nanowire nanowire skrev:
Trivialt för någon som gillar att fräsa tänker jag? Om en har en fräs med smal bas, typ bosch 12 V. Ett 45 grader lutande plan som registrerar mot innerhörnet. Ett v-stål i fräsen. Ett anhåll på planet för sulan att glida ner längsmed. Och en skåra ned till rätt fräsdjup.
Med risk för att tänka fel, men måste väl va 45 graders plan och referensyta 45 grader mot hörnets "ena långsida" och rakt frässtål om det ska nå in i hörnet.

Edit. Fräsen färdas alltså i samma linje som senare blir i innerhörnet.

Redigerat:
Ola C Ola C skrev:
Med risk för att tänka fel, men måste väl va 45 graders plan och referensyta 45 grader mot hörnets "ena långsida" och rakt frässtål om det ska nå in i hörnet.

Edit. Fräsen färdas alltså i samma linje som senare blir i innerhörnet.
Det blir svårt att få plats med väl? Tror det behöver vara ett spetsigt (45 grader) stål som färdas längs en diagonal linje längs det sluttande planet.

Helt klart stämjärn även fortsättningsvis 😬

nanowire nanowire skrev:
Det blir svårt att få plats med väl? Tror det behöver vara ett spetsigt (45 grader) stål som färdas längs en diagonal linje längs det sluttande planet.

Helt klart stämjärn även fortsättningsvis 😬
Aha. Du menar man kör båda sidor av hörnet i samma fräsning. Min plan var en sida åt gången, därav rakt stål. Nog smartare att köra båda sidor.

Edit...och håller med om stämjärn, en sån fräsjigg skulle vara högt spel med en redan (nästan) färdig hoplimmad pryl o jag tror inte resultatet blir bättre, snarare tvärtom.

Redigerat:
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Jag tror att ni borde ta hjälp av han som skapade den där Gömböc och någon som bygger de där skumma borrarna för trekantiga hål.

Lite påfyllning …

• Flera tänger med röda handtag på ett svart underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Purre
Vad är det för tång längst till höger som kommer från KS Tools?

Purre Purre skrev:
Vad är det för tång längst till höger som kommer från KS Tools?
Den är till en viss typ av slangklämmor, behövdes tydligen en sån till termostatbyte på bilen som planeras.

• Gilla
Purre
  • Laddar…
C
A AF0 skrev:
Den är till en viss typ av slangklämmor, behövdes tydligen en sån till termostatbyte på bilen som planeras.
CLIC... Fransk bil...?

C cpalm skrev:
CLIC... Fransk bil...?
Passat tyvärr, förstår allt negativt som sägs om VAG. Riktig skräpkvalitet

• Haha
cpalm
  • Laddar…
Får se om jag kan få ordning på den.. En maskin med en blå motor och texten "Red Creek Sweden" på sidan, placerad på ett golv av grått gummi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Rickard. och 2 till
  • Laddar…
Purre
Vad är det?

T
ett tips : det har kommit snö ;)

Purre Purre skrev:
Vad är det?
Undrar jag med. Vedklyv för blyertspennor?

J
Frustrator Frustrator skrev:
Får se om jag kan få ordning på den..[bild]
Är det någon valla maskin?

T trycklös skrev:
ett tips : det har kommit snö ;)
jag tror att det är för att förbättra glidet...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.