162 178 läst ·
3 131 svar
162k läst
3,1k svar
Covid-19, munskydd och smittspridning
Rätt använt skyddar det nog till 100%B b8q skrev:
Alltså om man använder mobilen istället för att träffa andra. Jag tror inte några virus går igenom glaset och sedan in i telefonen och vidare via masterna till den som är i en annan telfon.
Vad tror du själv?
Jag tror att man bara rider på en skräckpropagandavåg och använder det som ett (fult) marknadsföringsknep. Glasytor har väl aldrig varit särskilt bra på att sprida smitta - och hur många brukar för övrigt dela sin mobiltelefon med andra?optimum skrev:
Men det finns ju foliehattar som tror att 5G-master sprider viruset, och de kanske känner sig säkrare med ett sånt här skyddsglas?
Ja troligen är det sådant soppa man försöker med, folks oro för smittan.B b8q skrev:Jag tror att man bara rider på en skräckpropagandavåg och använder det som ett (fult) marknadsföringsknep. Glasytor har väl aldrig varit särskilt bra på att sprida smitta - och hur många brukar för övrigt dela sin mobiltelefon med andra?
Men det finns ju foliehattar som tror att 5G-master sprider viruset, och de kanske känner sig säkrare med ett sånt här skyddsglas?
Vi vet inte ens hur stor risk det är att smittas via kontaktsmitta.
Ändå fortsätter jag givetvis med handtvätt och inte pilla sig i ögonen mm om händerna inte precis är rentvättade.
Har du bara munskyddet på dig så tror jag du är skyddad mot allt elände som finns!optimum skrev:
Varför är ni så måna om er åsikt ”antingen eller” ?
Det är väl bara att kompromissa lite och erkänna att det bästa av allt är att hålla sig hemma, när man går ut använder man handsprit, munskydd och håller sig på behörigt avstånd.
Behövs inga bevis till nått och alla kan fixa det själva om de vill.
(det allra bästa är ju att sitta inlåst i en superhygienisk tank resten av livet - men det låter inte som ett kul liv det heller)
Det är väl bara att kompromissa lite och erkänna att det bästa av allt är att hålla sig hemma, när man går ut använder man handsprit, munskydd och håller sig på behörigt avstånd.
(det allra bästa är ju att sitta inlåst i en superhygienisk tank resten av livet - men det låter inte som ett kul liv det heller)
Jag är inte "antingen eller" däremot ifrågasätter jag gärna tvärsäkra uttalandenSnigla skrev:
Varför är ni så måna om er åsikt ”antingen eller” ?
Den reklamen (always) gör mig (och min ordpolis till make..) tokig.. bah - så kasst att man vill kasta ut tv:n!Violina skrev:
(äntligen fick jag tillfälle att spy lite galla på den reklamen, tack