13th Marine 13th Marine skrev:
@Stefan Bengtsson har rätt här, det är en glasningsspade.
Tittar man noga ser det ju ut vara plast, ja. Kantjärn lär ju inte ha träskaft heller. Fick intrycket att det var klassisk verktygslackning från 70-talet och satt och halvsov. 🙄
 
R roli skrev:
Vad har man ett sådant järn till? Mothåll vid plåtbockning på taket?
Hade det varit ett kantjärn har man det till knäcka sten och snygga till kanter efter huggning.
Kantjärn för att knäcka sten och snygga kanter efter huggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bra loppislördag: Fromax-bock 12 mm, gardenapistol, lite junk och så ett par analoga mitutoyo på det. Var klart värt 200.

En samling verktyg i en bils bagageutrymme, inklusive en Fromax-bock, Gardena vattenpistol, analoga Mitutoyo-mätverktyg och en myggspiral.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Totte_S och 17 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Provade att handla på Banggood. Det blev Enjoywood, för maximal anspelning.
Det tog 4 arbetsdagar från beställning. Imponerande.
[bild]
Den är helt okej, men fingerskarvs-jiggen är väldigt petig och så är ytan rätt hal. Så föreslår att du skippar fingerskarvar och limmar en bit sandpapper på ytan!
 
  • Gilla
pjgb
  • Laddar…
Köpte den här lilla bänkborren för 500.
Djustoppet är riktigt rackligt men annars så fyller den nog sin funktion
Byggde ett litet parallellanslag så fort jag kom hem
Bänkborrmaskin med hemmagjort parallellanslag i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Blev ett auktionsfynd för 350kr. En fin liten bänkslip från början på 80-talet. Går hur fint som helst.
 
  • En äldre bänkslipmaskin från 80-talet på ett stativ i en verkstad, omgiven av verktyg och utrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Hus tomte och 11 till
  • Laddar…
Morgonfynd har guld i mun!

Snappade upp denna skönhet på väg till jobbet.
Cykel på trottoar med vintage motor fastsatt på pakethållaren, omgiven av grönska i morgonsol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal elektrisk motor placerad på en snurrstol i ett rum med vitmålad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En närbild av en metallskylt på en ESAS asynkronmotor, med specifikationerna 3-50, 0,75 kW och r/m 2800 synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Bitterhetsakademin och 9 till
  • Laddar…
Låg den i diket och ville bli räddad? Eller "rykte" du den ur händerna på någon som skulle slänga den på återvinningscentralen 😉🤔? För du har inte köpt den eftersom man inte får sälja prylar med den "elkontakten"...
 
Jag undrade mest hur man rullar ut och upp skarvsladden när man använder cykeln.
 
  • Haha
  • Gilla
Immobil och 4 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Låg den i diket och ville bli räddad? Eller "rykte" du den ur händerna på någon som skulle slänga den på återvinningscentralen 😉🤔? För du har inte köpt den eftersom man inte får sälja prylar med den "elkontakten"...
Elsäkerhetsverket tycker inte att man får sälja något med ett semko17-don men vet mig inget juridiskt beslut om detta ;)

Mer seriöst, vill man vara på säkra sidan klipper man kontakten och säljer motorn sen. Jag kommer såklart byta kontakt när jag fått hem motorn. (Nu står den i ett låst skåp på jobbet).
 
Z z_bumbi skrev:
Jag undrade mest hur man rullar ut och upp skarvsladden när man använder cykeln.
Man virar kabeln runt remskivan bara!
 
  • Gilla
Testarn
  • Laddar…
Tillfället gör tjuven; Prime Day.
 
  • Elektrisk lövblås och multiverktyg från Dewalt, placerade på en mönstrad bäddsoffa, köpta på Prime Day.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 8 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Tillfället gör tjuven; Prime Day.
Vilken modell på multiverktyg?😃
 
Revs Revs skrev:
Vilken modell på multiverktyg?😃
DCS355. Rror väl inte det är så mycket mer på 56an att det är värt pengarna (för mig).
 
ullberg
Den till vänster har jag redan en uppsättning av men det kom ett tips på BH och jag kände att yttelrigare ett par till kan vara bra, den till höger kom som ett tips när jag la den första i varukorgen - känns som något jag verkligen vill ha men är lite orolig för skjuvnings-krafterna när man spänner den, hur länge kommer hålen förbli 20mm? Får se om det känns bra när jag testat…

Två olika skruvtvingar på ett bord; den vänstra har svarta handtag med röda detaljer, den högra har svarta och röda detaljer och är i metall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JFrisk och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.