stigen stigen skrev:
Här är förklaringen.

[bild]
Intressant bild. Jag försökte dra en linje i borrets förlängning, och den ser varken ut att gå rakt ner i träskivan eller rakt upp i chucken.

Hep Hep skrev:
Intressant bild. Jag försökte dra en linje i borrets förlängning, och den ser varken ut att gå rakt ner i träskivan eller rakt upp i chucken.
Hålet blir rakt åt helvete?

• Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Brytningsfel? 🤔

S
Det är AI-kladd såklart. Köper direkt.

• Älska
kashieda
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Här är förklaringen.

[bild]
Hep Hep skrev:
Vad menar du, brukar du inte lobba in borret i hålet?

Sylar hanterar jag som spjut och lobbar oftast på plats, men aldrig testat med borr.

Det här blir en kombo av Köp/Tips/Vad-har-du-gjort:

Väldigt bra pris nu på 800 mm, brukar kosta det dubbla. Har beställt en extra uppsättning efter att råkat fräsa in i skenan 🤦🏽‍♂️
https://m.banggood.com/ENJOYWOOD-Trimming-Machine-Guide-Rails-400mm-800mm-Adjustable-Backing-Auxiliary-Guide-Bracket-Aluminum-Alloy-Milling-Groove-Engraving-Guide-Rail-p-1995128.html IMG_8115.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

800 mm är störigt långt i många fall men det går att korta av, bara att såga två av skenorna i rät vinkel. När hela längden behövs kan man sätta ihop dem igen med standard connectors för aluprofiler.
IMG_7968.jpeg
Skapa konto
IMG_7969.jpeg
Skapa konto

• Gilla
Pysslarn och 7 till
  • Laddar…
Efter att min proffsiga trotjänare av trä lämnade jordelivet hastigt, så blev det en ersättare i aluminium.

20260820_115220.jpg
Skapa konto
20260825_201614.jpg
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
17876859127681921077679680132598.jpg
Skapa konto

Min gamla gissar jag ligger uppe i stugan och ska det städas i anläggningen behövs det en här hemma.

• Gilla
Fluxor och 6 till
  • Laddar…
Alltgår Alltgår skrev:
lämnade jordelivet hastigt
Lämnade jordelivet??? Den skriker ju bara efter din ömma omvårdnad! Du överger väl inte en trotjänare som behöver lite TLC?

• Wow
  • Gilla
Alltgår och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Lämnade jordelivet??? Den skriker ju bara efter din ömma omvårdnad! Du överger väl inte en trotjänare som behöver lite TLC?
Du har missförstått helt.
Allt verktygsrelaterat är helt förbrukat med motsvarande skada, då får man köpa en ny. Spelar ingen roll om det är en träpall där sitsen lossnat eller en skruvdragare med en repa i plasten - köp en ny och meddela frugan att den förra behövde ersättas eftersom den gick sönder. 😎

• Haha
  • Gilla
  • Ledsen
kashieda och 4 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Du har missförstått helt.
Allt verktygsrelaterat är helt förbrukat med motsvarande skada, då får man köpa en ny. Spelar ingen roll om det är en träpall där sitsen lossnat eller en skruvdragare med en repa i plasten - köp en ny och meddela frugan att den förra behövde ersättas eftersom den gick sönder. 😎
Jag skulle tagit tillfället i akt och köpt en massa nya verktyg som behövs för att återställa pallen.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Appendix och 7 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag skulle tagit tillfället i akt och köpt en massa nya verktyg som behövs för att återställa pallen.
Det är också en godtagbar lösning!

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
useless useless skrev:
Alla vet väl att man behöver ett MFT bord och en Wibe pall om man ska laga en pall!

• Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Det är också en godtagbar lösning!
Både och så klart

• Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.