162 163 läst ·
3 131 svar
162k läst
3,1k svar
Covid-19, munskydd och smittspridning
Fake news om ansiktsmask. Intressant och varnade tro inte på allt som sägs om inte det inte finns data bakom källan
https://eu.usatoday.com/story/news/...ming-masks-harmful-isnt-stanfords/7353629002/
https://eu.usatoday.com/story/news/...ming-masks-harmful-isnt-stanfords/7353629002/
Det tar ju en stund att läsa en studie men garanterar du eller Birgit att dessa är jämförelser mellan avstånd och munskydd?tusenett skrev:
Då skall jag läsa dom.
Du behöver bara svara "ja"
Men som jag lärt känna dig så är jag rätt övertygad på att ni hittar på som vanligt och postar strunt i hopp om att ingen ändå orkar läsa.
E El-Löken66 skrev:
Du måste läsa innan du kommenterar.
Det sprids nu fake news att mask inte fungerar.
Lite som elallergiker, flat earthers, antivaccers. En ny grupp om munskydd håller kanske på att uppstå'.
Munskydd är bara ett av mina "verktyg" mot pandemin och bevisligen verkar min "verktygslåda" fungera då jag fortfarande är frisk, Ingen smittspridning här. Frugan kör samma metod.
Men nu med mutationer mm så är garden uppe rejält så man inte blir smittad på upploppet. Med vaccinationsplanerna är det ett tag till innan dos 2 är tagen och effektiv.
Har jag och frugan klarat mer än ett år (drygt 14 månader) så ska vi fixa några veckor till.
Sedan blir det vaccinationspass och vi kan troligen börja resa som förr. Om inte har vi sommarstugan att njuta av sommaren vid.
Men nu med mutationer mm så är garden uppe rejält så man inte blir smittad på upploppet. Med vaccinationsplanerna är det ett tag till innan dos 2 är tagen och effektiv.
Har jag och frugan klarat mer än ett år (drygt 14 månader) så ska vi fixa några veckor till.
Sedan blir det vaccinationspass och vi kan troligen börja resa som förr. Om inte har vi sommarstugan att njuta av sommaren vid.
Här är ett verktyg till för att inte bli sjuk - dödar upp till 95% av viruset!optimum skrev:
Munskydd är bara ett av mina "verktyg" mot pandemin och bevisligen verkar min "verktygslåda" fungera då jag fortfarande är frisk, Ingen smittspridning här. Frugan kör samma metod.
Men nu med mutationer mm så är garden uppe rejält så man inte blir smittad på upploppet. Med vaccinationsplanerna är det ett tag till innan dos 2 är tagen och effektiv.
Har jag och frugan klarat mer än ett år (drygt 14 månader) så ska vi fixa några veckor till.
Sedan blir det vaccinationspass och vi kan troligen börja resa som förr. Om inte har vi sommarstugan att njuta av sommaren vid.
Det ingår numera i min verktygslåda och eftersom jag är frisk så är det ju bevisligen bra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Enda problemet med det är ju att du inte vet om ni klarat er. Dessutom skyddar sannolikt inte masken er, möjligen kan den skydda omgivningen något mot er. Enligt vetenskapen alltså.optimum skrev:
Munskydd är bara ett av mina "verktyg" mot pandemin och bevisligen verkar min "verktygslåda" fungera då jag fortfarande är frisk, Ingen smittspridning här. Frugan kör samma metod.
Men nu med mutationer mm så är garden uppe rejält så man inte blir smittad på upploppet. Med vaccinationsplanerna är det ett tag till innan dos 2 är tagen och effektiv.
Har jag och frugan klarat mer än ett år (drygt 14 månader) så ska vi fixa några veckor till.
Sedan blir det vaccinationspass och vi kan troligen börja resa som förr. Om inte har vi sommarstugan att njuta av sommaren vid.
Så bara för att det tar tid att läsa anser du att du inte behöver göra det utan tycker andra ska göra det åt dig, fult så det förslår.Ulltand skrev:
Det tar ju en stund att läsa en studie men garanterar du eller Birgit att dessa är jämförelser mellan avstånd och munskydd?
Då skall jag läsa dom.
Du behöver bara svara "ja"
Men som jag lärt känna dig så är jag rätt övertygad på att ni hittar på som vanligt och postar strunt i hopp om att ingen ändå orkar läsa.
Du fortsätter också med dina personangrepp, ser jag. Jag råder dig att läsa på om forumreglerna.
