3 984 797 läst ·
18 888 svar
3985k läst
18,9k svar
Dagens verktygsinköp!
Intet nytt under solen heter det ju, och här verkar det bokstavligen så.Fario skrev:
Igår bestämde jag mig, det är slut med att lägga en evighet på att borra hål i betong och tegel med min enkla Ryobil EID 600 RS slagborr, Jag minns förra året när jag skulle montera nyckelskåp på vårt fritidshus i Bohuslän. Fyra hål i betongen bredvid trappan. Det gick men jag förbannade varje millimeter som borret gjorde.
Så jag cyklade till Jula och köpte en Bosch PBH 2100 RE,
Och det var ett bra köp, det tog inte många sekunder att borra håll i betonggolvet för att fästa de nivålister jag gjorde* för att utjämna höjdskillnaden mellan det gamla parkettgolvet och det nya laminatgolvet.
[bild]
Finns det bättre maskiner? Ja. (Eller egentligen vet jag inte men jag antar det.)
Poängen är att jag är nöjd med mitt köp.
* Jag byggde om en sådan där T-list med en bit ek från en gammal tröskel jag haft liggande i braatthahögen.
[bild]
Denna köpte för tjugo år sedan när jag, i samma situation, tröttnat på en Skill slagborr. Efter att den slutat tjänstgöra som borrhammare fortsatte den som visp. Numera ligger den och väntar på att nästa generation skaffar boenden där de får borra i väggarna, fungerar fortfarande utmärkt 😊
2005 står det på denna, vad är det för tillverkningsår på din?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Boschen är tillverkad april 2024nanowire skrev:
Ryobin mars 2011
Ryobin fungerar ju som borrmaskin. Och en sak var tydlig när jag skulle borra i en tegelmur med den för ett sätta vinkeljärn var att ett bättre borr än mina gamla av okänt märke gjorde stor skillnad.
Jag skulle vilja prova Boschen för ett knacka kakel. Men nu är ju köket färdigt och allt kakel tog jag bort med stämjärn och hammare. Jag har för vana att köpa verktyg när ett arbete är färdigt. Det är då jag vet vilka verktyg jag saknar…
Klicka här för att svara