Ok, en fråga till innan jag slutar spamma. 21 eller 34 grader? Varför finns det två och varför vill man ha just den ena varianten?

Lutningen gör väl pistolen mer eller mindre skrymmande?

Hep Hep skrev:
Ok, en fråga till innan jag slutar spamma. 21 eller 34 grader? Varför finns det två och varför vill man ha just den ena varianten?
Rundskalle eller D-skalle på spiken. Rund på 34 graders är rätt ovanligt. Vill man ha rund som en del föredrar är det 21 grader.

Hep Hep skrev:
Lättare att komma åt med 34; bra för reglar/stommar. 21; centrerad rund skalle som många vill ha på fasadbrädor.

Det mest synliga jag ska spika nu är panel fyra meter upp, så utseendet är inget jag bryr mig om. Det blev en Senco med 34 grader. Hanterbart pris och fanns i butik. Enligt SMHI har jag runt 36 timmar mellan ”stormen” och regnet och jag vill verkligen få upp så mycket tak jag hinner.

Ingen bild på köpet då jag sitter på restaurant och väntar på min middag. Den hette 900 någonting vill jag minnas och var röd och fin.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Plötsligt händer det, användbara saker på loppisen jag frekventerar:
[bild]
Prima kantjärn för 20:-?

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Prima kantjärn för 20:-?
Du tänker på den blåa? 🤔

K kniv skrev:
Jag kan offra mig att hämta upp den efter avslutat jobb.. Då du verkar ha för vana att slänga diverse verktyg och uppdatera oss andra här om när så sker 😉
Jag fick faktiskt ta över Heps förra multimaskin här via forumet 😀

• Älska
Hep
  • Laddar…
Q
TeroM TeroM skrev:
Rundskalle eller D-skalle på spiken. Rund på 34 graders är rätt ovanligt. Vill man ha rund som en del föredrar är det 21 grader.
Paslode har rund skalle för 34 grader. Det blev nästan ett helt paket (minst 1900st) över senast. 90mm längd.

Provade att handla på Banggood. Det blev Enjoywood, för maximal anspelning.
Det tog 4 arbetsdagar från beställning. Imponerande.
En bordsåg från Skil med tillbehör, en guldfärgad vinkelmätare och användarmanualer på ett svart bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Bomba och 8 till
  • Laddar…
Just ja, den här hängde med i paketet också.
Så behöver man inte mäta sig fram till 90 grader 😀
Bilden visar en vinkelmall i rött monterad på en arbetsbänk, med en gul och svart verktygslåda i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Du tänker på den blåa? 🤔
Japp. Ser ut att vara med hårdmetallinlägg också. Kostar dryga 1000-lappen nya.

Blått verktyg med ett hårdmetallinlägg markerat med röd linje, bredvid andra verktyg med prislappar.
Skapa konto

[bild]
Vad har man ett sådant järn till? Mothåll vid plåtbockning på taket?

[bild]
@Stefan Bengtsson har rätt här, det är en glasningsspade.

• Gilla
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.