E
Violina Violina skrev:
Säkert ansvarig för hela Sveriges smittspridning!!!
Är hen även superspridare?
Och jobbar med symptom.. :thinking:

• Haha
Violina
  • Laddar…
optimum
B b8q skrev:
Här är ett verktyg till för att inte bli sjuk - dödar upp till 95% av viruset! :crysmile:
Det ingår numera i min verktygslåda och eftersom jag är frisk så är det ju bevisligen bra.
[bild]
Rätt använt skyddar det nog till 100%
Alltså om man använder mobilen istället för att träffa andra. Jag tror inte några virus går igenom glaset och sedan in i telefonen och vidare via masterna till den som är i en annan telfon.

Vad tror du själv?

optimum optimum skrev:
Vad tror du själv?
Jag tror att man bara rider på en skräckpropagandavåg och använder det som ett (fult) marknadsföringsknep. Glasytor har väl aldrig varit särskilt bra på att sprida smitta - och hur många brukar för övrigt dela sin mobiltelefon med andra?

Men det finns ju foliehattar som tror att 5G-master sprider viruset, och de kanske känner sig säkrare med ett sånt här skyddsglas?

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
optimum
G gaidin skrev:
Nu är det ju så att de flesta hållit sig friska, att du är frisk betyder ju bara att du haft ungefär lika mycket tur som de flesta andra.
Det stavas skicklighet.
Möjligen tur att jag utrustats med så pass väl fungerande hjärna. Jag kan tänka själv.

optimum
B b8q skrev:
Jag tror att man bara rider på en skräckpropagandavåg och använder det som ett (fult) marknadsföringsknep. Glasytor har väl aldrig varit särskilt bra på att sprida smitta - och hur många brukar för övrigt dela sin mobiltelefon med andra?

Men det finns ju foliehattar som tror att 5G-master sprider viruset, och de kanske känner sig säkrare med ett sånt här skyddsglas?
Ja troligen är det sådant soppa man försöker med, folks oro för smittan.
Vi vet inte ens hur stor risk det är att smittas via kontaktsmitta.
Ändå fortsätter jag givetvis med handtvätt och inte pilla sig i ögonen mm om händerna inte precis är rentvättade.

optimum optimum skrev:
Det stavas skicklighet.
Möjligen tur att jag utrustats med så pass väl fungerande hjärna. Jag kan tänka själv.
Lets agree to disagree...

Nissens
optimum optimum skrev:
Rätt använt skyddar det nog till 100%
Alltså om man använder mobilen istället för att träffa andra. Jag tror inte några virus går igenom glaset och sedan in i telefonen och vidare via masterna till den som är i en annan telfon.

Vad tror du själv?
Har du bara munskyddet på dig så tror jag du är skyddad mot allt elände som finns!

Nissens Nissens skrev:
Har du bara munskyddet på dig så tror jag du är skyddad mot allt elände som finns!
Silvertejp kunde nog vara bra i just detta fallet :D

• Gilla
  • Haha
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Nissens
optimum optimum skrev:
Det stavas skicklighet.
Du brukar ju hävda det motsatta... följ alla instruktioner, tänk inte själv...
Du tror ju att dina munskydd skyddar dig för att någon sagt det. :rofl:

• Älska
Violina
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Intressant utveckla gärna!
Hade det varit så hade det nog gjorts reklam för dessa "superskydd" överallt nu..

Lite som reklam för tamponger och bindor, där görs det ju en massa reklam för hur säkert skydd de är..

Varför är ni så måna om er åsikt ”antingen eller” ?

Det är väl bara att kompromissa lite och erkänna att det bästa av allt är att hålla sig hemma, när man går ut använder man handsprit, munskydd och håller sig på behörigt avstånd.

Behövs inga bevis till nått och alla kan fixa det själva om de vill.

(det allra bästa är ju att sitta inlåst i en superhygienisk tank resten av livet - men det låter inte som ett kul liv det heller)

• Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Varför är ni så måna om er åsikt ”antingen eller” ?

Det är väl bara att kompromissa lite och erkänna att det bästa av allt är att hålla sig hemma, när man går ut använder man handsprit, munskydd och håller sig på behörigt avstånd.

Behövs inga bevis till nått och alla kan fixa det själva om de vill.

(det allra bästa är ju att sitta inlåst i en superhygienisk tank resten av livet - men det låter inte som ett kul liv det heller)
Jag är inte "antingen eller" däremot ifrågasätter jag gärna tvärsäkra uttalanden :geek:

• Gilla
gaidin och 4 till
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Lite som reklam för tamponger och bindor, där görs det ju en massa reklam för hur säkert skydd de är..
Den reklamen (always) gör mig (och min ordpolis till make..) tokig.. bah - så kasst att man vill kasta ut tv:n! :devilish:

(äntligen fick jag tillfälle att spy lite galla på den reklamen, tack :giggle:)

• Älska
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Den reklamen (always) gör mig (och min ordpolis till make..) tokig.. bah - så kasst att man vill kasta ut tv:n! :devilish:

(äntligen fick jag tillfälle att spy lite galla på den reklamen, tack :giggle:)
Bäst är ju ändå denna..

En närbild av en tryckt text på vit bakgrund som lovar "upp till 100% skydd mot läckage".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja, UPP TILL 100% skydd mot läckage..

Skit vore det ju annars, om de garanterat läckte :rofl:

• Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
optimum
G gaidin skrev:
Silvertejp kunde nog vara bra i just detta fallet :D
Tips, låt bli det kan fastna i din giftiga tunga.

• Haha
Ulltand
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.