161 806 läst ·
3 131 svar
162k läst
3,1k svar
Covid-19, munskydd och smittspridning
Baker boy. = de unga eller fåfänga, som kretsar kring Coronatrådens matriark.tusenett skrev:
På stan kan vi inte smitta varandra ifall vi båda bär munskydd på rätt sätt.
Staffan
Jo, om vi inte håller avstånd ordentligt till exempel. Eller om munskyddet är av dålig kvalitet. Men fortsätt du med att tro att munskydd är nyckeln till att få kontroll på viruset om det känns bättre för dig.Staffan2000 skrev:
Medlem
· Blekinge
· 12 222 inlägg
H hapazard skrev:Ja, om alla bar munskydd rätt kanske, men det funkar ju sådär. Eller tror du vi skulle sköta det så mycket bättre än danskarna?
[bild]
[länk]
Och på samma sida kan man läsa att Sverige har 726 döda per miljon, medan Danmark har 158. Munskydd eller inte, det svenska experimentet har misslyckats totalt och det har kostat tusentals svenska liv. Och ingen ställs till svars.
Edit: Notera särskilt effekten efter den 29e oktober![]()
Medlem
· Västmanland
· 124 inlägg
Utan någon politisk värdering:B b8q skrev:
Alla har inte munskydd i USA och det finns en hel del strukturella och sociala skillnader.
Vi svenskar är inte sociala på samma sätt. Exempelvis, så hade Sverige högst antal ensamhushåll år 2016 i hela världen.
De har även haft val med stora folksamlingar utan mask, ett flertal demonstrationer landet runt, Thanksgiving då många samlades/reste, diverse köer där folk har stått som packade sillar etcetera etcetera.
Medlem
· Västmanland
· 124 inlägg
Verkar konstig att man inte ska få ha munskydd på sitt arbete...
Jag har börjat använda munskydd.
Har ej Covid-19!
Om jag skulle få symtom, så skulle jag ALDRIG sätta på mig en mask och gå ut.
De flesta av oss ”yngre” har mask för att skydda andra då man kan ha covid-19 utan symtom.
Skulle helst se att alla börjar med mask, men det är inget som upprör mig.
Jag har börjat använda munskydd.
Har ej Covid-19!
Om jag skulle få symtom, så skulle jag ALDRIG sätta på mig en mask och gå ut.
De flesta av oss ”yngre” har mask för att skydda andra då man kan ha covid-19 utan symtom.
Skulle helst se att alla börjar med mask, men det är inget som upprör mig.
Och Danmark, Schweiz, ...?F Förvirrade Hönan skrev:Utan någon politisk värdering:
Alla har inte munskydd i USA och det finns en hel del strukturella och sociala skillnader.
Vi svenskar är inte sociala på samma sätt. Exempelvis, så hade Sverige högst antal ensamhushåll år 2016 i hela världen.
De har även haft val med stora folksamlingar utan mask, ett flertal demonstrationer landet runt, Thanksgiving då många samlades/reste, diverse köer där folk har stått som packade sillar etcetera etcetera.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Vad har du för belägg för att asiater skulle vara mer intelligenta än människor i andra länder?danniee skrev:
Tror knappast att det finns några rättvisa studier som visar det. Att få nobelpriset lär kräva hög intelligens men det är ju inte så att det är en majoritet av asiater bland mottagarna under åren, som ett exempel.
Tyskland noterar idag nya rekord i antal döda och smittade. Och ändå bär alla mask, hur är det möjligt?! Bild från Frankfurt där avståndet kanske kunde varit något bättre utan mask och med markeringar i marken, skyltar samt högtalarutrop. Slussar som stänger vid för mycket folk kanske.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är common knowledgeBirgitS skrev:
Vad har du för belägg för att asiater skulle vara mer intelligenta än människor i andra länder?
Tror knappast att det finns några rättvisa studier som visar det. Att få nobelpriset lär kräva hög intelligens men det är ju inte så att det är en majoritet av asiater bland mottagarna under åren, som ett exempel.