E
Ulltand Ulltand skrev:
Fake news om ansiktsmask. Intressant och varnade tro inte på allt som sägs om inte det inte finns data bakom källan

[länk]
Misstänkte hela tiden ansiktsmask var Fake News.

Troligen för att stötta den kinesiska industrin som ju började knaka i fogarna.
 
Redigerat:
  • Gilla
sinclairhacker
  • Laddar…
tusenett skrev:
Skickligt Ulltand, du har fått andra att lägga tid och ansträngning på att försöka motbevisa dina påståenden istället för att kräva av dig att visa dina påståenden. Respekt!
Det tar ju en stund att läsa en studie men garanterar du eller Birgit att dessa är jämförelser mellan avstånd och munskydd?

Då skall jag läsa dom.

Du behöver bara svara "ja"

Men som jag lärt känna dig så är jag rätt övertygad på att ni hittar på som vanligt och postar strunt i hopp om att ingen ändå orkar läsa.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Misstänkte hela tiden ansiktsmask var Gake News.

Troligen för att stötta den kinesiska industrin som ju började knaka i fogarna.

Du måste läsa innan du kommenterar.

Det sprids nu fake news att mask inte fungerar.

Lite som elallergiker, flat earthers, antivaccers. En ny grupp om munskydd håller kanske på att uppstå'.
 
optimum
Munskydd är bara ett av mina "verktyg" mot pandemin och bevisligen verkar min "verktygslåda" fungera då jag fortfarande är frisk, Ingen smittspridning här. Frugan kör samma metod.

Men nu med mutationer mm så är garden uppe rejält så man inte blir smittad på upploppet. Med vaccinationsplanerna är det ett tag till innan dos 2 är tagen och effektiv.

Har jag och frugan klarat mer än ett år (drygt 14 månader) så ska vi fixa några veckor till.
Sedan blir det vaccinationspass och vi kan troligen börja resa som förr. Om inte har vi sommarstugan att njuta av sommaren vid.
 
  • Gilla
  • Älska
brfbo och 1 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Munskydd är bara ett av mina "verktyg" mot pandemin och bevisligen verkar min "verktygslåda" fungera då jag fortfarande är frisk, Ingen smittspridning här. Frugan kör samma metod.

Men nu med mutationer mm så är garden uppe rejält så man inte blir smittad på upploppet. Med vaccinationsplanerna är det ett tag till innan dos 2 är tagen och effektiv.

Har jag och frugan klarat mer än ett år (drygt 14 månader) så ska vi fixa några veckor till.
Sedan blir det vaccinationspass och vi kan troligen börja resa som förr. Om inte har vi sommarstugan att njuta av sommaren vid.
Här är ett verktyg till för att inte bli sjuk - dödar upp till 95% av viruset! :crysmile:
Det ingår numera i min verktygslåda och eftersom jag är frisk så är det ju bevisligen bra.
Förpackning för skärmskydd med påståendet att det dödar upp till 95% av coronavirus och 99,9% av stafylokocker och E.coli.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
Nissens
optimum optimum skrev:
Munskydd är bara ett av mina "verktyg" mot pandemin och bevisligen verkar min "verktygslåda" fungera då jag fortfarande är frisk, Ingen smittspridning här. Frugan kör samma metod.

Men nu med mutationer mm så är garden uppe rejält så man inte blir smittad på upploppet. Med vaccinationsplanerna är det ett tag till innan dos 2 är tagen och effektiv.

Har jag och frugan klarat mer än ett år (drygt 14 månader) så ska vi fixa några veckor till.
Sedan blir det vaccinationspass och vi kan troligen börja resa som förr. Om inte har vi sommarstugan att njuta av sommaren vid.
Enda problemet med det är ju att du inte vet om ni klarat er. Dessutom skyddar sannolikt inte masken er, möjligen kan den skydda omgivningen något mot er. Enligt vetenskapen alltså. :)
 
  • Gilla
  • Haha
Borgir och 5 till
  • Laddar…
P
Ulltand Ulltand skrev:
Det tar ju en stund att läsa en studie men garanterar du eller Birgit att dessa är jämförelser mellan avstånd och munskydd?

Då skall jag läsa dom.

Du behöver bara svara "ja"

Men som jag lärt känna dig så är jag rätt övertygad på att ni hittar på som vanligt och postar strunt i hopp om att ingen ändå orkar läsa.
Så bara för att det tar tid att läsa anser du att du inte behöver göra det utan tycker andra ska göra det åt dig, fult så det förslår.

Du fortsätter också med dina personangrepp, ser jag. Jag råder dig att läsa på om forumreglerna.
 
  • Gilla
Nissens och 2 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Fake news om ansiktsmask. Intressant och varnade tro inte på allt som sägs om inte det inte finns data bakom källan

[länk]
När du skriver "Fake news", är inte det att kasta bäver i trähus?
 
