161 924 läst ·
3 131 svar
162k läst
3,1k svar
Covid-19, munskydd och smittspridning
Att inte mopsa upp sig mot överheten i Kina är inte ett tecken på låg intelligens, utan ett tecken på hög överlevnadsinstinkt.BirgitS skrev:
Vilken roll munskydden hade, har väl du ingen som helst aning om. Eller?
Ena stunden skriver du sakligt med hänvisningar hit och dit och i nästa stund häver du ur dig ren rappakalja, likt detta.
Staffan
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Och du borde förstå skillnaden mellan "inte särskilt hög intelligens", alltså inte extra intelligenta utan normal, och "dumma i huvudet" och "lågintelligenta".danniee skrev:
Bara för att jag inte anser att de har extra hög intelligens betyder det inte att jag anser att de är lågintelligenta. Är det någon som är rasist är det väl i så fall du som anser att vissa grupper är mindre intelligenta än andra.
Att hävda att så inte är fallet har inget med kunskaper om corona och covid att göra heller.danniee skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Visst, men jag förstår inte vad det skulle ha att göra med intelligens och munskydd.P Pin skrev:Detta är snarast en följd av en diktatur. I en sådan gör medborgarna som ledarna säger, annars blir det allvarliga konsekvenser. Dessa ledare är i sin tur inte utsedda av folket genom demokratiska val så det är inte nödvändigtvis de vassaste knivarna i lådan som leder landet. I viss mån kan första stycket om rädsla och förtryck även appliceras på ledarskiktet som riskerar ännu högre fall än den breda massan.
Nä nä BirgitS försök inte slingra dig ur nu och vända på kakan. Vi såg alla vad du gjordeBirgitS skrev:
Och du borde förstå skillnaden mellan "inte särskilt hög intelligens", alltså inte extra intelligenta utan normal, och "dumma i huvudet" och "lågintelligenta".
Bara för att jag inte anser att de har extra hög intelligens betyder det inte att jag anser att de är lågintelligenta. Är det någon som är rasist är det väl i så fall du som anser att vissa grupper är mindre intelligenta än andra.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Är inte detta ett faktum (se mitt inlägg för en stund sedan)? I snitt alltså. Att sedan generalisera för mycket baserat på det kanske kan bli rasism. Nationstillhörighet är ju heller inte samma sak som rastillhörighet. I vissa nationer är befolkningen etniskt homogen, i andra inte.BirgitS skrev:
Ännu ett inlägg av BirgitS, med inte särskilt hög nivå.BirgitS skrev:
Och du borde förstå skillnaden mellan "inte särskilt hög intelligens", alltså inte extra intelligenta utan normal, och "dumma i huvudet" och "lågintelligenta".
Att hävda att så inte är fallet har inget med kunskaper om corona och covid att göra heller.
Staffan
Medlem
· Västmanland
· 124 inlägg