3 819 016 läst ·
18 066 svar
3819k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Nu chansar jag men är det inte den där runda silverfärgade plutten som syns undertill?Hep skrev:
Stålet ser ut som ett vanligt 45° med lager i nederkant. Den silverfärgade är ett extra stöd så fräsen inte tippar och gör fräsningen sne.
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Jag är besviken på att du inte försökte spinna loss på hur det lilla stödbenet kunde göra så att du kom åt längre in i hörnet. Typ en superlång invecklad text..utan bilder såklart..med enda mål att frustrera Ola..(fast det kanske uppnåddes ändå iofsnanowire skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Tror han har en. Men inte släpper den till offentligheten pga en viss firma kommer sno hans ide då.nanowire skrev:
Jag är bara besviken på att du inte försökte trolla Ola mer
Var o hämta ut paket precis o på vägen hem tänkte jag tyst för mig själv..."jag ska fan visa den där tunna ståltråden att det går att göra en hörnfräsningsjigg..."😄nanowire skrev:
Den hade jag nästan glömt...det var kul😂Hep skrev:
Trivialt för någon som gillar att fräsa tänker jag? Om en har en fräs med smal bas, typ bosch 12 V. Ett 45 grader lutande plan som registrerar mot innerhörnet. Ett v-stål i fräsen. Ett anhåll på planet för sulan att glida ner längsmed. Och en skåra ned till rätt fräsdjup.Ola C skrev: