Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Samma här ingen i famlijen har haft Covid trots barn i högstadiet och visst arbetet i fält. Men då har vi sedan länge gått över till FFP2

Apotekets egna mot corona FFP2 är riktigt bekväma, sluter tätt och har en stor filterarera
Täcker den ögonen också då? Det känner ju du till att det är en smittväg också. Men hur förflyttar ni er? Ledarhund? :)

Och hur har ni säkerställt att ingen varit smittad?

• Älska
Violina
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Lysande! Jag skall genast skaffa mig en handväska att ha masken i, känns betydligt bättre att ha den där än mitt i ansiktet! :)
Ja, bevisligen funkar det ju :crysmile:

• Haha
  • Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Har egentligen tröttnat på ämnet, men detta tar ju priset. Ni är för härliga i er anekdotiska bevisföring. På samma sätt har jag och min bättre hälft klarat oss från att smittas genom att aldrig ha använt mask, men istället hållt avstånd till våra medmänniskor i privatlivet. Då träffar hon ändå hundratals personer öga mot öga dagligen i sitt arbete.. Helt utan skydd.
Kanske är det hemliga vapnet att man får i sig lite antikroppar bara man läser tråden med dess stolligheter. Det är ungefär lika sannolikt som era teorier.

Så klart det inte är annat än ankedotisk bevisföring :)

Men det gör ju inget för det finns ju redan bar bevis för att munskydd fungera i ett otal studier

Man kan dela lit personlige erfarenhet och jag ville slå ett slag för ett bra munskydd på apoteket.

Chilla lite ;)

• Gilla
optimum
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Och hur har ni säkerställt att ingen varit smittad?

Ganska
säkert, inga antikroppar och inga symtom. :)

• Gilla
optimum
  • Laddar…
Fairlane
Även jag har klarat mig fint utan att använda FFP2 munskydd så jag drar slutsatsen att de inte alls behövs.
Det är väl ok at dra slutsatser på att man inte blivit smittad?

Rent generellt undrar jag lite över hur genomtänkt det är om hälften av personerna har mask som är till för att skydda andra och hälften har mask för att skydda sig själva. Skulle någon av personerna som har mask för att skydda sig själva vara smittad utan att veta om det så är det ju ingen höjdare.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Även jag har klarat mig fint utan att använda FFP2 munskydd så jag drar slutsatsen att de inte alls behövs.

Rent generellt undrar jag lite över hur genomtänkt det är om hälften av personerna har mask som är till för att skydda andra och hälften har mask för att skydda sig själva. Skulle någon av personerna som har mask för att skydda sig själva vara smittad utan att veta om det så är det ju ingen höjdare.
Nä.. Ska man ha någon form av munskyddstvång/rekommendation så måste det ju också specificeras TYP av munskydd..

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:

Det masker vi använder har ingen ventil och skyddar åt båda håll. Det ju det enda rimliga nu är allt fler tar sitt ansvar.

I början var jag dock rätt ensam

Ulltand Ulltand skrev:
Det masker vi använder har ingen ventil och skyddar åt båda håll. Det ju det enda rimliga nu är allt fler tar sitt ansvar.

Bara för att de inte har ventil betyder inte det att de skyddar åt bägge håll..

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Bara för att de inte har ventil betyder inte det att de skyddar åt bägge håll..
Intressant utveckla gärna!

J
Ulltand Ulltand skrev:
Så klart det inte är annat än ankedotisk bevisföring :)

Men det gör ju inget för det finns ju redan bar bevis för att munskydd fungera i ett otal studier

Man kan dela lit personlige erfarenhet och jag ville slå ett slag för ett bra munskydd på apoteket.

Chilla lite ;)
Lite på att jag chillar:cool:

Fairlane
Ulltand Ulltand skrev:

I början hade du väl en mask med ventil?
Det har du skrivit tidigare om jag inte minns fel?

Fairlane
Jag har förresten en släkting som arbetar i skola, utan munskydd. Hen har inte blivit smittad under hela den här tiden, så det måste väl vara ett lysande bevis dels för att munskydd inte behövs för att hålla smittan undan och dels att barn/ungdomar inte smittar?
Jag menar om "Jag har mask och har aldrig blivit smittat" duger som bevis så fungerar väl det här lika bra?

• Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
E
Fairlane Fairlane skrev:
Jag har förresten en släkting som arbetar i skola, utan munskydd. Hen har inte blivit smittad under hela den här tiden, så det måste väl vara ett lysande bevis dels för att munskydd inte behövs för att hålla smittan undan och dels att barn/ungdomar inte smittar?
Jag menar om "Jag har mask och har aldrig blivit smittat" duger som bevis så fungerar väl det här lika bra?
Din släkting är en flockimmunitetsivrare.
Troligen mördare!

• Haha
  • Gilla
Nissens och 3 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Din släkting är en flockimmunitetsivrare.
Troligen mördare!
Säkert ansvarig för hela Sveriges smittspridning!!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.