito från Hammer. Det blev pengar över emellan också! Slipmaskin Hammer HS 950 i en verkstad, omgiven av träplankor, verktyg och slangar.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
kashieda och 9 till
  • Laddar…
Originalklingan på bordssågen mådde inte så bra och började ge fula märken. Så i den här trådens anda: behöver man en köper man tre!

• Förpackning med tre stycken Bayerwald cirkelsågblad, märkta med olika användningsområden för träbearbetning.
    Skapa konto
  • Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Isolationsprovare UT-501.
Fanns modell A och modell B.
Bara B fanns i lager. Så den blev det.

Tror inte det var någon stor viktig skillnad för mitt syfte.
Två klämmor, en för varje kula. Nu kör vi!

• Digital isolations- och kontinuitetstestare med märkningen UNI-T UT501B, kablar anslutna, ligger på ett träbord bredvid en manual och verktygsväska.
    Skapa konto
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Två klämmor, en för varje kula. Nu kör vi!
Vad är det för information du ska extrahera? (På din beskrivning låter det lite som ett tortyrredskap) 😅

• Haha
  • Gilla
Dilato och 8 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Vad är det för information du ska extrahera? (På din beskrivning låter det lite som ett tortyrredskap) 😅
🔥Great Balls of Fire🔥

• Haha
Kretikos och 4 till
  • Laddar…
Bosch GDS 18V-750 C.
Bosch GDS 18V-750 C skruvdragare i en öppen verktygslåda med bruksanvisning och tillbehör på golvplattor.
Skapa konto

Känns bra i handen och kompakt.
Blir bra till kommande epa/bilskruvande. 😇

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 9 till
  • Laddar…
Ett digitalt skjutmått. Eller stomipåse som vi säger på österbottniska. Hur som helst känns det precis lagom trögt i glidet och verkar göra sitt jobb när jag testat det på de måttbitar jag litar på.
Digitalt skjutmått med display som visar 0.00 mm, hålls i en hand och används för precisionsmätning.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 20 till
  • Laddar…
👍👍 för att du valde ett skjutmått av mycket bra kvalitet; Mitutoyo.

Själv har jag ett vanligt Mitutoyo utan batteri men 200mm.
150mm brukar annars vara standard.

• Gilla
Hep
  • Laddar…
K
Hep Hep skrev:
Ett digitalt skjutmått. Eller stomipåse som vi säger på österbottniska. Hur som helst känns det precis lagom trögt i glidet och verkar göra sitt jobb när jag testat det på de måttbitar jag litar på.
[bild]
Håller batteriet än? 🤣

K kniv skrev:
Håller batteriet än? 🤣
Felfritt i över sex timmar. Jag lägger en påminnelse i kalendern om ett år och återkommer.

Edit: Jag la till så att jag blir påmind om det varje år. Så vi får se om jag eller batteriet klarar oss längst.

Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.