  • Haha
  • Gilla
El-Löken66 och 3 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Munskydd är bara ett av mina "verktyg" mot pandemin och bevisligen verkar min "verktygslåda" fungera då jag fortfarande är frisk, Ingen smittspridning här. Frugan kör samma metod.

Men nu med mutationer mm så är garden uppe rejält så man inte blir smittad på upploppet. Med vaccinationsplanerna är det ett tag till innan dos 2 är tagen och effektiv.

Har jag och frugan klarat mer än ett år (drygt 14 månader) så ska vi fixa några veckor till.
Sedan blir det vaccinationspass och vi kan troligen börja resa som förr. Om inte har vi sommarstugan att njuta av sommaren vid.
Nu är det ju så att de flesta hållit sig friska, att du är frisk betyder ju bara att du haft ungefär lika mycket tur som de flesta andra.
 
  • Gilla
El-Löken66 och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Det tar ju en stund att läsa en studie men garanterar du eller Birgit att dessa är jämförelser mellan avstånd och munskydd?

Då skall jag läsa dom.

Du behöver bara svara "ja"

Men som jag lärt känna dig så är jag rätt övertygad på att ni hittar på som vanligt och postar strunt i hopp om att ingen ändå orkar läsa.
Har du fortfarande inte läst studien i Lancet som WHO byggde sina rekommendationer på i somras?
Jag gav dig ju länken som du efterfrågat för några dagar sen.
 
  • Gilla
  • Wow
Nissens och 2 till
  • Laddar…
Jag har alltid med ett nytt munskydd i handväskan/jackfickan när jag går någonstans OM ifall att jag skulle vilja gå in någonstans där det är ett krav..

Och mig (veterligen) har jag inte haft covid19, betyder det då att även detta funkar för att skydda mot smitta?

Enligt @optimum borde jag ju kunna dra denna parallell, eftersom de åtgärder jag gjort uppenbarligen skyddat mig mot infektion (jag har ju aldrig testats positivt och aldrig haft symtom, att man kan vara asymtomatisk bärare verkar ju inte spela någon roll när man förkunnar att man inte varit sjuk) eller?
 
  • Gilla
optimum och 4 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Munskydd är bara ett av mina "verktyg" mot pandemin och bevisligen verkar min "verktygslåda" fungera då jag fortfarande är frisk, Ingen smittspridning här. Frugan kör samma metod.

Men nu med mutationer mm så är garden uppe rejält så man inte blir smittad på upploppet. Med vaccinationsplanerna är det ett tag till innan dos 2 är tagen och effektiv.

Har jag och frugan klarat mer än ett år (drygt 14 månader) så ska vi fixa några veckor till.
Sedan blir det vaccinationspass och vi kan troligen börja resa som förr. Om inte har vi sommarstugan att njuta av sommaren vid.
Samma här ingen i famlijen har haft Covid trots barn i högstadiet och visst arbetet i fält. Men då har vi sedan länge gått över till FFP2

Apotekets egna mot corona FFP2 är riktigt bekväma, sluter tätt och har en stor filterarera
 
  • Haha
  • Gilla
optimum och 2 till
  • Laddar…
J
Ulltand Ulltand skrev:
Samma här ingen i famlijen har haft Covid trots barn i högstadiet och visst arbetet i fält. Men då har vi sedan länge gått över till FFP2

Apotekets egna mot corona FFP2 är riktigt bekväma, sluter tätt och har en stor filterarera
Har egentligen tröttnat på ämnet, men detta tar ju priset. Ni är för härliga i er anekdotiska bevisföring. På samma sätt har jag och min bättre hälft klarat oss från att smittas genom att aldrig ha använt mask, men istället hållt avstånd till våra medmänniskor i privatlivet. Då träffar hon ändå hundratals personer öga mot öga dagligen i sitt arbete.. Helt utan skydd.
Kanske är det hemliga vapnet att man får i sig lite antikroppar bara man läser tråden med dess stolligheter. Det är ungefär lika sannolikt som era teorier.
 
  • Gilla
  • Haha
skogaliten och 7 till
  • Laddar…
Nissens
Violina Violina skrev:
Jag har alltid med ett nytt munskydd i handväskan/jackfickan när jag går någonstans OM ifall att jag skulle vilja gå in någonstans där det är ett krav..

Och mig (veterligen) har jag inte haft covid19, betyder det då att även detta funkar för att skydda mot smitta?

Enligt @optimum borde jag ju kunna dra denna parallell, eftersom de åtgärder jag gjort uppenbarligen skyddat mig mot infektion (jag har ju aldrig testats positivt och aldrig haft symtom, att man kan vara asymtomatisk bärare verkar ju inte spela någon roll när man förkunnar att man inte varit sjuk) eller?
Lysande! Jag skall genast skaffa mig en handväska att ha masken i, känns betydligt bättre att ha den där än mitt i ansiktet! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.