Nu är det ju så att de flesta hållit sig friska, att du är frisk betyder ju bara att du haft ungefär lika mycket tur som de flesta andra.optimum skrev:
Munskydd är bara ett av mina "verktyg" mot pandemin och bevisligen verkar min "verktygslåda" fungera då jag fortfarande är frisk, Ingen smittspridning här. Frugan kör samma metod.
Men nu med mutationer mm så är garden uppe rejält så man inte blir smittad på upploppet. Med vaccinationsplanerna är det ett tag till innan dos 2 är tagen och effektiv.
Har jag och frugan klarat mer än ett år (drygt 14 månader) så ska vi fixa några veckor till.
Sedan blir det vaccinationspass och vi kan troligen börja resa som förr. Om inte har vi sommarstugan att njuta av sommaren vid.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Har du fortfarande inte läst studien i Lancet som WHO byggde sina rekommendationer på i somras?Ulltand skrev:
Det tar ju en stund att läsa en studie men garanterar du eller Birgit att dessa är jämförelser mellan avstånd och munskydd?
Då skall jag läsa dom.
Du behöver bara svara "ja"
Men som jag lärt känna dig så är jag rätt övertygad på att ni hittar på som vanligt och postar strunt i hopp om att ingen ändå orkar läsa.
Jag gav dig ju länken som du efterfrågat för några dagar sen.
Jag har alltid med ett nytt munskydd i handväskan/jackfickan när jag går någonstans OM ifall att jag skulle vilja gå in någonstans där det är ett krav..
Och mig (veterligen) har jag inte haft covid19, betyder det då att även detta funkar för att skydda mot smitta?
Enligt @optimum borde jag ju kunna dra denna parallell, eftersom de åtgärder jag gjort uppenbarligen skyddat mig mot infektion (jag har ju aldrig testats positivt och aldrig haft symtom, att man kan vara asymtomatisk bärare verkar ju inte spela någon roll när man förkunnar att man inte varit sjuk) eller?
Och mig (veterligen) har jag inte haft covid19, betyder det då att även detta funkar för att skydda mot smitta?
Enligt @optimum borde jag ju kunna dra denna parallell, eftersom de åtgärder jag gjort uppenbarligen skyddat mig mot infektion (jag har ju aldrig testats positivt och aldrig haft symtom, att man kan vara asymtomatisk bärare verkar ju inte spela någon roll när man förkunnar att man inte varit sjuk) eller?
Samma här ingen i famlijen har haft Covid trots barn i högstadiet och visst arbetet i fält. Men då har vi sedan länge gått över till FFP2optimum skrev:
Munskydd är bara ett av mina "verktyg" mot pandemin och bevisligen verkar min "verktygslåda" fungera då jag fortfarande är frisk, Ingen smittspridning här. Frugan kör samma metod.
Men nu med mutationer mm så är garden uppe rejält så man inte blir smittad på upploppet. Med vaccinationsplanerna är det ett tag till innan dos 2 är tagen och effektiv.
Har jag och frugan klarat mer än ett år (drygt 14 månader) så ska vi fixa några veckor till.
Sedan blir det vaccinationspass och vi kan troligen börja resa som förr. Om inte har vi sommarstugan att njuta av sommaren vid.
Apotekets egna mot corona FFP2 är riktigt bekväma, sluter tätt och har en stor filterarera
Har egentligen tröttnat på ämnet, men detta tar ju priset. Ni är för härliga i er anekdotiska bevisföring. På samma sätt har jag och min bättre hälft klarat oss från att smittas genom att aldrig ha använt mask, men istället hållt avstånd till våra medmänniskor i privatlivet. Då träffar hon ändå hundratals personer öga mot öga dagligen i sitt arbete.. Helt utan skydd.Ulltand skrev:
Kanske är det hemliga vapnet att man får i sig lite antikroppar bara man läser tråden med dess stolligheter. Det är ungefär lika sannolikt som era teorier.
Lysande! Jag skall genast skaffa mig en handväska att ha masken i, känns betydligt bättre att ha den där än mitt i ansiktet!Violina skrev:
Jag har alltid med ett nytt munskydd i handväskan/jackfickan när jag går någonstans OM ifall att jag skulle vilja gå in någonstans där det är ett krav..
Och mig (veterligen) har jag inte haft covid19, betyder det då att även detta funkar för att skydda mot smitta?
Enligt @optimum borde jag ju kunna dra denna parallell, eftersom de åtgärder jag gjort uppenbarligen skyddat mig mot infektion (jag har ju aldrig testats positivt och aldrig haft symtom, att man kan vara asymtomatisk bärare verkar ju inte spela någon roll när man förkunnar att man inte varit sjuk) eller?