3 819 894 läst ·
18 066 svar
3820k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Ny klammerhammre. På den här sitter fjädermojängen där bak fast. Det gjorde den inte på den förra. Den som vill ha en klammermanick gratis kan komma och hämta. Ena delen ligger tyvärr någonstans i brännässleskogen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hoppas att du blir nöjdare med den än jag har varit med faktiskt två st. Båda finns att hämta på återvinningen. Ett satans påfund att kalla den för PRO. Den ser till att klammren fastnar mellan gods och slagstycke trots att jag alternerat med original och Arrows. Nu används enbart en p54 trots att den är +20 år och har en fjäder som hoppar ur ibland. Men även denna kan få klammer att fastna ibland, men då kör jag 10mm så risken ökar förmodligen med den långa klammern. Och när klammret fastnar så tar man oftast hammaren och slår på den utstickande delen längst fram och den släpper det hoptryckta läget. Den detaljen finns inte på sattyget 311. Och ALDRIG att jag skulle köpa en till R311. Trots att fjäderstycket är bättre utformat. Men den kanske fungerar tillfredställande på korta klammer och då på fura utan kvist. Men vem vill ha klammer där🙄😂
Så är det en 54 du har i skogen så gå ögonaböj och hämta den och reklamera 311 medans förståndet är i behåll😉
Så är det en 54 du har i skogen så gå ögonaböj och hämta den och reklamera 311 medans förståndet är i behåll😉
Hoppsan, det blir några spännande veckor förstår jag. Får hoppas den blir lite mer samarbetsvillig med mina 8 mm klammer.
Hade det gått att hitta fjädern till den andra, så hade jag gjort det. Den var en av annat märke som följde med i huspaketet. Gissar att inte var den dyraste varianten.
Hade det gått att hitta fjädern till den andra, så hade jag gjort det. Den var en av annat märke som följde med i huspaketet. Gissar att inte var den dyraste varianten.
Verktygstokig
· Halland
· 8 131 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 131 inlägg
Investerat i några mallfräsar inför kommande projekt. 8*12*20 kom till användning för att försänka fräsplattan och fungerade fint trots väldigt lågt pris på Amazon för ett trepack. Räknat per kg är ändå den högra fräsen billigare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag ska om en stund iväg och köpa en liknande. Någon som vet om alla spikar med 21 resp 34 grader funkar (om måtten på spiken är inom vad maskinen klarar) eller om man behöver hålla sig till de som är av samma märke?K_arlstrom skrev:
Vad det verkar så har det oftast berott på slitet slagstift/etc eller för låg kvalitet på pistolen och ev spiken. Enda gånge jag haft dubbelskott med stomspikare till panel var med en ClasOhlson. Och det var sällan.Hep skrev:
Vad ska du spika (dimensioner av spik)?
Jag inser att det är runt 1500 spik bara för att få på råsponten, så pistol vore ju trevligt. 75 mm.nanowire skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 377 inlägg
Verktygstokig
· Norrbotten
· 879 inlägg
Var inga problem med gunnebo-spiken i nya senco-pickan, så jag gör som nanowire och skyller på det slitna slagstiftet!Hep skrev: