3 820 323 läst ·
18 067 svar
3820k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Nu har jag testat dem lite lätt.Fario skrev:
Bahcon har jag haft i flera år och den har gjort sitt jobb.
Nu har jag bankat i ett gäng spik och bänt loss dem och båda verktygen gör sitt jobb. På bilden nedan har jag markerat märkena i rött för Bahco och grönt för Milwaulkee. Detta trä var mjukt och självklart hade ett mellanlägg varit bra i "skarpt" läge...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tekniskt ett är Bahcon bättre, den bänder lättar upp grov spik och ger smalare märken i träet.
Nu har jag den lilla Milwaulkeen men för grövre spik är det jobbigt att bända upp så pass att jag får in hammaren för att bända loss spiken.
Jag kommer dock ha Milwaulkeen i väskan när jag jobbar på huset/stugan.
Det jag ogillar med Bahcon är att jag ofta tappar greppet om spiken när jag skall fästa hammaren i något av de två fästena för att bända. En sådan där liten detalj som stör mig väldigt mycket. ;Man bankar verktyget på plats för ett bra grepp, byter grepp med hammaren och då lossar greppet om spiken om man inte håller stadigt och stilla med vänster hand. Står man på en stege eller spiken sitter långt ned på en syll eller liknande kan det vara irriterande.
Men verktygen -efter denna lilla jämförelse- gör ett likvärdigt jobb.
Här oscarsnickrars video:
https://www.instagram.com/p/DKg2Ge1o7zB/
Nu ska jag inte säga för mycket men för mig är Hultafors Atle "originalet" och har riktigt bra bett i käftarna. Den kräver en del tillvänjning men kan även ta spikar utan huvuden.Fario skrev:
Nu har jag testat dem lite lätt.
Bahcon har jag haft i flera år och den har gjort sitt jobb.
Nu har jag bankat i ett gäng spik och bänt loss dem och båda verktygen gör sitt jobb. På bilden nedan har jag markerat märkena i rött för Bahco och grönt för Milwaulkee. Detta trä var mjukt och självklart hade ett mellanlägg varit bra i "skarpt" läge...
[bild]
Tekniskt ett är Bahcon bättre, den bänder lättar upp grov spik och ger smalare märken i träet.
Nu har jag den lilla Milwaulkeen men för grövre spik är det jobbigt att bända upp så pass att jag får in hammaren för att bända loss spiken.
Jag kommer dock ha Milwaulkeen i väskan när jag jobbar på huset/stugan.
Det jag ogillar med Bahcon är att jag ofta tappar greppet om spiken när jag skall fästa hammaren i något av de två fästena för att bända. En sådan där liten detalj som stör mig väldigt mycket. ;Man bankar verktyget på plats för ett bra grepp, byter grepp med hammaren och då lossar greppet om spiken om man inte håller stadigt och stilla med vänster hand. Står man på en stege eller spiken sitter långt ned på en syll eller liknande kan det vara irriterande.
Men verktygen -efter denna lilla jämförelse- gör ett likvärdigt jobb.
Här oscarsnickrars video:
[länk]
https://hultafors.com/collections/hammers/products/nail-puller-atle
Logga in
Skapa konto
Milwaukeen ser ut som ett bra komplement till Bahco/Hultafors.
Jag har "alltid" kört Olumapenslar (numera Gnestapenseln) för linoljefärg så det är "guldstandarden" men köpte med några från Scandinavian Window Craft när jag var på kurs i höstas, och de har levererat över förväntan.D Deltidslantisen skrev:
Väldigt prisvärt!
Roligt att höra! Byggantiken i Vänga hade delat sitt sortiment, ovala från Gnesta och de andra från SWC. Ser fram mot att prova dem.T Testarn skrev:
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 965 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 965 inlägg
Från medioker till riktigt användbar. Hoppas jag.
https://amzn.eu/d/guGPt1n
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Norrbotten
· 879 inlägg
Logga in
Skapa konto
Den ville inte längre skjuta rakt, och reservdelar fanns inte hos återförsäljaren i stan. Har inte tid att vänta så blev en ny istället! (och den skjuter rakt med korta panelspiken)
Logga in
Skapa konto