Jula har en riktigt sjuk deal på lim såg jag 😅
 
  • Affisch med erbjudande på snabbhärdande lim hos Jula, köp 5 stycken för 25 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
  • Wow
Dilato och 14 till
  • Laddar…
Tackar för tipset i tipstråden
 
  • Kartong med en Scheppach kap-, drag- och geringssåg HM254 på ett trägolv, visar inkluderade sågklingor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Qjanto och 5 till
  • Laddar…
Vanheden123 Vanheden123 skrev:
Jula har en riktigt sjuk deal på lim såg jag 😅
Det är alltid fascinerande när de försöker få det att låta som en extra bra deal om man köper ett flertal.
”5:- st. eller 25:- för 5 st.”🙄

Nåja, bra pris oavsett som sagt.
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
B Bonzo2000 skrev:
Det är alltid fascinerande när de försöker få det att låta som en extra bra deal om man köper ett flertal.
”5:- st. eller 25:- för 5 st.”🙄

Nåja, bra pris oavsett som sagt.
Jag köpte 3 st, bara för att de inte skulle få tillfredsställelsen att de lurat mig att köpa 5 ;)


/Jocce
 
  • Gilla
  • Haha
cpalm och 6 till
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:
Jag köpte 3 st, bara för att de inte skulle få tillfredsställelsen att de lurat mig att köpa 5 ;)


/Jocce
Det där var väl lite passivt. Bättre då att köpa 18 och be dem räkna ut rabatten. Så att de erkänner…änna. 🤓😁
 
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Verktyg är kanske att ta i, men idag kom mina nya svarta magneter. Jag swishar en femtilapp till den som laddar upp en ljudfil med tillverkarens namn.
Svarta magneter staplade i två rader bredvid plastförpackning med skruvar på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Textetikett med tillverkarens namn och adress i Kina tillsammans med en streckkod.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Festlund och 18 till
  • Laddar…
  • Gilla
  • Wow
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Hep Hep skrev:
Verktyg är kanske att ta i, men idag kom mina nya svarta magneter. Jag swishar en femtilapp till den som laddar upp en ljudfil med tillverkarens namn.
[bild]
[bild]
Du menar 深圳市朗建华电子商务有限公司?

Som översatt blir "Shenzhen Langjianhua E-commerce Co., Ltd" som säljer bla magneter på Amazon.

Gemini och Google gör livet så enkelt.


.
 
  • Gilla
enoch85 och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Du menar 深圳市朗建华电子商务有限公司?

Som översatt blir "Shenzhen Langjianhua E-commerce Co., Ltd" som säljer bla magneter på Amazon.

Gemini och Google gör livet så enkelt.

[video]
.
Tur att inte Jan Björklunds förslag om att göra kinesiska till obligatoriskt skolämne gick igenom, stackars barn i så fall.
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Tur att inte Jan Björklunds förslag om att göra kinesiska till obligatoriskt skolämne gick igenom, stackars barn i så fall.
Nja, det är väl snarare synd om de svenska barnen nu som behöver lära sig ett av världens mest ologiska språk.
Det jag lärt mig kring mandarin är att tecknen alltid uttalas som de skrivs. Att det sedan finns flera tecken som uttalas lika beroende på deras diftonger och sammanhang är en annan sak.
 
Redigerat:
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Nja, det är väl snarare synd om de svenska barnen nu som behöver lära sig ett av världens mest ologiska språk.
Det jag lärt mig kring mandarin är att tecknen alltid uttalas som de skrivs. Att det sedan finns flera tecken som uttalas olika beroende på deras diftonger och sammanhang är en annan sak.
Kinesiska är väl ett tonspråk där minimala skillnader helt ändrar betydelse. Sägs att svenskarna ändå har en viss fördel i att lära sig kinesiska genom grav och akut accent som inte förekommer i alla språk men man ska nog vara utrustad med språköra och extremt tålamod för att lyckas.
 
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Det tordes röra sig om detta företag:
[länk]

[video]
Förr var kinesiska prylar alltid typ "Svalans visselpipor" eller "Pandans ventilgummi".

/Höghus
 
  • Haha
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Det tordes röra sig om detta företag:
[länk]

[video]
Snyggt. Du vann med minsta möjliga marginal. Skickar du numret i PM, eller är det ok om jag skickar en hundring till något bra ändamål? Något förslag? Amnesty kanske, som försöker hjälpa Gui Minhai? Känns passande.
 
  • Älska
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Snyggt. Du vann med minsta möjliga marginal. Skickar du numret i PM, eller är det ok om jag skickar en hundring till något bra ändamål? Något förslag?
Den mandarin-talande som hjälpte till ansåg att detta var en scam. Så mitt nummer får du aldrig 😉.

Så använd summan för att köpa mer magneter du.
Eller på en snabbkurs i mandarin.

Däremot får du gärna dela med dig av länken var magneterna köptes. Har missat att det finns målade som levereras med skruvar.
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.