Staffans2000
tusenett skrev:
Menar du att munskydd skyddar bättre än vaccin?
Nej! Baker boy.
 
  • Gilla
brfbo och 1 till
  • Laddar…
P
Asiater bär mask. Asiater besitter högre intelligens än Européer. Var klok, var som asiater, bär mask. Enkel ekvation.
 
  • Älska
  • Haha
  • Gilla
Finndjävel och 2 till
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Nej! Baker boy.
Du får gärna förklara vad du då menade med ditt svar:
”Eller när alla bär munskydd. Jag smittar inte dig och du smittar inte mig.” på påståendet:

”Det blir först när flockimmunitet har uppnåtts som de kan våga sig ut.”
 
Staffans2000
tusenett skrev:
Du får gärna förklara vad du då menade med ditt svar:
”Eller när alla bär munskydd. Jag smittar inte dig och du smittar inte mig.” på påståendet:

”Det blir först när flockimmunitet har uppnåtts som de kan våga sig ut.”
Baker boy. = de unga eller fåfänga, som kretsar kring Coronatrådens matriark.

På stan kan vi inte smitta varandra ifall vi båda bär munskydd på rätt sätt.

Staffan
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren och 1 till
  • Laddar…
J
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Baker boy. = de unga eller fåfänga, som kretsar kring Coronatrådens matriark.

På stan kan vi inte smitta varandra ifall vi båda bär munskydd på rätt sätt.

Staffan
Vem är isåfall Rasputin? Apropå Boney M?
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Baker boy. = de unga eller fåfänga, som kretsar kring Coronatrådens matriark.

På stan kan vi inte smitta varandra ifall vi båda bär munskydd på rätt sätt.

Staffan
Jo, om vi inte håller avstånd ordentligt till exempel. Eller om munskyddet är av dålig kvalitet. Men fortsätt du med att tro att munskydd är nyckeln till att få kontroll på viruset om det känns bättre för dig.
 
Staffans2000
J Jocke Best skrev:
Vem är isåfall Rasputin? Apropå Boney M?
Bäste bror. Vi vuxna män associerar naturligtvis till Boney M. "Takläggare" däremot har sannolikt inte ens sett filmen. Riktiga karlar förförde damerna med denna dansanta låt.

Bonusspår:

Staffan Travolta
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Abies koreana och 2 till
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Ja, om alla bar munskydd rätt kanske, men det funkar ju sådär. Eller tror du vi skulle sköta det så mycket bättre än danskarna?

[bild]
[länk]

Och på samma sida kan man läsa att Sverige har 726 döda per miljon, medan Danmark har 158. Munskydd eller inte, det svenska experimentet har misslyckats totalt och det har kostat tusentals svenska liv. Och ingen ställs till svars.




Edit: Notera särskilt effekten efter den 29e oktober :thinking:
 
Staffans2000
Fel fel fel. Det blev ett litet misstag. Belgien, är grannlandet vi skall liknas vid. Det fattar ju vilken idiot som helst. Vi övriga gör det däremot inte!

Staffan
 
B b8q skrev:
Tyvärr verkar det ju inte ha hjälpt så mycket, USA har ju väldigt höga dödstal. :cry:
Utan någon politisk värdering:
Alla har inte munskydd i USA och det finns en hel del strukturella och sociala skillnader.
Vi svenskar är inte sociala på samma sätt. Exempelvis, så hade Sverige högst antal ensamhushåll år 2016 i hela världen.
De har även haft val med stora folksamlingar utan mask, ett flertal demonstrationer landet runt, Thanksgiving då många samlades/reste, diverse köer där folk har stått som packade sillar etcetera etcetera.
 
  • Gilla
brfbo och 1 till
  • Laddar…
Verkar konstig att man inte ska få ha munskydd på sitt arbete...

Jag har börjat använda munskydd.
Har ej Covid-19!

Om jag skulle få symtom, så skulle jag ALDRIG sätta på mig en mask och gå ut.
De flesta av oss ”yngre” har mask för att skydda andra då man kan ha covid-19 utan symtom.

Skulle helst se att alla börjar med mask, men det är inget som upprör mig. :heart:
 
F Förvirrade Hönan skrev:
Utan någon politisk värdering:
Alla har inte munskydd i USA och det finns en hel del strukturella och sociala skillnader.
Vi svenskar är inte sociala på samma sätt. Exempelvis, så hade Sverige högst antal ensamhushåll år 2016 i hela världen.
De har även haft val med stora folksamlingar utan mask, ett flertal demonstrationer landet runt, Thanksgiving då många samlades/reste, diverse köer där folk har stått som packade sillar etcetera etcetera.
Och Danmark, Schweiz, ...?
 
BirgitS
danniee skrev:
Asiater bär mask. Asiater besitter högre intelligens än Européer. Var klok, var som asiater, bär mask. Enkel ekvation.
Vad har du för belägg för att asiater skulle vara mer intelligenta än människor i andra länder?
Tror knappast att det finns några rättvisa studier som visar det. Att få nobelpriset lär kräva hög intelligens men det är ju inte så att det är en majoritet av asiater bland mottagarna under åren, som ett exempel.
 
E
Tyskland noterar idag nya rekord i antal döda och smittade. Och ändå bär alla mask, hur är det möjligt?! Bild från Frankfurt där avståndet kanske kunde varit något bättre utan mask och med markeringar i marken, skyltar samt högtalarutrop. Slussar som stänger vid för mycket folk kanske. Folk i ansiktsmasker på en trång plattform i Frankfurt under pandemi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Vad har du för belägg för att asiater skulle vara mer intelligenta än människor i andra länder?
Tror knappast att det finns några rättvisa studier som visar det. Att få nobelpriset lär kräva hög intelligens men det är ju inte så att det är en majoritet av asiater bland mottagarna under åren, som ett exempel.
Det är common knowledge :rolleyes:
 
  • Haha
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.