3 945 939 läst ·
18 622 svar
3946k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Verktygstokig
· Halland
· 8 311 inlägg
Bara slipa upp tänderna med fil, och märka upp dem som två mm större i diameter så du kan kompensera för skevhetenHep skrev:
Söndag och ett halvakut behov av att göra fem hål i en dimension jag saknade. Då får man köpa det som finns i butik i närheten. Klart jag fattade redan innan att det var skräp, men att det var knappt att den klarade sig igenom de fem hålen var faktiskt ännu sämre än jag trodde. Fast jag har fått mina fem hål, så nu gör det inget att det är glappt, skev och slött då det får bli PreZeros problem.
Men om någon funderar på att köpa det här kittet på ByggMax i tron om att det är fungerande hålsågar - låt bli!!
[bild]
Då är ju frågan vilken prislista du köpte den på..Hep skrev:
Söndag och ett halvakut behov av att göra fem hål i en dimension jag saknade. Då får man köpa det som finns i butik i närheten. Klart jag fattade redan innan att det var skräp, men att det var knappt att den klarade sig igenom de fem hålen var faktiskt ännu sämre än jag trodde. Fast jag har fått mina fem hål, så nu gör det inget att det är glappt, skev och slött då det får bli PreZeros problem.
Men om någon funderar på att köpa det här kittet på ByggMax i tron om att det är fungerande hålsågar - låt bli!!
[bild]
Den dyra listan inser jag nu. Dubbelt blåst alltså.K kniv skrev:
Eller egentligen inte. Jag fick mina hål och betalade runt 30 kronor styck för dem. Jag skulle ända passera butiken så soppa och tid var gratis. Jag får ge PreZero tipset om att slipa tänderna.
Att det är olika pris beror nog på att det är olika säljare.F FRS05 skrev:
Jag brukar handla märkesvaror och har aldrig upplevt att det skulle vara dålig kvalitet om det är tillverkaren som står som säljare.
Stickan
Möjligt, kanske. Min erfarenhet kring många beställningar på Amazon från märkesvaror är att de inte känns top-notch. Jag köper endast om Amazon står som säljare. Vi hade väl en i tråden här som köpt en Knipex tång nyligen där kvalitén såg högst tveksam ut. Även någon som köpt en Hultafors mini kofot precis som slitits väldigt fort. Jag har liknande erfarenheter när jag köpt saker från Amazon. Erfarenheter som jag inte har haft när jag köpt liknande verktyg från andra ställen. Det har varit lite väl många tveksamma saker för att jag skulle säga det är en slump.Stickan56 skrev:
Jag köper orimligt mycket från Amazon (enligt min historik är det >100 köp per år) och jag har aldrig stött på något misstänkt. En hel del köp är av märken där det finns gott om kopior och fusk på nätet, men aldrig stött på det. Jag köper både direkt av Amazon och från de som nyttjar marknadsplatsen, men håller mig till europeiska säljare.F FRS05 skrev:Möjligt, kanske. Min erfarenhet kring många beställningar på Amazon från märkesvaror är att de inte känns top-notch. Jag köper endast om Amazon står som säljare. Vi hade väl en i tråden här som köpt en Knipex tång nyligen där kvalitén såg högst tveksam ut. Även någon som köpt en Hultafors mini kofot precis som slitits väldigt fort. Jag har liknande erfarenheter när jag köpt saker från Amazon. Erfarenheter som jag inte har haft när jag köpt liknande verktyg från andra ställen. Det har varit lite väl många tveksamma saker för att jag skulle säga det är en slump.
Jag tillhör nog också kategorin storköpare från Amazon.se sedan starten hösten 2020. Jag köper i princip bara kvalitetsprylar med Amazon som säljare och transportör. Under alla dessa år har det fungerat perfekt med endast en retur för ett felaktigt Proxxon maskinskruvstäd samt två stölder under transporten. För stölderna önskade jag omleverans för de var på bra rea men fick istället tillbaks pengarna direkt som jag betalt. Ny leverans av Proxxon skickades innan jag hunnit posta returen av det felaktiga.Hep skrev:
Jag köper orimligt mycket från Amazon (enligt min historik är det >100 köp per år) och jag har aldrig stött på något misstänkt. En hel del köp är av märken där det finns gott om kopior och fusk på nätet, men aldrig stött på det. Jag köper både direkt av Amazon och från de som nyttjar marknadsplatsen, men håller mig till europeiska säljare.
Dito, hittills aldrig något problem.Hep skrev:
Jag köper orimligt mycket från Amazon (enligt min historik är det >100 köp per år) och jag har aldrig stött på något misstänkt. En hel del köp är av märken där det finns gott om kopior och fusk på nätet, men aldrig stött på det. Jag köper både direkt av Amazon och från de som nyttjar marknadsplatsen, men håller mig till europeiska säljare.
Premiärfräste lite 45-gradersfas. Hörnfunktionen fungerade ju oväntat bra!nanowire skrev:
Ingen blåtand så långt ögat når. Här blandar du kanske ihop Mafell med Festool/Makita/Milliwalkyey/Lidl mfl. som alla verkar älska BT.
Tänkte jag kunde jämföra lite med mina andra mellanfräsar; gammal Elu 600W, OF1010 1010W med den nya LO55.
[bild]
[bild]Det följer med kopieringar och ett enklare anhåll med finjustering. Tre tillbehör för bättre dammupptagning(med/utan styrskena samt kantfräsning), en förminskning av hålet runt stålet för bättre stöd mot materialet runt smala stål.
Sulan har inbyggd skåra för Mafell/bosch skenor och ett utfällbart ”stödben” för bättre stabilitet vid tex mallfräsning.[bild]
Verktygslöst byte av stål (beprövad teknik från från Mafells CNC-motorer) och rörelsestyrd led-lampa.[bild][bild]
[video]
[video]
[video]
[video]
[video][bild]
Och en riktig killer feature; ett utsug som pekar snett uppåt så slangen inte släpar/fastnar[bild][bild]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


