Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Verkligen?
Inget jag har hört.
Att blint göra som ledarskapet i Kina säger tycker jag inte tyder på särskilt hög intelligens.
Sättet som Kina fick stopp på epidemin i Wuhan var väl inte särskilt intelligent och det var ju absolut inte munskyddens förtjänst att det lyckades.
Att inte mopsa upp sig mot överheten i Kina är inte ett tecken på låg intelligens, utan ett tecken på hög överlevnadsinstinkt.
Vilken roll munskydden hade, har väl du ingen som helst aning om. Eller?

Ena stunden skriver du sakligt med hänvisningar hit och dit och i nästa stund häver du ur dig ren rappakalja, likt detta.

Staffan
 
  • Gilla
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
danniee skrev:
Jisses, alla här fattade humorn i inlägget utom du. Chilla lite och kanske sluta försöka framställa dig som någon allvetande expert i ämnet Covid-19 för det är du inte :crysmile:

Edit: komiskt att du nu också framstår som rasist. Kineser/asiater är dumma i huvudet och lågintelligenta? :crysmile:
Och du borde förstå skillnaden mellan "inte särskilt hög intelligens", alltså inte extra intelligenta utan normal, och "dumma i huvudet" och "lågintelligenta".
Bara för att jag inte anser att de har extra hög intelligens betyder det inte att jag anser att de är lågintelligenta. Är det någon som är rasist är det väl i så fall du som anser att vissa grupper är mindre intelligenta än andra.
danniee skrev:
Asiater besitter högre intelligens än Européer.
Att hävda att så inte är fallet har inget med kunskaper om corona och covid att göra heller.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
BirgitS
P Pin skrev:
Detta är snarast en följd av en diktatur. I en sådan gör medborgarna som ledarna säger, annars blir det allvarliga konsekvenser. Dessa ledare är i sin tur inte utsedda av folket genom demokratiska val så det är inte nödvändigtvis de vassaste knivarna i lådan som leder landet. I viss mån kan första stycket om rädsla och förtryck även appliceras på ledarskiktet som riskerar ännu högre fall än den breda massan.
Visst, men jag förstår inte vad det skulle ha att göra med intelligens och munskydd.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Visst, men jag förstår inte vad det skulle ha att göra med intelligens och munskydd.
Inte jag heller, det var ju du som tog upp det och jag gav svar.
 
P
BirgitS BirgitS skrev:
Och du borde förstå skillnaden mellan "inte särskilt hög intelligens", alltså inte extra intelligenta utan normal, och "dumma i huvudet" och "lågintelligenta".
Bara för att jag inte anser att de har extra hög intelligens betyder det inte att jag anser att de är lågintelligenta. Är det någon som är rasist är det väl i så fall du som anser att vissa grupper är mindre intelligenta än andra.
Nä nä BirgitS försök inte slingra dig ur nu och vända på kakan. Vi såg alla vad du gjorde :crysmile:
 
  • Kvinna i rosa kavaj gör en förlägen grimas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
danniee skrev:
Asiater bär mask. Asiater besitter högre intelligens än Européer. Var klok, var som asiater, bär mask. Enkel ekvation.
Asiater käkar fladdermöss och startar pandemier. Jätteintelligent.. ;)
 
  • Wow
1
  • Laddar…
BirgitS
danniee skrev:
Nä nä BirgitS försök inte slingra dig ur nu och vända på kakan. Vi såg alla vad du gjorde :crysmile:
Du började med att påstå att vissa nationaliteter var intelligentare än andra, eller hur?
Vem är då rasist?
 
  • Gilla
  • Haha
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Du började med att påstå att vissa nationaliteter var intelligentare än andra, eller hur?
Vem är då rasist?
Är inte detta ett faktum (se mitt inlägg för en stund sedan)? I snitt alltså. Att sedan generalisera för mycket baserat på det kanske kan bli rasism. Nationstillhörighet är ju heller inte samma sak som rastillhörighet. I vissa nationer är befolkningen etniskt homogen, i andra inte.
 
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Och du borde förstå skillnaden mellan "inte särskilt hög intelligens", alltså inte extra intelligenta utan normal, och "dumma i huvudet" och "lågintelligenta".
Bara för att jag inte anser att de har extra hög intelligens betyder det inte att jag anser att de är lågintelligenta. Är det någon som är rasist är det väl i så fall du som anser att vissa grupper är mindre intelligenta än andra.


Att hävda att så inte är fallet har inget med kunskaper om corona och covid att göra heller.
Ännu ett inlägg av BirgitS, med inte särskilt hög nivå.

Staffan
 
  • Haha
1
  • Laddar…
Dags att rensa i tråden! Moderator hitåt!
 
  • Gilla
uplj och 3 till
  • Laddar…
Uppenbarligen kan vi inte ha en tråd med diskussioner om Corona här på Byggahus.
 
G gaidin skrev:
Uppenbarligen kan vi inte ha en tråd med diskussioner om Corona här på Byggahus.
Nej, det är ett tydligt bevis på att folk i allmänhet inte kan hålla sig till rekommendationer och regler, oavsett om de kommer från regeringen, Folkhälsomyndigheten, eller ett webbforum.
 
  • Gilla
  • Haha
gaidin och 2 till
  • Laddar…
Nyhetstråden hålls ju relativt ren iaf när de värsta diskussionerna förs på annat håll :)
 
  • Gilla
  • Haha
blackarrow och 2 till
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Du började med att påstå att vissa nationaliteter var intelligentare än andra, eller hur?
Vem är då rasist?
Vill bara rätta dig här - etniciteter inte nationaliteter :crysmile: Såg du länken någon hänvisade till här i tråden? Hade jag fel? Kram Birgan!
 
  • Person utklädd till Buddy från filmen "Elf" med texten "Does somebody need a hug?
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Och Danmark, Schweiz, ...?
Måsta ha missförstått... Jag trodde att jag besvarade inlägget där USA nämndes. Såg inte att personen även skrev om Danmark och Schweiz. Ber om ursäkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.